Hallo allemaal, sinds ik zwanger ben wordt mijn haar zo snel vet. Ineens moet ik het om de dag wassen, terwijl ik het eerder 2x per week kon wassen. Is dit ook een 'kwaaltje'? Nog tips? Bedankt
Ik herken het niet. Van mezelf sowieso al snel vettig haar. Maar zou het hormonaal kunnen zijn? Qua hormonen is het natuurlijk echt een rollercoaster als je zwanger bent.
Ik heb nou net het tegenover gestelde. Voor mijn zwangerschap moest ik m'n haar om de dag wassen (minimal) en nu was ik het na een week ofzo, maar echt nodig is het vaak dan nog niet.
Hoi, Het kan inderdaad wel eens van je zwangerschap zijn hoor. Door je hormonen veranderd alles je haar, je huid. Ik heb het ook even in het begin gehad, maar nu is het weer over. Wie weet heb jij dat geluk ook . Succes hopelijk is het snel voorbij !
Ja, ik heb het ook! Ik was eindelijk na jaren afgekickt van elke dag mijn haar wassen en waste het om de dag. Nu kom ik daar echt niet meer mee weg. Mijn huid is ook minder droog, merk dat ik een andere reiniger moet gebruiken. Het kan inderdaad komen door de hormoonproductie, om je lichaam te beschermen wordt dat extra laagje vet aangemaakt.
Ik had voor de zwangerschap al snel vet haar en dat is nu tijdens de zwangerschap nog niet verandert. Maar sinds ik Rehab en Retread gebruik van Lush hoef ik het wel minder vaak te wassen! Kost wat, hebbie ook wat. Ik bestel dan wel in engeland, scheelt een hoop centjes... Toen ik dat nog niet kende, wastte ik mijn haar 1x per maand met zeep. Zeep is erg uitdrogend dus niet te vaak doen. Ik pakte dan gewoon een blokje zeep (ook lush hahaha) en daar deed ik mijn haar mee. Een voedende conditioner erna, en dan had ik er ong. 2 a 3 weken plezier van (niet dat ik 2 a 3 weken mijn haar niet hoefde te wassen, maar wel minder vaak)
Ik heb nu ook opeens vet haar. Ik heb nu deze shampoo gekocht. Guhl Luchtig & Fris Shampoo Citroenmelisse « Diversen | Truus.nl Bevalt heel goed, lijkt best duur maar het is heel geconcentreerd spul dus kan je best lang met een flesje doen.
Hormonen zijn idd de boosdoener, in de puberteit is 't bv ook vaak zo dat je haar sneller vettig wordt (en je huid in het algemeen, niet alleen je hoofdhuid). Ik heb sinds week 13 ofzo juist het omgekeerde; mijn haar wordt echt amper vettig. Ik kan 't zo drie dagen, soms zelfs vier, niet wassen en dan zit 't ook echt prima. Terwijl ik voor de zwangerschap gewoon iedere 2 dagen moest wassen, want dan was 't vettig. Ook m'n huid is niet vettig meer, echt een verschil! Had eerst af en toe wel een puistje of wat geirriteerde plekjes in m'n gezicht, nu echt nergens last van; smeer ook geen dagcremes oid en was alleen met water. Jammer dat ik nu al weet dat dat niet zo gaat blijven Na de bevalling zal 't wel vettiger dan ooit worden door al die hormonale schommelingen etc....
Hier ook vetter haar. Dus ook vaker moeten wassen (om de dag). Gelukkig zit het wel beter dan dat dikke droge sprieterige haha.
Ik heb zover ik weet geen vetter haar, maar ik was het ook elke dag.. anders voel ik me vies weet dat het niet goed voor mn haar is, maar agh wat doe je eraan ik merk wel dat mijn haar voller en glanzender is, maar absoluut niet in model blijft in vergelijking met voor de zwangerschap..
ik herken het wel, zo wist ik dat ik zwanger is, ik gebruik tssdoor droogshampoo want zoveel wassen ook niet goed.
Ik had er ook last van, maar halverwege de zwangerschap is het bij mij weer weggegaan. Normaal waste ik ook mijn haar 2/3 keer per week, maar op een gegeven moment kon ik het om de dag wassen want was zo vet als wat. Denk hormonen! Maar bij mij is het wel weggegaan gelukkig!