Hoihoi, Ik geef mijn zoon 's ochtends een bakje met pap. Dit was eerst rijstebloem van Bambix, nu fijne granen en ik wilde hierna overstappen op de pap voor vanaf 8 maanden. Helaas zit in die pap dextrose en honing toegevoegd. Nu vraag ik de me volgende dingen af: Waarom wordt er nu opeens suiker toegevoegd? Een baby heeft dit toch nog niet nodig en krijgt voldoende uit fruit? Wat is een goed alternatief voor als ik pap wil geven zonder suiker (en zout uiteraard) en passend bij de leeftijd? Alvast bedankt! Linda
Hoi Linda, Dankjewel voor je bericht. Zodra kinderen ouder worden leren ze steeds meer smaken ontdekken. Dextrose en honing in de Bambix Zonnige ontbijtpap Licht Volkoren vanaf 8 maanden worden toegevoegd om de pap meer smaak te geven. De hoeveelheid dextrose (4%) en honing (2%) ligt zeer laag. Mocht je liever een product willen kiezen zonder honing, dextrose of maltodextrine dan kun je het best de Bambix Fijne Granen gebruiken. Ook Bambix Fijne granen is een vezelrijke pap, die de darmen van je kindje stimuleert en meer verzadiging geeft. Aan deze pap is geen maximale leeftijd verbonden, het is om die reden niet erg om hier langer mee door te gaan. Groetjes Leonie Nutricia voor jou