zwangerschaps/bevallingscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wens09, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoi!

Ik wil me opgeven voor een zwangerschaps/bevallingscursus (oefening en uitleg) maar zit een beetje met de termijn. Ik ben 12 sept uitgerekend.

1 cursus loopt van 15/7 tot 19/8. Nadeel: het is overdag en half juli heb ik nog geen verlof en moet ik dus iets met mn werk regelen (wat wel kan opzich) Daarnaast ben ik dan al drie weken vantevoren 'klaar'.
    De 2e loopt van 29/7 tot 2/9. Nadeel: zit dicht op uitgerekende datum.

Wat zouden jullie doen? Is het lekker om ver vantevoren klaar te zijn? Of juist fijn om tijdens je verlof de rust en tijd te hebben voor zo'n cursus? Of is het wel erg dicht erop?

Hoor graag jullie ervaringen en advies!

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

3 weken van te voren vind ik niet ver van te voren hoor. Ik moet nog ruim zes weken en heb de cursus al achter de rug. Het is vooral heel gezellig! Verder zou ik me er niet teveel van voorstellen :)

3. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik heb de cursus "samen bevallen" gedaan bij de eerste zwangerschap en de laatste "les" zou een week na mijn uitgerekende datum zijn. Mijn dochter is 9 dagen te vroeg bevallen dus reken maar uit...;). OP zich wel fijn want je krijgt heel veel steun en felicitaties van je mede cursisten en alle info die je krijgt zit nog vers in je geheugen.

4. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Volgens een boekje met advies wat ik in het ziekenhuis heb gekregen raden ze aan zo'n cursus te doen tussen 20 en 34 weken.

Later kan natuurlijk ook. Er is alleen wel meer kans dat je hem niet meer af kan maken als je kindje eerder zin heeft om te komen...

5. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Hier zijn alle cursussen ingepland en de laatste dag is denk ik zo'n twee maanden voor de bevalling. Ik moest wel, want we gaan met 7 maanden verhuizen, maar het geeft ook wel een lekker veilig gevoel :)

Deel Deze Pagina