Hoi meiden, Ik heb de laatste tijd wat meer last van slijmverlies. Gisteren verloor ik zelfs opeens heel veel slijm, een grote heldere/witte sliert (sorry, klinkt nogal smerig ). Zou dit een deel van m'n slijmprop kunnen zijn, of hoort daar altijd een beetje bloed bij te zitten? Ook verlies ik sinds gisterenmiddag af en toe kleine beetjes water of waterige afscheiding. Ik weet niet zeker wat het is. Het zou heel waterige afscheiding kunnen zijn, maar misschien ook wel vruchtwater? Weten jullie hoe je zoiets kan bepalen?
Hoi, Dat soort slijm verlies ik ook wel eens, dus dat hoeft niet perse die slijmprop te zijn, maar die waterige afscheiding, daar zou ik toch je VK even over bellen, wie weet zijn het je vliezen die gebroken zijn. Gr, Manon
Als je je mond op de rug van je hand zet en dan blaast, komt er dan water/vocht? Als dat zo is, dan kan het zeker vruchtwater zijn. Vruchtwater ruikt zoet overigens. Die slierten die je beschrijft kan heel goed de slijmprop zijn
je moet eigenlijk even wat van het vocht opvangen in een inlegkruisje. Je kunt er dan aan ruiken of het zoet is. Ook kijk je of het wit opdroogt (afscheiding) of erin trekt (vruchtwater). Dat slijm zou van de slijmprop kunnen zijn maar dat betekent dan nog niet dat het kindje dan snel komt, kan dan nog wel even duren. Succes!
Jeetje wat een goeie vraag. Ik heb er ook last van. Verlies heel veel slijm, maar niet als een prop of in een keer een grote hoeveelheid. Heb wel last van waterige afscheiding en vannacht dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken. Het bed was niet echt doorweekt, maar moest wel mijn onderbroek verschonen. Ik wist niet zeker of het zweet of vruchtwater was. Heb de dag gewoon aangekeken, maar geen weëen of iets dergelijks, dus ga er vanuit dat het niet mijn vliezen waren. De laatste loodjes is echt zo frustrerend, je bent echt super alert!
Ik denk dat het toch geen vruchtwater is geweest. Ik heb gisteren namelijk bijna nergens meer last van gehad. Als het vruchtwater zou zijn, zou het dan ook nog moeten "lopen" zeg maar. Ook als ik hard op de rug van m'n hand blaas, komt er niks. Denk dus dat het gewoon hele waterige afscheiding is geweest. Heb nu wel regelmatig een soort van ongikrampen. Komen om de zoveel tijd, en zwakken weer af. Maar of dit nou weeën zijn? Misschien voorweeën?
Hmmm ik zou toch heeeel eventjes de verloskundige bellen. Heb je het onderbroekje nog waarin je 'gelekt' hebt? In mijn eerste zwangerschap had ik namelijk een scheurtje in mijn waterzak. Kreeg een 'varentest' om te kijken of het echt vruchtwater is geweest. Dit noemen ze langdurig gebroken vliezen en moet je binnen 52 uur bevallen gewoon even bellen zeker te zien hoe ver je bent in je ticker
Ik heb er ook last van. Weet alleen niet wat het is. Het heeft geen geur. Heb een maandverband omgedaan om het op te vangen. Heb ook erge pijn boven me schaambeen /bod. Niet in me buik (mijn dike ronde buik maar eronder) Vanacht ook rug weeen gehad die niet bleven aanhouden
als het vruchtwater is kun je eraan ruiken...ruikt zoet je kunt ook even een inleg kruisje aan doen en wat opvangen (en dan evt ruiken) ik verloor ook mijn slijmprop in slierten maar bij mij zat er wel wat rood bloed bij, maar of dat ercht moet weet ik niet. veel succes!
Ik heb ook 2 dagen terug slijm verloren. En er zat wel 1 rode slier in. Net als je bv je neus eens snuit en er iets bloed bij in zit maar heb nu veder geen last meer maar wel last van weg lopendt water ofsow. En mijn voeten zijn elke dag iets meer met vocht. En heb pijn op mijn schaambod. Morgen na de verlos