Ik ben nu 25 weken zwanger van mijn eerste kindje. Als ze goed gekeken hebben word het een meisje. Voor mij is het dus totaal nieuw, en ik geniet volop! Nou ben ik voor 25 weken al behoorlijk dik, mensen schrikken dan ook vaak als ze de vraag stellen wanneer ben je uitgerekent. Ik voel de kleine nu ongeveer een 3 - 4 weekjes bewegen en schoppen. Ze ligt voor mijn gevoel wel laag (vaak bewegingen laag, nog meer mensen die dat hebben?). Elke week lijken de trapjes en bewegingen harder aan te voelen. Vandaag was het zo erg.. dat ik rustig wat aan het lezen was. En mijn kleine meid een kick gaf dat ik 5cm van me stoel sprong en me ogen wijd open stonden van schrik! Ik vraag me dus af of die trapjes nog harder worden? En wanneer bereik je daarin een hoogte punt waar je kan zeggen.. nu word het niet erger meer? Ik voel haar soms ook behoorlijk draaien onderin. Ik ben wel erg blij dat ze nog zo laag ligt, want door een hoest bui heb ik ook nog eens een gebroken rib opgelopen (auw). Maaar!! Ik geniet er ondanks wel enorm van hoe lekker actief ze kan zijn.
Je baby krijgt steeds minder ruimte, dus je gaat de bewegingen steeds duidelijker voelen. Dat je lage bewegingen voelt, kan ook zijn dat ze met haar voeten nog naar beneden ligt. De mijne is nu ingedaald en strekt zijn voeten regelmatig uit tot aan mijn ribben. Hij beweegt niet vaak meer heel heftig, meer in slow motion, door de beperkte ruimte. Maar hij beweegt wel elke anderhalf a twee uur. Een voetje dat me zeer doet, duw ik gerust terug.
Dat ze zo laag ligt ligt eraan dat je baarmoeder nu ongeveer tot net boven je navel komt. zelf ben ik net een beetje verder maar bij mij zijn ze ( gelukkig) nog niet pijnlijk. Maar dit kan ik ook eerdaags wel gaan krijgen. De schopjes zijn bij mij ook 9 vd 10x laag, maar beginnen zich nu wat meer naar boven te verplaatsen. Gisteren was ze een grote verbouwing aan het houden binnen ofzo. Ff alles aan t verbouwen want ik zag mijn buik als een golfslagbad op en neer gaan voor een minuut. Wel heel leuk ook te zien. Maar nog steeds gekkig. Hihi, geniet ze nog van je zwangerschap.
@simoontje. Volgens mij ligt je baarmoeder met 25 weken al een stuk hoger? Maar het kan zijn dat je kleine meid gewoon zo ligt dat haar voetjes wat lager liggen. Schopjes vond ik ook steeds harder worden hoor. En nu al helemaal nu die geen ruimte heeft hele billen benen en voeten zie ik eruit komen. Mijne ligt ook klaar en moet eerlijk zeggen het is nu noet zo fijn met die voeten tegen me ribben auwauwauw. Dus denk dat je nog erg blij mag zijn dat ze je ribben niet gebruikt als voetbal, mijne heeft overigens altijd met ze voeten hoog gelegen dus heb veel te voorduren gehad
@ Simoontje123 - Ha ha herkenbaar! Gisteren was ook zo cute.. ik duwde met mijn vinger wat op me buik en kreeg dan binnen een seconde response. Ik heb echt gelachen!! Dat was echt van duw... plop... duw... plop lol Die party's herken ik wel, die van mij weet ook wel wat een feestje bouwen is haha. Blijft leuk he! @ Life - Ik moet er niet aan denken dat ze me ribben gaat vinden, zeker nu niet aanzien het nog gebroken is. Dan kan ik wel door me stoel heen zakken denk ik ha ha.