Hoge rugpijn links, tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door prulletje2, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik ben nu 32w zwanger en ik krijg steeds meer last van hoge rugpijn. Eerst was het alleen nog 's avonds maar nu is het de laatste dagen al de hele dag. Ook slapen gaat daardoor bijna niet.
    Het zit links rondom mijn schouderblad. Het voelt alsof iemand een hard balletje in je rug duwt ofzo. Het is geen ondraaglijke pijn, maar vervelend is het wel. Het is net of je gewoon even niet lekker zit en een andere houding moet aannemen, maar dat helpt dus niet. Herkent iemand dit?

Wat ik al geprobeerd heb: veranderen van houding, veranderen van bank/stoel, zitten op zo'n geboortebal, kussentjes in rug, warme kruik, warm bad, paracetamol. Maar dat helpt dus niet.
    Ik vind het ook weer niet zodanig erg dat ik er mee naar een arts of fysio ofzo wil. Maar heeft iemand misschien nog huis tuin en keuken tips die zouden kunnen helpen waar ik nog niet aan gedacht heb?

Dankjewel! :)

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hey, wel herkenbaar inderdaad. Als ik dan mijn schouders tegelijk naar achteren beweeg kraakt het ook aan alle kanten :p voel me net een ouwe taart. Wat ik heel erg merk is dat wanneer ik de nacht veel op mijn rug heb geslapen ik meer last heb dan wanneer ik op mijn zij heb geslapen. Ik weet niet of dit misschien ook bij jou is? Om op mijn zij te blijven liggen slaap ik met een voedingskussen achter mijn rug :p anders lig ik zo weer op mijn rug want dat is duidelijk mijn voorkeurspositie.

3. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Bij mij is het juist andersom haha. Ik slaap het liefst op mijn zij maar dat maakt het nu alleen maar erger. Het gaat beter als ik op mijn rug lig maar dat vind ik ook niks een hele nacht. En echt weg is het dan ook niet, alleen iets draaglijker.

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik heb dit ook een tijdje gehad toen ik zo rond de 28 weken was volgens mij. Het is een soort kramp in je rugspieren doordat je houding verandert (zei de huisarts mij). Daar is eigenlijk niet zoveel aan te doen behalve wat masseren. Ik wist me ook geen houding meer te geven op den duur. Gelukkig verdween het bij mij na 2 weken ongeveer. :) Sterkte!

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Heb het ook een poos gehad, volgens de vk was het stress maar denk eerder verkeerde houding.
    Heb t nu no steeds maar minder pijnlijk.

6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oké dan hopen we maar dat het nog wegtrekt! :)

7. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Misschien heb je last van maagzuur? Soms is die pijn wat onduidelijk te duiden en zit het niet precies bij je maag. In het Engels noemen ze het niet voor niets heartburn. Het kan soms hoger zitten. Probeer eens een rennie oid?

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Dank je! Inmiddels geprobeerd maar het mocht niet baten helaas.

9. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik heb in momenten ook last van hoge rugpijn en weet niet goed hoe zitten. Wat wel eventjes helpt is op je handen en knieën gaan zitten en je rug afwisselend bol en hol maken. Dit verschillende keren rustig na elkaar. Als ik dit doe, voel ik de pijn als het ware uit mijn lichaam stromen. Een poosje erna komt de pijn wel terug, maar hij is toch eventjes weggeweest, wat op zich wel deugd doet;)

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Misschien ook even voor de zekerheid je bloeddruk en zuurstofgehalte in je bloed laten meten? Om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten... Ik kreeg deze typische klacht bij zwangerschapsvergiftiging.

11. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik moet vanmiddag naar de vk en zal het wel eens vragen. Misschien is het gewoon niks. Maar lastig is het wel.

Deel Deze Pagina