koorts gevoel maar geen koorts.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ysabella, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Ik ga het hier toch vragen..

Sinds twee dagen voelt het echt alsof ik koorts heb, echter als ik mijn temperatuur meet is dat altijd 37 graden. Dus geen koorts. Ook heb ik sinds twee dagen hoofdpijn met pijn tussen de schouders en was ik gister nacht misselijk.
    Ik heb toen straks het ziekenhuis gebeld nadat ik fijn heb lopen googelen, ik kom namelijk gelijk uit bij het Hellp syndroom.
    De Gyn die ik toen straks gebeld hebt maakte zich niet direct zorgen en ik moet het nog een nachtje aankijken. ( moet natuurlijk wel bellen als het verergerd etc)

Mijn vraag is eigenlijk of meerdere dat gevoel van griep hebben gehad tijdens de zwangerschap zonder daadwerkelijk koorts te hebben en was er dan niks aan de hand of juist wel?

Ik vraag me ook af of ik te laconiek ben en me heb laten ompraten. Het is namelijk niks voor mij om me koortsig te voelen, dat ben ik namelijk echt al jaren niet geweest en elke keer als ik mijn temperatuur meet denk ik echt dat ik 39.5 graden koorts heb, maar is het gewoon 37 graden. :oops:

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik voelde me vorige week ook kouwelijk en niet lekker, soms rillerig. Bleek achteraf een virusje. Ik had op z'n hoogst 38.1 graden, maar ook een paar keer hoog in de 37. Waarschijnlijk zit ik normaal een stukje lager want ook voor mij voelde het niet lekker.
    Heb jij toch geen virusje te pakken? Zou het sowieso even goed in de gaten houden en als je t niet vertrouwt aan de bel trekken.

3. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ai! Ik kan natuurlijk niet voelen wat jij voelt maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon opnieuw bellen. Die pijn tussen de schouders en misselijkheid kan wel een indicatie zijn.

Ik had beginnende zwangerschapsvergiftiging en toen ook pijn tussen m'n schouders. Maargoed ik zou zelf gewoon echt geen risico nemen als ik jou was

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Bedankt voor het snelle reageren!

Ik voel me niet rillerig maar echt alsof ik het heel warm heb en dus daardoor het koorts gevoel. Ik slaap de laatste dagen ook echt half zonder deken terwijl ik normaal een enorme koukleum ben. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een virus heb. Dan krijg ik vooraf namelijk altijd een koortsblaar en die heb ik nu niet.

Ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen, ik zit een beetje in dubio. Ik wil niet zeikerig overkomen, maar er ook niet te makkelijk over denken.

Wat naar dat jij beginnende zwangerschapsvergiftiging hebt gehad, wat hebben ze toen gedaan?

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Vooral je niet een aansteller voelen of lastig om nog een keer aan de bel te trekken. Met zwangerschapsvergiftiging moet je echt niet te laat aan de bel trekken. Tijdens de 2e zwangerschap een aantal keer klachten gehad en gelukkig was het niks maar ze wilde mij elke keer zien om mijn urine op eiwitten en infecties te controlen , bloeddruk op te nemen en een ctg te maken. Dus maak je je zorgen echt bellen.liever 10x voor niks dan 1x te laat.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Ik vind het juist wel lastig omdat ik ook al een keer voor pijnlijke harde buiken ben langs geweest. Ik voel me echt een beetje een aanstelster of zo.

Ik weet niet zo goed wat zwangerschapsvergiftiging inhoud en hoe snel het verergerd etc. Als ik bijvoorbeeld geplast heb zie ik wel een soort van "olie waas" boven op de urine maar ik heb geen idee of dat met eiwitten te maken kan hebben. Ben hier echt niet in thuis.:oops: Misschien moet ik zo dan toch maar nog eens bellen. Ik begin er nu wel nerveus van te worden ook al heb ik nu geen hoofdpijn meer. Maar het gevoel van koorts hebben trekt niet weg.

7. Lieke1989

Echt ze zien je liever 10 x voor niks en zien dat alles ok is dan dat je te laat komt omdat je niet als een aansteller wilt worden gezien. Trust me i know the feeling.maar ik ben liever te voorzichtig dan te laks. En eiwitten in de urine moeten ze een testje voor doen dus dat kan je zelf echt niet beoordelen. Ben trouwens ook een aantal keer in het ziekenhuis geweest ivm harde buiken.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Ik weet dat je gelijk hebt en ik moet mij er ook echt overheen zetten!
    Ja zoiets dacht ik al dat je dat - natuurlijk- moet testen en het niet met het blote oog zomaar kan zien. Maar als die waas een voorteken of indicatie is, maakt het dat wel een stukje makkelijker. :p

9. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Snap de dubio maar liever 10x te vaak bellen dan 1x te weinig. Ik had eiwitten in mijn urine, veel te hoge bloeddruk dus moest door voor een ctg. De volgende dag ben ik ingeleid. Maar ik was gelukkig dan ook al 38 weken zwanger

10. Lieke1989

Hoe voel je je nu? En heb je alsnog controle gehad?

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Vandaag voel ik me beter! Heb daarom geen extra controle gehad. Ik hou het wel goed in de gaten en bel gelijk als ik me weer zo voel als eergisteren en gisteren. Ik heb me er ook even in verdiept en weet nu wat het inhoud en wat het kan doen als je niks doet, dus als ik maar weer even het gevoel krijg dat het niet gaat zoals het hoort te gaan sta ik (bij wijze van) als eerste bij de voordeur van het ziekenhuis.

Lief trouwens dat je vraagt hoe het vandaag gaat!

12. Lieke1989

Fijn dat je je beter voelt, ik zou wel nog bij je volgende controle aangeven dat je af en toe klachten hebt. Dan kunnen ze nog even extra controleren.

13. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Ik heb dit gehad bij mijn vorige zwangerschap.
    Alleen had ik tegen de avond wel de ene keer verhoging andere keer koorts.
    Maar ook de pijn in de schouderbladen en niet fit gevoel
    Moest toen bloed laten prikken. Kwam een ontsteking naar voren maar konden er niet achter komen waar.
    Heb een antibioticakuur gekregen en daarna was het over.

Deel Deze Pagina