Hallo, Wij zijn nu 34+5 zwanger van ons eerste kindje. met 34+3 weken van de week dus, kwamen we erachter dat ons kindje al is ingedaald. Maar in een onvolkomen stuit liggen. Bij het echo centrum vroegen zij of mijn verloskundige mijn contoleerde. Ze vroeg of hij toen goed lag! Volgens mijn verloskundige wel, maar die heeft zijn hoofdje als zijn billetjes aan gezien. Ons kindje heeft matig vrucht water, de moederkoek ligt aan de voorkant, en heeft heel weinig ruimte, waardoor hij zelf nooit uit zijn stuitligging kan komen. Ik werdt gelijk door verwezen naar een gynocaloog, waar we woensdag terecht kunnen. Maar de vraag is wie heeft dit ook mee gemaakt en kindje toch gedraait is. Ik heb al van af 24 weken weeën, en bang dat ik aan de gang ga en hij in stuit ligt. Vind het namelijk een beetje te risico vol een stuitbevalling en 50% ervan loopt uit op een kijzersnee. Bij het echo centrum vertelde ze mij dat het niet mee zou zitten. Omdat het , het 1e kindje is en matig vruchtwater en nog eens moederkoek aan de voorkant! Ze zij het kan zijn dat ze hier nog niet eens aan gaan beginnen omdat het hoogs waarschijnlijk toch niet zal lukken. Heb geen fijne zwangerschap gehad dus dit kon er ook nog wel bij. Zou zo graag normaal willen bevallen maar niet in een stuitligging! Zou dit dan een kijzersnee worden of zou dat te vroeg zijn om te bepalen? Gr elise
Onze kleine lag al weken in stuit en mij werd 1,5 week terug ook verteld dat draaien moeilijk werd met hoeveelheid vruchtwater, grote en voorkeurshouding. Pfff heb me verschrikkelijk zorgen gemaakt. Mijn verloskundige raadde mij aan om eens te kijken naar Moxa therapie. Dit is behoorlijk zweverig, de accupunturist brand dan 25 min twee staven op bij een bepaald punt op je kleine teen en je partner herhaald dit de dagen erna. Bij ons was de kleine na 3 dagen ineens gedraaid en daalt nu netjes met hoofdje in, tegen iedereens verwachtingen in. Zeker de moeite waard om eens te proberen!! Ik zou zeggen Google het eens
Hey ja heb er wel eens van gehoord. Een vriendin van me heeft het ook gebruikt en haar kleine is er ook door gedraait. Maar die van haar lag nog niet in gedaald die van ons wel. En heeft ook weinig vruchtwater. Kan het wel proberen. Is beter dan laten draaien, vind dat namelijk ook wel een eng idee. Maar fijn dat je kindje nu gedraait is. Hoever ben je? Is allemaal wel spannend! En is het bij jullie ook de 1e? Xxx
Ja bij ons is het ook de eerste, ben nu 34,4 weken. Dat draaien leek me ook helemaal niets en ook is de slagingskans daarvan 40% ofzo, kreeg er niet zo'n fijn gevoel bij dus heb eerst dit geprobeerd. Wij zeiden gelijk, baat het niet dan schaat het niet de moxa. Ik heb vrijdag weer controle en hopelijk krijgen we dan te horen hoe groot de kans is dat ze zo blijft liggen. Blijft heel spannend maar wil nog niet denken aan keizersnede ofzo
Nee snap ik denken wij ook liever niet aan. Dan ben je toch weer even echt uit de running. En als zoon kleintje er is wil je toch liever alles zelf doen. En omdat je dan een kijzersnee heb gehad moet je Miss wel alles uit handen geven. Ik wacht het gesprek woensdag af. Kijken wat zeggen... Maar zal het is proberen met dat ding. Wie weet heeft het wel baat, en is hij Miss toch niet zo eigenwijs en draait hij gewoon. Vind het ook een raar idee dat draaien hoor. Al dat gevroed aan je buik en aan je kindje, dat kan toch nooit goed zijn lijkt mij. Ze houden het natuurlijk niet voor niks zo goed in de gaten daarna. Dan denk ik al van ah drek draaien ze het of lukt niet, dan kan zijn hart slag ook omlaag gaan. Nou dat idee krijg ik al wat van! Je heb het kindje nog nooit in handen gehad maar daar hou je echt al super veel van! Maar wel leuk schillen we maar een dagje. Ja eigenlijk gewoon tegelijk die dag zegt niks. Ik geloof dat 15% op de uitgerekende datum bevalt, dat is echt helemaal niet veel.
Hier ook een onvolkomen stuitligging. Ik wil wel een poging doen om te draaien bij 36 weken, maar de omstandigheden zijn ook hier niet echt gunstig (placenta aan voorkant, voetjes lagen laatste echo ook niet in gunstige stand, eerste zwangerschap, al vroegtijdige weeën gehad en meerdere bloedingen. dus ik heb ook de moxa maar besteld Idd baat het niet dan schaad het niet. Er zitten aan een vaginale stuitbevalling als aan een keizersnede toch veel nadelen. Dus ik wil wel alles proberen om een gewone bevalling te krijgen!
Hier ligt onze beeb ook in een onvolkomen stuit . Heb oefeningen gekregen en homeopatische tabletjes, ze helpen alleen tot nu toe niet . Ik wil ook zo graag normaal bevallen .
Ja erg hè wij hadden hier ook niet opgetekend. Heb geen bloedingen gehad maar ook idd vroeg tijdige weeën. Acuut moeten stoppen met werken, maar heb nu ook zoveel steken van ondere Miss een gek praatje maar doet soms zo veel zeer. Terwijl hij toch al ingedaald is. Wat dit nu is weet ik ook niet! Wij gaan eerst vragen of die versie een optie is maar als het risico's met zich mee neemt doen we het niet. Dan proberen we nog niet monxa ofzoiets. En lukt dat niet dan een kijzer snee wil echt zeker geen stuitbevalling! Dus Laten we tot die tijd de natuur zijn best doen. Lukt het niet dan Lieftinck kijzersnee. Dus ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Jullie ook veel succes. Als ik woensdag meer weet zal ik op het form nog wel een berichtje zeten. Succes jullie groetjes
Nou meer nieuws. Vandaag naar de gyn geweest nu bij 37 weken zwanger maar de kleine ligt nog steeds is een stuitligging. En wordt gehaald met een keizers snede. Maar duurt wel even voordat het dan gehaald wordt! Heb vande week al beneden gezeten midden in de nacht met weeën. Dit is niet door gezet! Maar ben wel bang dat het door zet! Dat ze zo lang wachten met dat je geholpen wordt snap ik niet. Wil graag bij bewust zijn, zijn als hij geboren wordt. Maar als ze Zolang wachten met een keizersnede kan je in tussen makkelijk zelf aan de gang gaan en dan moet je drek een spoed keizersnede onder narcose, terwijl ik zelf wel bij bewust wil zijn als hij geboren wordt. Is allemaal wel spannend. Ga je leven naar die datum terwijl het er allang kan zijn dan Miss, beetje raar toch.
Onze kleine blijkt toch nog in stuit te liggen, maandag gaan we ook naar de gyn... Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Hoezo vind je dat je lang moet wachten? Des te langer de baby in de buik des te beter toch?.... Ik neem aan dat je niet tot 42 weken hoeft te wachten??? Je kan nu tenminste af gaan tellen. Als je natuurlijk bevalt weet je helemaal niet wanneer het komt. Ik snap dat je het zat bent, dat heb ik ook.
Hier ook een dwarsligger! Hebben ook de moxa en acupuntuur geprobeerd, maar geen suc6! wilde geen draaipoging gezien de evt complicaties en omdat ook mijn placenta aan de voorkant ligt en ik al onderliggende blauwe plekken heb door zijn kung fu oefeningen in mijn buik! Stuitbevalling, echt niet, aangezien mijn dochter met alle toeters en bellen is geboren met een o.k op stand by, en die lag wel normaal! Van de week bij de gyn geweest en die begreep me volkomen, mocht hij niet draaien dan verwelkomen wij 16 oktober onze zoon! Best wel raar om nu al te weten wanneer je je kindje mag vasthouden! Hier in het ziekenhuis doen ze pas een keizersnede met 39 weken, tenzij er een medische reden is om het eerder te doen. Het meest jammere aan de situatie vind ik dat ik niet nog een keer die oerkrachten mag ervaren, en de pijn die gelijk verdwijnt na de geboorte. Kijk erg op tegen de ruggeprik en het verblijf in het ziekenhuis, aangezien mijn dochter en ik zwaan kleef aan zijn zoals mijn man dat zegt. Ze wil ook echt alles van mama ook als papa thuis is, ben ik er niet accepteerd ze het wel maar vraagt wel 1000x naar me! Hopelijk draait jullie beeb nog wel, hier de kans heel klein, maar niet uitgesloten
een vriendin van me is 2 weken later uitgerekend als mij... Haar zoontje lig ook in een stuit en lig vast volgens de gyn en verlos... Bij haar kunnen ze het kindje niet meer proberen te draaien en zei krijg dus een kz op 13 oktober. Ze ziet er enorm tegen op maar ze zeg ook zolang het maar gezond is ben ik al heel tevree...
Ik vind het lang wachten, omdat ons kindje namelijk maar net genoeg vrucht water heeft. Vind dat ze het niet goed in de gaten houden! Verlies heel veel vocht kan ook vrucht water zijn. Tot nu toe heeft hij iedere keer minder vrucht water. Vorige week niet maar die week daar voor had hij 4,5 cm vrucht water dit is matig. Vorige week had hij er nog maar 3 dat is ne genoeg, moet nu aan komende week niet maar die week er op pas weer terug. Hij heeft nu in een week 1,5 cm minder. Drek heeft hij weer 1,5cm minder in een week. En mag die week daar op pas weer komen. Beetje raa als je 37 weken bent. Voel hem ook niet zo veel omdat de placenta aan de voor kant ligt! Als je geen vrucht water heb voel je, je kindje ook niet veel of zelde. Dus dat verschil kan ik dan niet onder schatten. Heb heel veel pijn aan men rug! En heb vande week 1,5 uur snachts op de bank gezeten met weeën. Gelukkig niet door gezet! Maar zelfde geld wel. Vind het slechte controle. Mijn tante heeft weeën vanuit haar rug gehad. En zij ik had ook zo veelpijn in me rug. Maar als ik hun dat vertel zeggen ze. Ja het zullen vast de bekken zijn. Bij de verloskundige ook! Verlies heel veel vocht als of ik soms een scheut krijg en lijkt of ik in mijn broek plas. Volgens hun allemaal is het geen vrucht water, maar volgens de vrouw die de echo maakt is het wel degelijk vruchtwater wat ik verlies. Ze hebben gekeken met een eenden bek sorry voor dit vieze verhaal niet smakelijk. Maar ze kon geen scheurtje in de baarmoeder zien. Maar wist het ook niet zeker. Ze zij zal wel goed zijn, hij plast ook wel weer uit. :S. Daarom. Wordt er zowat gek van. Loop zo al vanaf 24 weken met voor weeën. En iedere keer denken ze dat me vruchtwater gebroken is. En dan voel ik hem heel weinig. Laten ze je onderhand overtijd lopen om een keizersnede te doen! En kan best begrijpen hoe langer het kindje er zit hoe beter. Maar dat is niet altijd het geval! En vooral als hij bijna geen vrucht water heeft. De ene zegt dit en de andere zegt dat.:S is zo raar je bent en blijft een nummer! Met een kind in je buik of zonder een kind in je buik.
Meid als ik jou was zou ik bellen, mijn zus had dit ook en die had een scheurtje aan de bovenkant die ze niet konden zien!!! Het is zo dat je wel weer vruchtwater aanmaakt maar als het afneemt is slecht. Ik heb net nog controle gehad en toen meten ze ook vruchtwater en die was 9,6 toen zei de dokter: mooi boven de 7 zoals het hoort bij dit termijn. Ik zou extra controle eisen
Ja heb gebeld maar krijg als antwoord door de telefoon, ow zal wel goed zijn. Wordt het erger even bellen... Ben hartstikke duizelig, zie sterretjes en last van weeën gelukkig niet continu of op ritme maar ze zijn er wel. Maar de ene gyn zegt dit en de andere zegt dat. Vertrouw het niet ga gewoon elke dag bellen. Miss nemen ze dan wel maatregelen en kunnen ze hem goed in de gaten houden. Jij bent toch ook 37 weken. Nou moet je naar gaan bijna 10cm vrucht water, ja je maakt altijd aan oma de kleine hèt opdrinkt en weer uitplast. Maar wel gek dan zeg. Daarom leef al zoon tijd met een ongerust hart! Gewoon niet fijn meer. Ga morgen echt gewoon weer bellen. Maar ze zien zelf toch ook wel o papier dat, dat vrucht water minder wordt... Of ben ik nou gek. Volgens mij doen sommige maar een dotje daar. Wordt er echt gek van. Maar ja. Hoe is het verder afgelopen. Wat gaan ze er aan doen dat hij in een tuit ligt?
Je moet vooral je eigen gevoel volgen! Het is wel zo dat vruchtwater afneemt aan het einde. Kan je niet wat proberen op te vangen met een maandverbandje of nog beter met een luier (schijnt voor geurherkenning beter te zijn) Deed me zus ook en die werd gelijk opgenomen in ziekenhuis, na een week uit eindelijk met 38,5 bevallen. Ligt je kleine nog steeds in stuit? Die van ons wel en we hebben nu na gesprek met gyn besloten een geplande keizersnee gepland. Wij mochten zelf kiezen, beide waren mogelijk maar de dokter liet wel doorschemeren dat een keizersnee bij ons beter was omdat ze met 1 voetje voor de uitgang ligt. De keizersnee wordt gepland tussen 38+5 en 40 wk, bij ons was beste met 39 wk dus dat was ook de planning maar nu wordt het 2 dagen eerder omdat dit beter paste in de planning van de gyn..... prima vind ik nu het toch moet dan graag wat eerder. Ons kind lijkt kern gzond en precies goed op groei dus wij zijn heel gemiddeld voor dit ziekenhuis maar kan nog eens verschillen per ziekenhuis
Ja die van ons ligt ook nog steeds in een stuit en ook een geplande keizersnede aan gezien mijn kwaaldjes hebben ze hem maar liefst op 39+4 dagen gezet, ga dit niet halen wordt mun dood denk. Hab al een paar keer mun maand verband naar laten kijken. Maar je heb ook altijd nog afscheiding. En dat overheerst vaak meer als vruchtwater. Vruchtwater ruikt vaak zoetig en afscheiding zuurig. Mijn verloskundige twijfelde er aan. En heeft met een soort wattenstaafje gekeken. Er kwam niks aan uit, maar voel het ook niet continu lopen zo met vlagen. Dus met scheuten en daar kon ze niks uithalen. Ze zij ik kan helaas niet zien of je dat in scheuten verliest. Gelukkig moest ik naar de gyn omdat hij in een stuitligt. Met 30 weken heb ik een echo gehad. Hij had rui voldoende vruchtwater. Met 34 weken en een paardagen 6 anderhalve week laten4,5 en een week later 3. Nu moet ik deze week niet op controle pas eind volgende week. En die weeek daarop op vrijdag worden we geholpen! Vind het prima maar dat ze die kleine niet beter in de gaten houden snap ik niet! Het is mijn woord tegen hun woord. Krijg droge antwoorden terug van zal wel goed zijn. Zal niet zo erg zijn. Wacht maa tot het erger wordt.....???? Maar mensen zien toch niet door de telefoon hoe jij je voelt en hoe het met de kleine is. Laat me moeder morgen maar bellen, horen ze het ook is van een ander. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Hoop dat me weeën nu is continu gaan komen kunnen we ons melden.
@elise, waarom zou je bij een spoed keizersnede onder zeil (narcose) moeten? Ik heb een spoedkeizersnede gehad met ruggenprik, heb gewoon alles mee mogen maken!
Sommige mensen voelen hun weeën niet en dan kan het zo snel gaan dat ze je onder narcose moeten brengen. Daar ben ik bang voor. Een vriendin van me had 7 à 8 cm ontsluiting je geloof me of niet ze heeft e helemaal niks van gevoeld. Het is dat ze di dag op controle moest bij de vk. En checkte even naar haar ontsluiten, in schok natuurlijk. Gelijk haar man opgebeld en 1,5 à 2 uur later is zij bevallen. Pas bij 9cm ontsluiting kreeg zij pas weeën. Als dat thuis had gebeurt en zij die dag niet op controle was geweest had ze thuis bevallen.terwijl ze naar haar bevalling speciale injecties nodig had voor haar bloed groep. Ze vloeide als een rund en was van voor tot achter helemaal open bescheurt. Moest ook een nacht blijven. Dit gebeurt niet snel maar zal je maar gebeuren.
Elise wat vreemd. Als je bij ns naar gyn belt moet ik altijd komen, dus ik bel echt alleen maar ls ik het echt niet vertrouw aangezien we toch een half uur heen moeten rijden en de kinderen mee moeten nemen. Heel veel sterkte en succes. Ben echt nog nooit afgescheept. Xxx joyce