Terpentine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nispie, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Wij zijn druk aan het klussen in ons nieuwe huis en vaak zijn anderen bezig met pure terpentine of verf op basis hiervan. Ikzelf niet maar ik adem het soms wel in omdat die lucht gelijk door heel het huis hangt. Ik maak me zorgen of dit kwaad kan voor mijn kindje? Ik probeer wel zoveel mogelijk te ventileren overigens.

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ze zeggen dat het kwaad kan. Ik zelf het geschildert met op terpetine basis, maar met mondkapje en heeeel goed ventileren. Denk dat het dan niet verder kwaad kan ofzo. als je maar heel goed ventileert als zij bezig zijn (dit heb ik trouwens van vrouwelijke schilder te horen gekregen)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ventileren is idd erg belangrijk. Ikzelf heb ook tijdens de zwangerschap wel wat geschilderd, maar nooit lang en altijd met goede ventilatie.
    Het zal best zijn dat bij constante (erge) bloodstelling het schadelijk kan zijn, maar soms doet men na zo'n constatering wel heel spastisch (gelijk helemaal verbieden).
    Bovendien, ik zie dat je al 33 weken bent. Dan is je kindje 'af' hoor! Er is weinig dat in aanleg nu nog verkeerd kan gaan.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Hier ook druk aan het klussen en naar mijn idee komt er veel te vaak een terpetineluchtje voorbij...
    Als ik niet mag verven met verf op terpetinebasis, denk ik dat die vlagen die voorbij komen ook schadelijk zijn.
    Maar indd veel ventileren en zoveel mogelijk voorkomen is het beste denk.

Frustrerend vind ik t... Wil zo graag helpen :(

Deel Deze Pagina