Ff van me afschrijven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav2boefies, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Om de dag zit mijn man s'avonds te pokeren
    Nu moet hij dat zelf weten maar die uren dat ie pokert zegt ie bijna niks tegen me omdat hij zich dan niet goed kan concentreren zegt ie
    Overdag werkt hij dus dan spreek ik hem ook niet
    Wel onder het eten maar daar zitten onze kids ook bij
    Rond half 11 ga ik op bed en dan is hij nog bezig met het spel

Op donderdag is hij dus vrij(LEES ouderschapsverlof) en dit was dus gister ook het geval
    Onze oudste gaat naar de basisschool en de jongste was nu thuis
    Nu hadden we een enquete van de gemeente gekregen en deze kon je dan via de computer invullen
    Ik was ff naar boven gegaan om me te douchen en toen ik beneden kwam stond de computer alweer aan dit keer om die enquete in te vullen maar toch
    Ik dacht echt bij mijn eigen dit kun je s'avonds toch ook doen maar ja dan moet meneer zonodig pokeren dat dit niet in hem op komt
    Er moest beneden en boven nog ff stof gezogen worden dus ik dacht dan doe ik dat wel terwijl ik gezegd had dat ik eerst de stad nog ff in wou voor de laatste dingen
    Ik ben namelijk 38 weken zwanger
    Dus ik pakte de stofzuiger en begon te stofzuigen en ineens zei mijn man dat hij dat wel ff wilde doen
    Ik dacht jij moet toch zonodig met de computer dus ik zei nee ik ben nu al bezig dan had je het maar eerder moeten bedenken
    Ik was beneden klaar dus ik naar boven met die stofzuiger
    Wou hij het boven voor me doen
    Ik dacht echt nee laat maar ik ben nu al bezig
    toen wilde ik weer naar beneden en hield hij me tegen; ik met mijn dikke buik mocht van hem de stofzuiger niet naar beneden tillen
    Ik ben dan zo koppig en zeg dan dat ik die stofzuiger zelf wel naar beneden kan tillen(heb hem ook boven gekregen) en als hij voor me had stof gezogen en niet achter de computer was gekropen hoefde ik hem ook niet naar boven en beneden te tillen

Dus we hebben gister de nodige woordenwisseling wel gehad
    Ben ik nu zo erg?

2. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    verzorgende,eigen bedrijfje in kunstnagels
    den haag
    nee hoor!!!!
    ik heb dat ook wel met me man!!!
    ik denk dat sommige mannen gewoonweg niet na denken bij dat soort dingen tot je eraan wilt beginnen en dan denken o ja ,ik kan dat ook wel ff doen!!!

nou heb ik het geluk dat me man wel veel voor me doet zoals kattebak vuilniszakken en nog veel meer klusjes!!
    mijn zoontje zitten ook 3 x in de week op voetbal en 1 x op kung fu en dat is 1 les 3 uur en daar gaat hij ook mee naartoe zodat ik ff rust hebt!!!
    maar denk gewoon weg dat mannen er niet bij na denken tot je wilt beginnen,,ze moeten wakker geschud worden willen ze iets gaan ondernemen;)

3. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    @ Mamavan2Boefies - Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat je man elke avond pokert. Heb je het er al met hem over gehad?

Maar je moet ook kunnen begrijpen dat je man het niet snapt als hij je wel wilt helpen (tot drie keer toe!) en jij het afhoudt omdat je geïrriteerd bent omdat hij weer achter de computer zat.

Ik herken je reactie wel hoor :)! Als ik ergens geïrriteerd over ben wil ik ook alles zelf gaan doen en wordt ik wat afstandelijk (en onredelijk). Maar eigenlijk is dat natuurlijk niet eerlijk naar onze mannen toe.
    In hun onschuld DENKEN er gewoon niet aan dat jij het fijner zou vinden als ze iets anders zouden aanpakken.

Het is lief dat hij je wilt helpen, en jij bent al zo ver gevorderd in je zwangerschap, dat het belangrijk is dat je je even over je boosheid heen zet en hem het zware werk laat doen. Uiteindelijk is dat ook het beste voor jullie kindje!

4. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mamavan2boefies,

Ik kan me je reactie heel erg goed voorstellen. Ik zou ook te koppig zijn om het dan nog uit handen te geven. Zou het ook vervelend vinden dat mijn man dat niet vast had gedaan.
    Waarschijnlijk is hij zichzelf echt van geen kwaad bewust, dus misschien is het toch wel handig op een rustig moment het aan hem uit te leggen. En als ie dan een avondje niet kan pokeren heeft ie pech toch! Jullie relatie lijkt me toch wel belangrijker. Vind het sowieso knap dat je het goed vindt dat hij zoveel pokert. Helemaal als je daardoor niet eens meer met hem gezellig kan kletsen. Ik zou dat eerlijk gezegd niet goedvinden van mijn man. Misschien hou ik ook af en toe wel iets te graag alle touwtjes in handen :)

Komt goed meid!! Geniet nog even van die paar weken en voor je het weet is jullie kleine spruit er en heeft papa het veel te druk met de baby om nog te pokeren :)

Liefs

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nee, je bent niet erg.

Ik had mijn man allang achter de PC weggeschopt...
    Ik neem toch aan dat hij ook heeft gekozen voor een kleintje erbij? Dan mag hij gvd ook wel mee aanpakken en moet hij het niet allemaal door zijn hoogzwangere vrouw te laten doen!

Gewoon op je strepen blijven staan hoor!

Maar misschien is het wel handig hem gewoon te vragen wat te doen... Hij kan het natuurlijk ook niet ruiken...

6. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Jullie willen niet weten hoeveel woorden ik wel niet met hem over dat pokeren heb gehad!Hij pokerde zelfs tot 5 uur s'nachts!
    Hij trekt zich er niet veel van aan als ik zeg dat ik het niet goed keur dat ie zoveel pokert
    We hebben er nu afspraken over gemaakt dat ie tot max 12uur s'avonds mag pokeren en daar houdt ie zich redelijk aan

Ik slaap niet vast doordat ik waarschijnlijk zwanger ben en 8 van de 10 keer dat ie op bed komt wordt ik er wakker van en lig dan wel 1 a 2 uren wakker omdat ik dan niet goed in slaap kan komen(onrustige baby,maagzuur)
    Dus ook niet echt bevordelijk voor mijn rust!

7. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    den haag
    nee dat is idd niet leuk!!!
    vooral niet als jij daarna wakker lig!!!
    ik zou hem doorverwijzen naar de bank als ie het te laat maakt hahahahaha
    is ie verslaafd?

8. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Nee ik denk niet dat ie verslaafd is
    Heb het een maand verboden en dat heeft ie op 1 keer na toe vol gehouden
    Die keer dat ie pokerde was ik weg die avond maar weer hield ie zich niet aan zijn afspraak :x

9. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    den haag
    ok ja lastig!!!
    mijn man x boxten eerst heel veel en nu heb ik met hem afgesproken dat ie na zijn werk en eten ongeveer 1.5 mag boxen !!!
    niet om hem te pesten maar omdat heel de wereld aan hem voorbij ging!!!
    dat doet ie gelukkig wel en daarna gaan we gezelligs iets samen doen bv een filmpje kijken ofzo!!!
    (hij kijk zelfs bevallingen verhalen met me mee)
    er zijn nu zelfs dagen dat ie niet meer xbox!!!
    maar kan me voorstellen dat je er gek van word of je tegen een muur aanpraat!!!
    misschien moet je zoiets proberen af te spreken ff 1 tot 1.5 hem lekker laten ontspannen en zijn hoofd leeg laten maken en dan iets samen doen?
    praat ook uit mijn man zijn oogpunt orthopedisch adviseur is heel de dag met mensen bezig en ook doven en gehandicapten dus moet soms helen dagen alles met handen en voeten uitleggen

10. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Dat van die stofzuiger is echt herkenbaar! Ik had eergisteren precies hetzelfde!

Ik was ziek, voelde me grieperig. Wij hebben twee honden, dus er moet echt elke dag gezogen worden. Ik vroeg aan man of hij wilde stofzuigen vandaag (hij doet het nooit). Hij zei dat het goed was, maar drie uur later had hij nog niets gedaan. Toen ik het nogmaals vroeg werd ie boos, dat ik zat te zeiken dat het meteen moest. Ik zei, nee, ik vroeg het je al drie uur geleden!
    Uiteindelijk heeft ie niets gedaan en ben ik helemaal uit mijn stekker gegaan, en heb het maar zelf gedaan....

Leuk hoor, en dat terwijl hij nooit wat hoef te doen in huis. Bah.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    das niet leuk idd. Mijn man speelt battlefield3 en zit ook uuuuuuren op een dag achter de computer. Hij werkt maar halve dagen ivm letsel na een ongeval en als ik dan na een dag werken thuis kom zit hij achter de computer. Is de was niet gedaan, de aanrecht staat vol, de kamer staat vol. Niks gebeurd. Wordt hier ook pissig om en lijkt me normaal dat je er boos om wordt.
    Maar mijn man denkt dat hij helemaal niet zoveel achter de computer zit. Dus nu ben ik stiekem een bestandje aan het bijhouden waarin ik schrijf hoe lang hij achter de computer zit met de tijden erbij.
    Ik zit gewoon 6 van de 7 avonden alleen. En dan heb ik nog geluk dat hij TVOH leuk vindt, dan zit hij tenminste op vrijdagavond nog beneden. Ga ook elke avond alleen naar bed.

12. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Gelukkig zijn er dus nog meerdere mannen die zo zijn als mijn man
    Ik sprak mijn moeder hier laatst over en zij zei dat ook mijn vader zo is
    Ze hebben waarschijnlijk dat duwtje in de rug nodig want zelf zien ze het niet en dan is het voor ons zwangere vrouwen te laat want dan doen we het zelf wel
    Zullen onze mannen zich hierdoor niet schuldig voelen als wij vrouwen het dan toch zelf doen en zij het zien?

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Mijn man heeft geen probleem met computeren ofzo, dat doet ie al genoeg voor zijn werk zegt hij haha!
    Maar ik herken het wel dat je altijd alles moet zeggen voor ze het doen.
    Ook ik vind het irritant, maar mijn man zegt het gewoon echt niet te zien... ik begrijp dat niet, maar heb me er maar bij neergelegd.
    Voorheen, als ik zei dat er iets moest gebeuren, stelde hij het ook nog even uit, maar inmiddels is het hem wel duidelijk dat als ik zeg dat er iets moet gebeuren, dat dat dan ook snel moet gebeuren omdat ik het anders net zo goed wel zelf kan doen.

Soms zie ik wel op tegen de periode na de bevalling, dan mag en kan ik waarschijnlijk niet zo veel en ik hoop maar dat hij dan wel wat meer dingen uit zichzelf doet en niet alles laat slingeren. Sinds ik zwanger ben doet hij al steeds meer, dus er is nog hoop! ;)

En of ze zich schuldig voelen, nee dat denk ik eerlijk gezegd niet.
    Ze zijn er toch weer gemakkelijk vanaf gekomen?
    Is het met jullie mannen trouwens ook zo, dat als ze wat doen, ze hier dan een complimentje voor verwachten?

Deel Deze Pagina