tips voor constipatie??

Discussion in 'Zwangerschap' started by karine26, Jan 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    hey,

ik ben bijna 17 weken zwanger en zo geconstipeerd dat ik echt buikpijn heb. Het komt er gewoon niet meer uit. Ik heb al alle huis en keukenmiddeltjes gebruikt (helpen niet), drink mij te pletter en heb ook Forlax gebruikt (maar daar krijg ik dan weer immense krampen van).
    Iemand tips om alles wat vlotter te laten gaan zonder er krampen van te krijgen?

grtjs
    Karine

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vervelend zeg! Bij mn eerste ook heel veel last van gehad. Bij mij helpt het echt om goed op mn voeding te letten; voldoende groenten, fruit, bruinbrood en veel drinken. En als dat niet genoeg helpt, dan is activia yoghurtjes nog wel een oplossing. Als 't echt niet te houden is, moet je misschien via je HA vragen om iets laxerends als lactulose of om de ontlasting zacht te houden zoals movicolon

3. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    hallo,

mij is in he ziekenhuis geadviseerd om 's avonds een sinaasappel met vel te eten en ;s morgens twee glazen lauw water met een kiwi op nuchtere maag
    moet zeggen dat dit goed geholpen heeft,

en als het helemaal niet wil inderdaad aan de huisarts vragen om wat laxseer middel

groetjes babs

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik kreeg toen ik zwanger was van de verloskundige de tip om Sennapeulen thee te drinken. En dan dat je zelf de thee 'trekt' van de peulen. Het heeft bij mij wel geholpen. Maar niet te veel, dan kun je behoorlijk last van je buik krijgen. ;)
    Succes!

5. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    bedankt! dat van de kiwi en appelsien ga ik eens proberen. Forlax is wat laxerend, maar daar krijg ik dan immense krampen van, blijkbaar nogal gevoelige darmen.... het is dus altijd iets :)

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb toen zo n zakje voorgeschreven gekregen, moest dat mengen en opdrinken, maar geen idee meer hoe dat heette, misschien was dat wel forlax.

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Bedoel je niet movicolon?

8. spontanious1983

Dec 8, 2010
    42
    0
    0
    Werk op kinderdagverblijf
    Hengelo (O)
    Ik was nog maar 5 weken en had al last van obstipatie en natuurlijk de bijbehordende aambeien. Ik heb van de HA Lactulose gekregen. Deze neem ik nu elke ochtend voor het ontbijt in. 10 ml. Ook veel vezels eten en genoeg beweging helpt.

Heel veel succes!

9. Ronja

Ronja Actief lid

Feb 8, 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik heb er ook ontzettend veel last van.
    Nu eet ik twee kiwi's op de lege maag. Overdag genoeg vezelrijk voedsel en een aantal glazen Roosvicee Laxo. Dat doet wel wat.

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Ik eet gedroogde vijgen, dat werkt bij mij.

Succes.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Huh? Is die vk niet helemaal fris of zo? Senna kan de bevalling vroegtijdig op gang brengen en mag je helemaal niet gebruiken tijdens de zwangerschap! Google maar eens.

Suus

12. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik zou niet zomaar iets gebruiken aangezien forlax tijdens een zwangerschap echt niet mag.
    Ik heb importal gekregen van de gyn en dat mag wel.
    Vraag eerst na bij je vk wat je mag gebruiken.

13. Sjenny

Sjenny Bekend lid

Jan 24, 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik heb movicolon helpt me goed! En ook vezelrijk eten en inderdaad genoeg drinken!

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

en niet onbelangrijk pas op voor aambeien! je zou voor de zekerheid ook alvast eventueel vaseline oid kunnen gaan smeren om de boel "soepel"te maken. en niet te veel druk zetten als het "los komt" succes hoop dat je er snel vanaf bent.

15. MRG

MRG Lid

Nov 16, 2011
    41
    0
    0
    Ik had ook onwijs veel last van obstipatie inc (bloedende) aambeien. Ik week nu iedere dag een grote theelepel lijnzaad een uurtje in water en drink dat dan op (incl de lijnzaad). Dat werkt hier super! Prettig bijverschijnsel: schijnt dat je daardoor meer 'slijmvorming' krijgt en dat de bevalling daardoor ook sneller gaat!

16. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ik heb op advies van de VK roosvicee laxo gekocht, wat een opluchting.....

17. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Ik gebruik metamucil, zo'n zakje dat je moet oplossen in water. Verder weer begonnen met activia, kijken wat dat doet!
    Heb maandag afspraak met vk, misschien heeft zij ook tips.

18. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Ben brinta brood gaan eten (bruin) en werkt perfect en 2 kiwis sochtends 1 en savonds:)

kreeg ook lactose baggerspul smerig en werkte niet:x

19. Rietc

Rietc Actief lid

Nov 22, 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat metamucil mag? Iets staat mij bij dat dat tijdens zwangerschap niet goed is.... Heb het ook thuis liggen maar ik laat het staan....

20. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bij mij hielp bruin brood en pruimen eten helemaal niet.

Ik gebruik nu lactulose stroop .. dat kan je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap... het helpt!

Share This Page