Ook voor de zwangere vrouwen of zwangere vrouwen met al een of meer kinderen; Hoe gaan jullie om met mensen die te pas en onpas (ook of JUIST vreemden:x) commentaar hebben op je buik, wat je doet, aanhebt ("moet jij geen jas aan e.d)? Ik heb nu al een aantal mensen, jawel , vreemden gehad die dachten aan de vorm van mijn buik te kunnen zien dat ik een jongen krijgen pff, terwijl het mij bekend is dat , zwanger of niet, iedere vrouw haar baarmoeder net iets anders ligt en dat dat niets zegt over het geslacht van je kind. Ik heb zoiets waar bemoeit iemand zich mee?. Zouden jullie daar wat van zeggen of niet?, ik erger me eraan . Ik ben trouwens 15 weken en heb nou eenmaal al een behoorlijke buik, nou wat kan ik daar aan doen haha.
Lekker laten kletsen. Wij hebben 3 kinderen en ik heb me er echt geen enkele zwangerschap druk om gemaakt. Geen die hormonen een schop onder hun kont en vraag ze een beetje rustig te blijven.
Ik negeer het over het algemeen.. Het is heel irritant inderdaad.. Ik ben 21 en zie er jonger uit, had dus van de week in de stad dat er 2 vrouwen in een winkel steeds aan het kijken waren en wijzen naar me, dus ik vroeg of er wat was.. Zegt ze: "heb je niet voorzichtig genoeg gedaan?" Heel vervelend omdat ik gewoon netjes getrouwd en geplant zwanger ben. Je weet zelf beter en dus die bemoeienissen of goedbedoelde adviezen gewoon lekker laten voor wat het is
Wow! Ik zou woest zijn! OT: gewoon negeren die hap! Gruwelijk irritant, en heel herkenbaar, blijkbaar heeft de hele wereld verstand van zwangerschap/opvoeding behalve jijzelf! Ggrrrr
Ik was 20 dat ik me mooie buikje had en ja werd raar aangekeken en door sommige mannen zelfs geil bah! Lekker jong grietje en veel mannen zouden graag een zwangere willen doen dus ik kreeg afentoe blikken wooow! Maar idd veel oordelen gehad zoals: heb je er weer 1 die zich zwanger laat trappen, kan nooit goed gaan, kind zal wel bij jeugdzorg komen en nog meer onzin. Ik heb het over mij heen laten komen en kon alleen maar denken, dat is jullie onmacht trieste mensen
Ik word er niet warm of koud van Toen ik 19 was en zwanger van de eerste liep er een vrouw met haar moeder en die vrouw zei tegen haar moeder " kijk eens mam die is zwanger " oh wat sneu Zon alleenstaande moeder op die leeftijd hoorde ik de moeder zeggen Mijn man ( toen al getrouwd) was bij de kassa aan het afrekenen en kwam eraan lopen, ik haakte mijn arm in de Zijne en toen we langs die vrouw en moeder liepen zei ik " ik ben je zo dankbaar dat je mij bijstaat een alleenstaande moeder op mijn leeftijd kan het echt niet alleen redden " mijn man keek me echt heel raar aan haha Daarna toen onze Zoon geboren was stonden er 3 meiden achter mij te smoezen ooh wat een schatje maar zou de moeder wel weten van wie het kindje is Ik draaide me om en zei " je mag het me ook gewoon vragen hoor dat heb ik liever dan roddelen en conclusies trekken, ik heb Ze geen antwoord gegeven omdat ze dus niets vroegen maar beschamend door liepen haha Toen onze zoon ongeveer 4 maanden was liep ik in het dorp een opa in een scootmobiel zei" deerne toch ik zie je regelmatig in het dorp met de kleine,en wat ben je lief voor de kleine de papa en mama van de kleine mogen gelukkig zijn met zon lieve oppas ! Hopelijk krijg je een beetje goed betaald, ik heb gezegd dat ik betaald krijg met heel veel liefde kusjes en knuffels van de kleine man en een hoop poepluiers hahaha och zegt die man doe je het vrijwillig ? Dus ik Zeg ja meneer ik zorg vrijwillig voor deze kleine vent, met alle liefde ! Ik heb hem nooit verteld dat het mijn kleine vent is haha Ook adviezen wbt de kinderen ene oor in andere oor uit ik lul wel mee haha
Ik heb er toen ook op gereageerd: Nou sorry, niet dat het u iets aangaat maar ik ben 21 jaar, en gewoon getrouwd hoor! toen weggelopen.. Had echt even zo iets van : WOW
Mijn mond valt letterlijk open van de brutaliteit van "vreemde" mensen. Mijn hormonen koken alweer vanbinnen als ik dit lees. Mijn god zeg ik kom er niet over uit. Pfffff ik merk wel dat mensen zonder schaamte naar me kijken, heb ook echt een flinke ronde buik. Ben 23 maar klein van stuk dus vraag me weleens af of mensen denken dat ik "te jong" ben maar gelukkig nog geen reacties gehad! Wel over mijn buik op zich, kon me daar eerst over opwinden, iedere vrouw is anders ik heb nou eenmaal sneller een buik, nou en! Maar kan er nu iets beter tegen hihi. Vandaag in het pashokje in de hunkemoller (bh shoppen voor mn *Po*** boobs) komt zo'n verkoopster even kijken, ah ik zie dat je ook zwanger bent. Ik kon het niet laten dus antwoordde met, eh nee eigenlijk ben ik gewoon dik (schaap gezicht erbij) Ochja als dat alles is hahaha
Ik snap echt niet hoe mensen zich daar over kunnen opwinden, ik vind het juist leuk als ze wat zeggen. Laat ze maar aan de vorm van mijn buik voorspellen wat het word, laat ze maar zeggen dat hij te dik of te klein is. Vind het juist leuk als mensen wat zeggen, en ze mogen er ook aanzitten hoor. Ben hartstikke trots op mijn groeiende buik Onbeschofte opmerkingen over je leeftijd of dat je niet veilig genoeg bent geweest zou ik ook niet kunnen waarderen. Maar de rest boeit mij eht niet
Ach laat gaan je kan het toch nooit goed doen. Hier kreeg ik vorige week. Nou jij word wel heel jong moeder zo. Ja mevrouw ik heb er al 2 dus dat was ik al. Die blik ik hou ervan die ogen rollen nog net hun kassen niet uit.
Vroeger waren het toch allemaal van die "jonkie's"? was toen echt niet raar als je met 18 jaar al getrouwd was en je 1e kind kreeg, dus wat zeiken die ouwe lui van tegenwoordig!:x
Ik ben 31 en zwanger van de derde. Er hebben hele volksstammen gevraagd of dat wel gepland was of een ongelukje? Best vervelend, waarom zou de derde opeens een ongelukje zijn zeg, bij de eerste twee vroegen ze dat ook niet.
Bij mijn eerste zwangerschap was ik 19, kreeg ik ook rare blikken en opmerkingen naar me hoofd geslingerd.. ook als ik nu alleen met me zoontje wandel krijg k rare blikken en geroezemoes enz.. maar ik trek me er niks van aan.. Nu ik zwanger ben van nr 2 kreeg ik ook de vraag van de mensen die t al weten of het geen ongelukje was, die vraag kreeg ik ook bij me eerste.. en dat is nooit leuk als je er toch ff bezig geweest bent.. maar goed het intresseert me vrij weinig, ben getrouwd heb een mooi huisje dus wie is een ander om te oordelen
Zelfs als je 35 bent en zwanger bent van nummer vier denkt men nog dat ze zich met je moeten bemoeien. Ik laat ze lekker...
Nou ik had van de week wat joh.. Ik woon sinds een tijdje bij mijn vriend in het appartement. (We zijn bezig met een verhuizing) afijn.. Ik kom terug van de friettent gelopen, en er spreekt een jonge dame mij aan. Bleek ze te wonen op de begane grond. In het zelfde gebouw dus. Dus ik heb beleefd met haar staan praten. Ze is 33 maar niet helemaal bij in haar hoofd zeg maar. Nouja dat kan. Ik blijf beleefd en praat gezellig met haar. Vroeg ze of ik zwanger was. Ja zeg ik. Het is geen bierbuik he Maar nu komt het. Ze vertelde dat ze het o zo leuk vind! (ja ik ook) en dat ze keertje stage had gelopen bij kraamzorg. Leuk voor haar. Ik vertelde dat we bezig zijn met een verhuizing, dat vond zij erg jammer.. Want toen vroeg ze. Ja stuur je me dan een kaartje als het kindje geboren is? (dat wil ik nog best wel doen) En toen vroeg ze; Dan zou ik het ook leuk vinden als ik op kraambezoek mag komen, je kindje zien en vasthouden. Ik had echt zo iets van: Waaat?!?! Ik ken je niet eens joh! Maa ik bleef beleefd. en ik zei gewoon Ja ... hahaha
Ik heb hier een alleenstaande single buurman die zich direct dacht te kunnen bemoeien met de inrichting, de woning, vertellen dat hij niet ging helpen klussen (alsof we dat gevraagd hebben? ), vragen stelde zoals: hoe gaan jullie dat nou doen dan? Terwijl we het zelf ook nog niet helemaal uitgeplozen hadden, maar lukraak riep dat wij niet volwassen genoeg waren voor een kindje etc. Echt bespottelijk gewoon. Maar goed, nadat we duidelijk hebben gemaakt hier niet van gediend te zijn, negeert hij ons. Beetje jammer wel, want voordat hij het nieuws hoorde, konden we best goed met elkaar opschieten en kwam hij geregeld een biertje drinken of mee eten ofzo. Ik vond dat wel uitermate teleurstellend. Vooral de manier waarop hij zich uitte over de baby en de 'volwassenheid' (we zijn beiden 26 jaar en buurman is 31 jaar) & maar roepen dat wij daar niet klaar voor zijn en negatief uitlaten over de zwangerschap. Hij past namelijk 'wel eens' een weekendje op het kindje van zijn zus - en denkt daarbij gelijk te weten hoe alle kinderen ter wereld in elkaar steken en superheld te zijn. Dat wij zelf ook ruimschoots ervaring hebben lijkt hij niet te willen horen. Ik kon mij ook ontzettend aan hem storen, maar nu heb ik zoiets van: ach, whatever, zoek het je uit, stommerd!