hoeveel uur werken man en jij samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal,

ik vroeg me af hoeveel uur jullie samen werken... daarmee bedoel ik dus met jullie beide banen...

mijn man is 2 keer aan zijn rug geopereerd en werkt 20 uur en ik ga straks 28 uur werken dus samen werken we 48 uur p week en hebben we 6 uur opvang per week nodig...

hoe is dat bij jullie?

financieel is het zo net haalbaar en kunnen we ook nog wat sparen... toch merk ik dat veel mensen het idioot vinden dat ik als vrouw meer werk....en ik neig steeds naar mezelf verdedigen... erg vervelend...

gr Jose

gr Jose

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

manlief werkt 40 uur en ik 30 uur dus in totaal 70 uur per week..

3. schatje1

schatje1 Niet meer actief

en opvang meestal drie dagen in de week maar vriend heeft ploegendiensten dus hele verschillende tijden :)

4. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Mijn man 40 uur en ik 16 uur dus samen 56.
    Ik zou me er niet druk om maken hoor wat anderen er van denken! Ik vind het helemaal niet raar als de vrouw meer werkt, als jullie er tevreden mee zijn prima toch?

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Kijk, dit is een topic naar m'n hart. Zó vaak wordt gevraagd hoeveel ik werk en niet hoeveel mijn man dat doet.

Maar goed, ik werk 30 uur (3,5 dag waarvan een paar uur 's avonds) en manlief werkt 32 uur (4 dagen). We hebben 2,5 dag opvang nodig. Dat is één dag van 8 tot 1 en 2 dagen van 8 tot 5.

Hier gaat dat heel goed, Jasmijn doet het prima zo!

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik werk 36 en vriendje 38, ik ga straks naar 32 uur met 1 dag ouderschapsverlof en vriendje neemt na mij 1 dag ouderschapsverlof op.

eerste tijd 3 dagen opvang nodig, waarvan 2 bij gastouder en 1 door oma.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Beide werken we variabel, soms 32 uur per week, soms 50 uur per week. We zijn zelfstandig dus niet werken is geen geld.

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    financieel zou het lekkerder zijn als ik 32 uur zou werken.... maar ik heb dan toch het gevoel dat ik teveel werk..... ik kom ook uit een vriendenkring waarbij de partners veel verdienen en de meiden bijna niet hoeven te werken.... ik ben een outcast hahhahahah nee is niet leuk hoor... ben altijd opgelucht als ik meer mama,s zie die ook gewoon flink wat uurtjes draaien....

xxx jose

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Tja ik zou het ook graag anders zien, maar financieel is het ook niet haalbaar helaas..het liefst wil ik 24 uur voor altijd...maar misschien komt dat nog...

Je man is meer thuis bij de kleine, ondanks dat mijn vriend meer werkt zal hij meer tijd met de kleine doorbrengen vanwege onregelmatigheid.

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ach, weet je, het hangt ook erg af van hoe je het organiseert en dat vergeet iedereen wel eens.

Hier kan ik bijvoorbeeld op de woensdag thuis lunchen en haar zelf nog in bed leggen (is papadag). Werk ook dinsdagavond, maar ook dan eet ik tussendoor thuis en leg haar 's avonds ook nog vaak in bed. Woon ook 8 minuten van mijn werk dus ben altijd snel thuis na het werk. Dat maakt het allemaal wel makkelijker!

Ze gaat trouwens 1,5 dag naar een gastouder en 1 dag naar een kdv. Opa/oma's zijn hier geen optie (mijn moeder woont een uur hier vandaan en man's ouders zijn al 79 en 80...)

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij werken allebei 40u/week. Toon altijd in dagdienst en ik onregelmatig. Als er een kindje komt, nemen we elk één dag ouderschapsverlof per week. Dit betekend dat ons kindje maximum 3 dagen per week naar de opvang moet. Meestal minder want ik ben sowieso altijd bijna 1 dag per week thuis dankzij een gewerkt weekend.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn man werkt nu nog 34 uur omdat hij al 6 uur per week ouderschapsverlof opneemt voor de meiden. Ik werk nu 18 uur, en ik neem op dit moment 4 uur per week aan ouderschapsverlof op.
    Met een 3e zou ik het nog niet echt weten hoe het moet, manlief mag geen 4x9 gaan werken dus misschien toch gewoon maar 32 uur dan..en ik wil 16 of 18. Dat moet genoeg zijn met 3 kids (als die er tenminste nog gaat komen dan...).
    We werken zo zodat we geen opvang nodig hebben maar dat zal vast weer eens veranderen.

groetjes,

13. sammie1985

18 feb 2009
    52
    0
    0
    ass drogist bij etos
    maarssenbroek
    leuke topic..

ik werk 32 uur en me vriend 45 uur...
    dat is samen 77 uur...

ppfff wel veel maar ach zo kennen we lekker sparen voor de toekomst...

als we later een kindje krijgen ga ik denk ik 20 uur werken of minder...

gr samantha

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mannetje 40 uur, om de week late en vroege
    ikke 24 uur in de zorg dus verschillend

kwa opvang zit ik op ongeveer 50 uur in de maand, dus meestal nog geen 12 uur in de week...

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Mijn partner 38 en ik 28 dus samen 66 uur. Financieel prima! een dag gaat Dano naar opa en oma aan mijn kant en een dag aan de kant van mijn partner.
    Ideaal al zeg ik het zelf.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vriend werkt 40 uur op papier maar dat is meestal 50.ik werk er 0. dus wij hebben geen opvang nodig. finacieen zeer goed haalbaar.we kunnen goed sparen zo

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik werk 24uur en mijn vriend 40 uur, dus 64 uur samen.
    Wij hebben 1 dag opvang van half9 tot half 7 (opa en oma) en 1 dag van 8:15-16:15 dat is op het KDV

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Manlief werkt 40 uur en ik 22, dus 66 uren samen.
    Ons kind gaat 2 dagen naar kdv en 1 dag naar oma.

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik werk 32 uur
    mijn man 40 uur
    Dus 72 uur samen.

Hebben 3dagen kinderopvang en 1 dag omadag.

20. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Mijn vriend werkt 40 uur, en ik werk nu nog 3-8 uur in de week, maar ik heb mijn ontslag ingediend, verder ben ik officieel 40 uur in de week met school bezig, kan gelukkig mijn eigen tijd indelen. Onze zoon gaat 3 ochtenden in de week naar de gastouder. Wij komen wel goed rond, we zijn niet zuinig, maar ik krijg ook nog stufi, dus dat scheelt een hele hoop, als ik klaar ben met school moet ik wel werken, ik hoop dat we het dan redden met mij 20-24 uur in de week werken.

Deel Deze Pagina