Pff..... Even van me afschrijven...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik heb zooo'n last van me rug! Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik zit op me werk nu en ben maar heen en weer aan het lopen. Ik kan wel janken, en ik ben er ook nog eens SUPER shago door :evil:

Ik moet vanavond naar de fysio voor een intake gesprek en as dinsdag voor me 1ste behandeling, weet niet hoe ik het nog vol moet houden....

Groetjes

2. Niet meer actief

Hoi Richa,

wat vervelend ik heb er ook last van gehad werd er ook niet vrolijk van!
    Heb je al eens spierpijn creme gebruikt?
    Ik gebruik Creme Arnicaforce van A. Vogel dat is voor spierpijn en kneuzingen maar ik moet zeggen het hielp bij mij wel de pijn te verlichten!

Groetjes.. 8)

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Heb in het begin een week echt ontzettend last van mijn rug gehad. Ben maar van narigheid in bed blijven liggen. Ik kon er trouwens ook niet uitkomen ;)
    Beterschap en hopelijk gaat het met fysio een stuk beter.

4. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee ik heb nog geen creme gebruikt, ik ga uit werk maar eerst ff lekker douche en dan vanavond naar de fysio, dus hoop dat dat helpt.
    Ik ga jou creme morgen gelijk halen, hopen dat dat wat verlicht! Pff....

Groetjes

5. Niet meer actief

Hey Richa,

ik hoop dat je rug wat beter aanvoelt na je bezoekje bij de fysio.
    En dat anders die creme maar wat verlichting mag geven he :D

Groetjes! ;)

6. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Misschien een tip: Als je zittend werk doet kun je misschien via de fysio een gymbal lenen. Als je daarop zit, dan ontspant je bekken en je rug ook. Een week of wat terug waren ze in de aanbieding bij Kruidvat voor € 7,- toen heb ik er één gekocht. Ik ben sindsdien echt verslaafd aan mijn bal. Zit er bijna heel de dag op. Tijdens het eten, tijdens het computeren, voor de tv... is echt superfijn!

Succes!

Groetjes,
    Sonja

7. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Een bal? Zit dat dan wel lekker?

8. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Die ballen zijn super! Even wennen maar ik gebruik hem ook voor mijn bekken!

Je kan ze ook bij d Peryy kopen, zorg wel dat je hem goed hard opblaast (laat blazen ;))
    Dan zit het een stuk beter als dat ie zacht is!

Jooze

9. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik zou niet zomaar van allerhande spierzalfjes erop gaan smeren hoor! Dat word ook ten zeerste afgeraden tijdens een zwangerschap. Zoiets als tantum mag je niet eens gebruiken. Wellicht zijn er ook zalfjes die je wel mag gebruiken (degene die hierboven genoemd word?), maar pas daarmee op! Niet zomaar gaan smeren zonder eerst aan de dokter te vragen.
    Ik ben zelf rugpatient en had mijn probleempje nog niet laten fixen voordat ik zwanger werd. Geloof me.. ik ben door de grond gezakt van pijn in mijn rug. Bij de fysio krijg ik 3 keer per week een stroombehandeling tegen de pijn en dat werkt!
    En verder is het helaas uitzitten vrees ik. Neem een warme kruik, warme douche of bad, dat helpt. Als je iemand hebt die je wil masseren met wat babyolie (dat warmt op als je ermee wrijft) zou ik dat zeker aanraden! Niet drukken dan, maar echt lekker wrijven over je spieren (en vergeet de billen niet! Daar zit een belangrijk knooppunt dat direct in contact staat met je rug. Als je dat ook masseert vermindert de pijn aanzienlijk).

Heel veel sterkte ermee! Als je het echt niet meer houd kan je eventueel ook een paracetamolletje nemen, dat mag gewoon tijdens de zwangerschap.

gr. Joeja

10. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Het zit echt superlekker een bal. Het is inderdaad even wennen, maar daarna ben je er echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij mee. Je moet hem inderdaad lekker hard opblazen. Als je erop zit is het de bedoeling dat je knieën in een hoek van 90 graden staan. Dan is het goed. Eens in de zoveel dagen laat ik mijn vriend er weer een beetje lucht inblazen, dan blijft de bal goed hard. Vraag het eens aan de fysiotherapeut als je er toch bent. Die heeft er misschien eentje. Dan kun je even proefzitten. Ik zit echt bijna heel de dag op de bal. Geen last meer van mijn rug, stuitje en bekken.
    Overigens, je kunt de bal ook gebruiken als je straks gaat bevallen. Tijdens de ontsluitingsweeën is het heel goed omdat je verticaal zit. Daardoor gaat de ontsluiting sneller. Bovendien kun je op de bal je bekken niet aanspannen, je móet de boel daaronder wel loslaten. Je schijnt er zelfs op te kunnen persen, maar dat lijkt me een gedoe. In ieder geval, als ik erge harde buiken of oefenweeën heb, dan kruip ik op mijn bal.

Succes!

Deel Deze Pagina