Afspraak gyn en eisprong valt samen, kan dit kwaad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stoffeltje, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Donderdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog staan omdat ik een steeds kortere cyclus heb, veel stolsels bij de menstruatie heb en we al een tijdje aan het proberen zijn voor een vierde kindje.

Nu lees ik her en der dat bij zo'n afspraak ook vaker een inwendige onderzoek/echo wordt gedaan. Mijn eisprong is vermoedelijk rond donderdag en ik vraag me af of dit dan geen kwaad kan als er rond die tijd een bevruchting plaats zou vinden. Weten jullie hoe dit werkt?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij een inwendige echo wordt er een staaf ingebracht. Die zendt geluid uit, waardoor je echobeeld krijgt. Je kunt hierop je eierstokken zien en baarmoeder. Het gaat niet met straling en ze raken je eierstokken en baarmoeder ook niet aan. Het kan dus geen enkele kwaad.

Vrouwen die in het medische circuit zitten om zwanger te worden, krijgen letterlijk honderden inwendige echo's. Juist om te zien of er een eisprong op komst is of er eiblaasjes in de eierstokken groeien.

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Okee, duidelijk. Gelukkig heb ik behalve tijdens de zwangerschappen nooit onderzoeken bij de gyn gehad, maar dit was me niet duidelijk. Ik ben heel benieuwd donderdag.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Is misschien juist wel handig voor je qua timing, omdat ze je zo kunnen laten weten of je eitje al is gesprongen of nog moet gaan springen.

Succes!!

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Thanks! Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Het kon geen kwaad in mijn geval. Ik ben zwanger!

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Gefeliciteerd!!

8. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013