Zwanger van nummer 2 en daar natuurlijk helemaal gelukkig mee! Van grote zus een heerlijke zwangerschap gehad, op een enorme buik na nergens last van gehad. Deze zwangerschap begon al met 10 weken misselijkheid en een erg lage bloeddruk dus geen fit gevoel. Gedurende de zwangerschap veel buikpijn gehad die door de verloskundige werd veroorzaakt door het groeien van de baarmoeder. Ik had daar al mn twijfels over gezien hij een stuk heftiger was dan bij mijn eerste. Tijdens gesprek bij de gynaecoloog zag ze vrij snel dat ik een navelbreuk had. Wat dus duidelijk de oorzaak was van mijn buikpijn. En op dit moment ook nog es flink verkouden en waarschijnlijk kinkhoest . Dus flinke hoestbuien waarbij mijn navelbreuk zeg maar "plopt" wat echt vreselijk zeer doet. Gister eindelijk toch medicijnen gekregen om te slapen snachts want na 3 nachten beroerd slapen kon ik niet meer! Oh ja en dochterlief heeft ook nog eens besloten om 2/3 keer per nacht klaar te zijn met slapen en dus aan ons bed te staan. Ze laat zich prima zonder mokken of maren terug in bed leggen maarja wakker ben je dan toch al. Heb het ff gehad, zodra ik meer als 10 min sta of loop krijg ik buikpijn. Ga ik bukken, liggen of naar buiten krijg ik een hoestbui met weer buikpijn als gevolg. Oh ja en heb het inmiddels zo benauwd dat ik na 2 trappen (ff naar de zolder) al praktisch aan de zuurstof moet. Ben der ff zo klaar mee!!! Mn huis ziet er niet uit en de wasberg is inmiddels enorm. Gelukkig heeft mn peuterpuber in de gaten dat ik me niet goed voel en is extra lief. Ze doet alles zonder miepen en krijg veel lieve kusjes en knuffels. Wat wil ik met dit verhaal? Gewoon ff mn ei kwijt en misschien wat ervaringsverhalen mbt de navelbreuk en kinkhoest?
Hoi Lia, Tijd voor actie: een Lia-verwen-dag! Dus: Stuur je man/ vriend/ moeder of iemand met de kleine op boodschappen uit en zet in ieder geval op het lijstje: - verse jus d'oranje - mandarijnen - bloemen - en eucalyptus badzout van Kneipp Verzin terwijl ze weg zijn een plan de campagne om peutertje-lief uit te besteden vandaag of dit weekend. (vriendin/ oom/ tante/ opa/oma). Zet een grote pot thee met honing. Thuis et de boodschappen: stuur peutertje lief uit spelen of uit logeren. maak het bed op samen met man (lekker frisse lakens). Zet het bad aan dokter Kneipp. Eet een paar mandarijnen terwijl je wacht. Ga in bad met dokter Kneipp en laat je man een paar kussens onder je matras leggen zodat je niet helemaal plat hoeft te liggen. Smeer jezelf in met tijgerbalsem, trek je favoriete pyjama aan, kruip in bed met minimaalL : thee, fruit, medicijnen, neusdruppels, tijgerbalsem, je liefste tijdschriften/ boeken en laptop (voor forum ondersteuning en netflix). De rest van deze dag doe je NIETS mee behalve: slapen, lezen, mijmeren, filmpjes kijken, nog een beetje slapen. BETER worden en uitrusten. Morgen is mama Lia (misschien) weer van de partij. Manlief kan ondertussen het huishouden doen, was wegwerken en dochtertje mee spelen of uitbesteden: mama heeft rust! Eten? Een keertje bestellen kan heus geen kwaad. Vitamines komen vandaag uit jus, mandarijnen en het potje. Beterschap
En nu snel in bad en onder de wol En die bloemen zijn gewoon een leuk extraatje omdat je dat verdient! x
Ik vond mezelf vorig weekend ook zielig dus heb ze ook op de boodschappen lijst gezet van manlief werkte ook nog haha
Wauw dat klinkt heerlijk! Ik zou dit advies zeker gaan gebruiken! Als je je beter voelt kun je hopelijk ook de pijn iets beter aan en voelt het allemaal minder zwaar. Veel beterschap
Oooohw wat ontzettend rot voor je! Ik snap dat je het helemaal zat bent! Ik zou het advies ook maar opvolgen wat hierboven aan staat, een prima advies inderdaad!! Laat je lekker verwennen, dit heb je (na zo'n rot tijd) echt wel verdiend! En opmerkingen als: je krijgt er iets mooi voor terug, of geniet je wel genoeg? Lekker niets mee doen! want dat maakt het balen op het moment niet minder!! Ik hoop dat je straks een zorgeloze kraamtijd hebt, en een kraamverzorgster die je heerlijk in de watten legt! Want dat heb je nu wel verdiend!! Succes met alles, en ik hoop dat je, je snel weer een beetje beter mag voelen! dikke knuffel