Lichamelijk voel ik me na 17 weken beter maar dat maakt me zo bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoniqueA, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hey lieve meiden,

Ik weet dat veranderingen van syptomen helemaal niets hoeft te betekenen. En de hormonen waarschijnlijk (althans dat hoop ik dan) verantwoordelijk zijn. Maar waar ik voorheen nog van alles voelde in mijn buik (zelfs het kriebelen van het kindje binnenin) voel ik sinds een week helemaal niets meer. Niet meer ziek of moe. Geen hormonen die op hol slaan in vreemde buien. En hoewel dit natuurlijk fanstastich is omdat ik me weer de oude voel maakt me dit voor het eerst heel bang.
    Ik hoef a.s. vrijdag pas terug naar de verloskundige en ik durf niet goed te bellen, helemaal niet in het weekend :) omdat er wellicht ook niets aan de hand kan zijn.

Herkent iemand dit? Dat je je zo snel tijdens een zwangerschap weer de oude voelt?

2. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ja, je bent het tweede trimester in gegaan! Dan krijg je meer energie, gaat het over het algemeen een stuk beter.. :)

3. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ja hoor, dat heb ik ook. Ik voelde voorheen ook meer als nu, heb nu zelfs het gevoel helemaal niet zwanger te zijn. Maar ben toch echt bijna 16 weken. Gisteren nog een echo gehad, en voor zover zij kon zien zag het er goed uit. Dit hoort bij het tweede trimester, maak je geen zorgen!

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Geniet van het 2e trimester :) achteraf waren week 17/18 tot week 24 de beste van mijn zwangerschap (daarna begonnen de bekken- en rugklachten) en in het 3e trimester wordt het ook weer zwaarder. Het is heel normaal wat jij voelt.

Je kan het wel aankaarten bij je vk de zorgen maar ik zou zelf niet bellen hiervoor in het weekend, maar dat is puur hoe ik er in sta niet wat jij wel of niet moet doen.

5. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij zorgen echt bellen of het nu vals alarm is of niet. Ik begrijp je gevoel
    en.ik kan wel zeggen je mini kindje ligt wss anders in je buik en voel je daarom
    niet maar jij piekert en dat zorgt voor stress. Bel de vk en uit je...wue weet kan ze met de doptone ff het hartje laten horen. Gewoon doen!!

6. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Zo voel ik me nou precies ook; alsof ik helemaal niet zwanger ben.

Thanks meiden stelt me wel gerust dat jullie het ook zo hebben ervaren :)
    Als ik maandag nog niets heb gevoeld dan kan ik ook wel even bellen, misschien inderdaad met een doptone. Ze hebben bij die praktijk ook een inloopochtend maar dat is een dag voor mijn afspraak. Schiet ik weinig mee op.

7. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Met 17 weken hoef je je baby uberhaupt nog niet te voelen en al helemaaaal niet elke dag.
    Ik ging me toen ook beter voelen, geniet ervan, want daarna komt weer een zwaardere periode

8. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Je zit in je tweede trimester, geniet ervan!
    Snap wel dat je je zorgen maakt hoor, had ik ook bij de eerste...maar het hoort er echt bij.
    Er komt straks weer een periode (3e trimester) dat je met heimwee terug kijkt naar deze periode. Al hoop ik voor je dat je je de rest van je zwangerschap zo goed blijft voelen.

Deel Deze Pagina