Ik voel me net een oud wijf....ik heb last van urine verlies. Voornamelijk bij het hoesten en niezen (erg fijn aangezien ik nu verkouden ben ) Doe trouw de bekkenbodem oefeningen, maar het wordt er niet beter op. Een vriendin van mij is ook zwanger en heeft er ook last van, daarbij zei de verloskundige dat de bekkenbodem oefeningen nu niet meer helpen. En dat ze dat het beste weer kon gaan doen na de bevalling. Na de bevalling van onze dochter had ik er ook last van, gelukkig maar 3 weekjes en toen was het weer voorbij. Maar nu heb ik het dus al tijdens de zwangerschap. Draag dus nu elke dag inlegkruisjes....maar vind het zo vervelend en vies! Meer dames die er last van hebben?
Yep... Had altijd al een slappe bekkenbodemspier, dus het kwam niet als een verrassing. Maar...: voor de bevalling schijnt een slappe beter te zijn dan een sterke . Die gedachte houd ik me aan vast.
O'ja: stop met die oefeningen! Dat was het advies dat ik kreeg op de cursus, na de bevalling mag ie weer aansterken.
Hier ook erg last van, Ik kan het ook niet ophouden als mijn blaas helemaal vol is Daarom laat ik mijn blaas ook niet helemaal vol lopen en ga ik bijna elk uur plassen. Maar vervelend is het! Dat zeker!
Is heel vervelend, maar ga zeker niet met inlegkruisjes aan de slag... Vraag je huisarts om een recept voor incontinentiemateriaal, dat werkt zoveel beter. En schaam je vooral niet, gaat wel weer over na de bevalling
Tot nu toe werken de inlegkruisjes nog prima. Thuis ga ik erg vaak naar het toilet...maar op mijn werk wil ik dit liever niet. Daar hebben we alleen toiletten waar mijn cliënten (psychiaterie) ook naar toe gaan....er is geen aparte personeels toilet. En mijn cliënten zijn niet bepaald hygiënisch te noemen. Dus op mijn werkdagen probeer ik het toch echt op te houden van 7.30 tot 13.15 uur (de tijden dat ik van huis ben)
Haha ja hoor hier ook een gevalletje "hatsjoe! eh-oh..sjjit" Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook en het is wel overgegaan toen de kleine er was. Ik ga er nu ook maar vanuit dat het dit keer ook gewoon over zal gaan en ondertussen probeer ik zo min mogelijk te niezen
Hihi, hier dus ook! En dan met hooikoorts.... gaat niet echt lekker dus. Tijdens de zwangerschap van de eerste had ik er last van en dat terwijl mijn bekkenbodemspieren zo sterk waren dat de verloskundigen moeite hadden om te voelen hoeveel ontsluiting ik had tijdens de bevalling en er een knip nodig was om het hoofdje geboren te laten worden.... Tijdens de zwangerschap was het drama, na de bevalling een nog groter drama, zo lang ik borstvoeding gaf (10 maanden) was het drama. En het begon langzaamaan beter te gaan.... en toen was ik weer zwanger, en weer drama! Binnenkort ga ik (voor mijn rugpijn) naar bekkentherapie, dan ga ik het er meteen eens even over hebben.
Vraag aan de huisarts een recept voor incontinentie materiaal. je kan dan ook de mini nemen. Dit voorkomt eventuele geurtjes en je bent zekerder van je zaak. Mocht het dan een keer fout gaan dan is er geen man overboord. Tevens vind ik tena lady fijner dan inlegkruisjes omdat het droger aanvoelt als je een ongelukje hebt. Je bekkenbodem spier kan altijd weer veranderen. ik heb er een tijd last van gehad. de laatste tijd ging het na 2.5 jaar therapie beter en nu ben ik zwanger..... Dus ik begin weer opnieuw. Succes.
Heb even gekeken....maar die tena lady die hebben ze volgens mij niet voor strings. En ik draag altijd strings, vind een onderbroek of boxer niet mooi onder een jurkje. Als het erger wordt dan zal ik wel moeten. Maar anders hou ik het maar bij mijn inlegkruisjes...speciaal voor strings
Jep hier ook aandelen bij Tena Lady (mini gelukkig, is al dik genoeg bluh). Was volgens de VK niet erg, zolang je snachts dan alles maar liet luchten en dus in je blote kont slaapt.....
Ik dacht al dat ik de enige was. Last van hooikoorts en bij het niezen loopt er af en toe ook een druppeltje weg. Gelukkig geen grote hoeveelheden! Nu gewoon regelmatig even naar het toilet gaan.
Ja... ook last van en vind het zoo zwaar irritant!! Zwangerschap van de eerste ook last van gehad maar niet zo erg als deze zwangerschap, bij elk niesje of hoestje gaat er weer een drup! Ik gebruik ook inlegkruisjes voor strings, heb altijd doekjes van intiem bij me om de boel zo nu en dan ff op te frissen en trek elke dag een schone broek aan. Heb ondanks mijn maatregelen toch het idee dat er een urinelucht aan mijn broek hangt, echt vies! Heb manlief laten ruiken en die ruikt overigens niks dus het zal wel een beetje meevallen hoop ik! Succes allemaal!
ik heb t ook heel erg gehad, maar nu gelukkig niet meer. ik plaste opeens bloed, dus blaasontsteking, ab kuurtje gehad en was daarna ook van mn urine verlies af. dus miss voor de zekerheid ook op een blaasontsteking laten controleren.