zwangerschapbh's en voedingsbh's ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dwezelin26, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik heb een (rare) vraag als "beginner". Ik heb sinds 2 dagen een zwangerschapsbh ofwel meegroeibh (is dat hetzelfde?). Hij zit erg prettig omdat mijn borsten er echt uít vielen in mijn gewone bh. Maar... ik heb een hele grote cupmaat van mezelf nl. 70E Daardoor draag ik altijd de bh's van Hunkemoller, die soort siliconen/rubber dingen. Niet mooi, zitten wel fijn en zijn dik waardoor ze een mooie pasvorm onder kleding geven.

Mijn meegroeibh is dus gewoon van normaal bh-spul waardoor mijn tepels (sorry :oops: ) uitsteken door mijn kleding.

Bestaat er iets als een dikkere meegroeibh?
    Vanaf wanneer koop je een voedingsbh (een paar weken vóór de bevalling of zo) of moeten die je eerder dragen ergens voor?

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Ik heb ook van mezelf 75 DD of E. Ik heb mijn eigen BH's eerst wat wijder gemaakt met een tussenstukje om de omvang wat ruimer te maken, de cupmaat zat toen nog wel even goed. Met ik denk 28 weken heb ik voor het eerst voedingsBH's gekocht, niet omdat je die dan al nodig hebt, maar omdat deze erg fijn zaten en ik die toch nodig had voor na de bevalling. Ik heb ze gekocht van Anita maternity, niet echt goedkoop (rond de 60 euro per stuk) maar voor mij zeker de prijs waard! Ook omdat deze voedingsbh's gewoon een beugel hebben, en dat is met een grotere cupmaat wel zo fijn... ik had deze bh's in ik meen 80 of 85F en eentje in G.

http://www.anita.com/be/nl/148,3,0,0,39180__products-detail.htm

http://www.anita.com/be/nl/148,2,0,0,39183__products-detail.htm

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Een meegroei bh en zwangerschapsbh is het zelfde en ik denk niet dat er een dikkere meegroei bh bestaat. Het doel van een meegroei bh is juist dat hij meerekt naarmate je borsten groter worden.

En een voedingsbh zou je vlak voor je bevalling kunnen kopen maar als je eenmaal echt voedt dan kunnen je borsten weer groter geworden zijn, en dan is het jammer dat hij niet meer past.

4. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Thanks for the advice.

@Wen26: ja ik ga ook richting F ja. Ik ben pas 13 weken zoals je ziet maar kan nu al geen bh's in mijn eigen maat meer aan. Mijn meegroeibh is ook van het merk Anita Maternity, zit prima maar inderdaad geen beugel en da's toch minder met zo'n meloenen!

Voedingsbh ... als ze fijn zitten is eerder aanschaffen inderdaad een optie. Waren jouw borsten toen je ze aanschafte met 28 weken hetzelfde als toen je ze echt ging gebruiken om te voeden?

@Lon en Tijn: Ik was al bang dat dát inderdaad de reden was van het soepele stofje... dat het lekker mee kan rekken met je groeiende borst :oops:

5. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    Ik heb van naturen al cup h dus maak me nu ook al zorgen over waar ik ze straks moet halen en of er iets te vinden is! Hopelijk groeien ze niet veel zou me geen raad weten dan! ;)

6. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    @Nanda: ja vervelend is dat hè. Tenminste... ik heb er nog niet echt lást van, hoewel ik nu wel begin te merken aan mijn rug dat er behoorlijk wat gewicht bij is gekomen. Ik ben maar 1.62 en weeg maar 56 kilo. Klein, niet zo dik en enorme borsten... Lijkt een droomfiguur maar is niet zo prettig.

Ik ga denk ik ook even zoeken naar meegroeibh's mét beugel. Bij ons in de regio hadden ze die niet bij de lingeriezaak. Dan moet ik toch naar een grote stad denk ik. Die tip van die voedingsbh's is misschien ook wel iets voor jou Nanda. Die geven meer steun volgens Wen26.

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai..

ik heb hetzelfde probleem..

Ik had voor de zwangerschap cup D/E omvang 75... nu zitten deze bhs toch echt niet meer lekker.. gister op zoek gegaan naar meegroei bh's. Maar bij H&M, hunkemoller en Hema, niks groters dan 85 E en dit zat toch echt niet lekker.

Prenatal, zei dat ze wel grotere hadden, maar helaas niet op voorraad.. ja daar heb ik niks aan.

Heb nu maar tijdelijk 2 gewone bh's cup F gekocht.. zitten in iedergeval een stuk lekkerder.

Ik ben Kraamverzorgende van beroep. En ik raad je niet aan om voor de bevalling al voedingbh's te kopen. Vaak groeien je borsten tijdens de Borstvoeding nog aanzienlijk ( zeker tijdens de stuwing periode, en dan is een goeie stevige bh erg belangrijk, liefst zonder beugel dit om het afknellen van melkklieren te voorkomen) en worden de bh's uit de zwangerschap toch echt te klein. Dit geldt niet voor alle vrouwen maar mijn ervaring leert dat het zonde is van je geld!

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    kuidebokibi da's een goeie tip dus uit het veld! Ja, ben écht een beginner daarin...

Ik ben dus vrijdag bij Livera geweest en daar hadden ze (gek genoeg) mijn maat 75E wél zo hangen in meerdere kleuren zelfs. Normale bh's is meestal rennen of bestellen maar meegroeibh's hadden ze wel nog. Dus misschien is Livera een goede tip voor je :idea:

9. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Ook hier iemand die zich afvraagt tot hoerver het gaat groeien...
    Van mezelf heb ik een volle D cup en bij mijn eerste zwangerschap is het tot F gegroeid.
    Ik heb een half jaar bv gegeven en eigenlijk zijn mijn borsten weer helemaal als daarvoor geworden.
    Nu, na 11 weken zwangerschap merk ik dat ze weer aan het groeien zijn en ik draag dus ook al een paar weken zwangerschapsbh's.
    Heb nog van allerlei, maar mij bevielen die van de Hunckemoller eigen merk het beste en daarna die van de Livera. En dan heb ik ook een dure van Anita, maar die at bij mij niet goed.

Normaal heb ik altijd beugels, maar zo zonder zit het eigenlijk vooral erg lekker en stevig, als een soort comfortabele sportbh.

De voedingsbh's vind ik een stuk slapper!
    En die van de Prenatal (voedings en zwangerschaps) vind ik dus helemaal niks. Wel mooi, maar volgens mij zit dat alleen goed als je cup A of B hebt.

't Is ook wat... ;)

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ kuidebokibi

maar als je na de bevalling een voedingsbh moet gaan kopen.. wat heb je dan de eerste dagen aan.. zie mezelf ( en de meesten zichzelf denk ik) niet de volgende dag langs een lingeriezaak gaan om even inkopen te doen..
    ;)

11. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Dat is inderdaad precies wat ik ook dacht..miss toch slim om er alvast eentje te kopen of evt te passen bij een lingeriezaak dat je weet wat pretig zit bij je. Zo kan je je man erop uit kan sturen om evt meerdere maten te kopen, ruilen kan natuurlijk altijd nog.

12. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Het is echt het beste om pas een voedingsbeha te kopen als je al een weekje bevallen bent. Waarom, zoals een voorganger al schreef; de borstvoeding komt opgang en meestal groeien je borsten nog ;) , eentje kopen op de dagen dat je stuwing hebt ik ook niet zo'n goed idee, dan zie je er vaak uit als Pamela Anderson :) .
    Als je er eentje koopt , hou dan ook rekening met je voedingscompres, sommige zijn echt dik :rolleyes: , en de meeste vrouwen hebben die compressen zeker in het begin nodig.

Een beha die goed past- als de cup goed past- knelt niet af. Dus kan je gewoon een voedingsbeha met beugel kopen als jij dit prettig vind, op vaarwaarde dat hij echt perfect past. Een voedingsbeha zonder beugel voor vrouwen met maten boven D80 is niet prettig, die geven meestal te weinig ondersteuning.

En om te antwoorden op je vraag ;)
    De eerste dagen kan je nog wat verder met je meegroeibeha.
    Ook zijn je borsten die eerste dagen met stuwing enzo heel gevoelig dat je soms liever geen beha aan wil ;)

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Op aanraden van vk heb ik vorige week een voedings BH gekocht (een goedkopere van de hema). Want misschien ben je na je bevalling niet meteen in staat om een bh te gaan passen/kopen. Ik heb aan haar gevraagd wat voor maat te nemen en ze zei, dezelfde maat als nu. Toch heb ik maar een maatje groter gekocht, hij is iets ruimer. Omdat je last kan krijgen van volle borsten of omdat er nog zoogcompressen in moeten heb ik voor een maatje groter gekozen.

Groetjes Saskia

14. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Hoi Saskia,

Dat is een hele goede en praktische tip. Als je echt goede wilt hebben, die precies passen, kun je beter even wachten, maar om alvast een in huis te hebben: zeker doen!

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb niet zo'n grote cup, maar heb in plaats van een zwangerschapsbeha nog een poos een sportbeha gebruikt. Ik had vooral last van die beugels, kreeg ik ontsteking van in mijn borst. De sportbeha's die ik heb gekocht hadden geen of een softe beugel. Maar die sportbeha's zijn wel een stuk steviger dan die zwangerschapsbeha's. Ze groeien alleen niet mee, dus er is een kans dat je dan later in de zwangerschap nog een cup groter moet halen..

16. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik draag nu nog steeds sport b.h.'s. Wel al een maatje groter want de oude konden echt niet meer!

Mijn probleem is meer: waar vind ik een LEUKE zwangerschaps b.h.! Het zijn allemaal van die saaie oma b.h.'s! ;)

17. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Vorige week was er een draadje bij babyuitzet.
    ;) http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=129388

18. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ik stop zoogcompressen in mijn zwangerschapsbh's zodat je je tepels niet ziet. Misschien een tip voor je ;)

Deel Deze Pagina