Met Levi had ik een behoorlijk pittige zwangerschap ( eerste 16 weken dagelijks overgeven,vanaf 10 weken al bekkeninstabiliteit en daarna nog tig klachten.Bevalling ging goed en in 6 uur was hij er. Elin haar zwangerschap was super. wat kleine ongemakken maar verder geen klagen.was er in 2 uur
Ik heb 2 piep zwangerschappen gehad. Teveel ellende om op te noemen. Maar mijn bevallingen gaan altijd volgens het boekje zonder scheuren enz. Oke het doet wel pijn maar geen echte complicaties oid(alleen had mijn dochter in het vw gepoept) Bij de controle in het zh zeiden ze ook nog dat ik een natuurtalent was met bevallen(nou ja voor wat je er zelf aan kan doen dan he haha) Hopelijk gaat de 3de ook zo
Ik vond m'n zwangerschap niks aan. Heb vaak gedacht, als ik boven de wc hing is dit het nou? Ben tot 20 weken elke dag, de hele dag misselijk geweest. Overgeven en kon niet veel eten. Toen moest het beter worden. Zeiden ze. Toen werd ik heel moe. Zo moe dat ik het liefst al om 7 uur savonds in mn bed lag. Bij 30 weken kreeg ik een hoge bloeddruk. Blaas en nierbekkenontsteking en ook weer heel moe. Mn bevalling stond gepland op woensdag 11-07-2012. De nacht ervoor kreeg ik al weeen. Om 8 uur hebben ze alles gecheckt en zat alles nog pot dicht. Ik kreeg mn eerste gel en toen ging het snel. Ik kreeg een weeenstorm en dat was geen pretje! Om half 12 had ik 3 cm, half 6 zes. Om 15:44 ons meisje geboren.. Ze was er zo uit haha. Al met al.. Ik vond mn zwangerschap vele malen erger dan mn bevalling!
Makkelijke zwangerschap is ietwat te makkelijk... bekkenklachten maar geen ziektewet ofzo. Laatste weken zwaar, met hoge bloeddruk en opname zkh en zware bevalling en uiteindelijk ks.
Zwangerschap was pittig: *BI *Zwangerschapssuiker, insuline spuiten 4 maal daags *Scheurtje in vliezen vanaf week 30 dus ziekenhuisopnames ook door weeen die niet doorzetten en eerst geremd werden, lag meer in het zh dan thuis *echt liters vocht vastgehouden en hoge bloeddruk gekregen Bevalling: Ingeleid op week 38, een vreselijke weeenstorm en binnen 5 uur en 3 persween was de kleine er. Ik vond de bevalling zwaarder door de storm. En dan vooral omdat ik vanaf wee 1 persdrang had. Ze zeiden tegen mij niet dat er pijnbestrijding was. Het laatste uur heb ik erom gevraagd (pompje via infuus) en dat ging prima toen. Jammer dat ik dat niet eerder had verzonnen. Vanaf de persweeen mocht dat niet meer, maar toen mocht ik mee persen..Had namelijk persdrang vanaf wee 1! Dat was erg! Maar ik hoop t ooit nog es mee te mogen maken en dat ik zie er niet tegen op, tegen geen van beide!
Ik vond alles wel zwaar.. als ik moest kiezen vind ik de bevallingen zwaarder dan de zwangerschappen. Ik heb de weeën zo erg in mijn bekken, kan daar echt niets mee. Psychisch gezien vond ik mijn laatste zwangerschap het zwaarst, constant maar de angst dat we weer een kleintje zouden kwijtraken.. Uiteindelijk was het allemaal wel de moeite waard