Ik ben op zoek naar ervaringen . Ik ben gister opgenomen ivm dagen lange continue harde buiken elke paar minuten. Daarvoor ook al veel harde buiken maar het werd steeds extremer. Gister ook menstruatie achtige buikpijn erbij en die combinatie was reden om me op te nemen. Vannacht meerdere uren aan het ctg gelegen en daar waren duidelijke pieken te zien, wat dus mijn harde buiken/ voorweeën zijn. Nu heb ik eenmalig indocid gekregen rond 13.00. M'n buik blijft rustiger lijkt het maar toch voel ik in de verte een soort kramperigheid, maar m'n buik wordt minder snel hard. Sindsdien 2 harde buiken gehad dus het lijkt wat te doen, alleen het voelt niet alsof het compleet weg is. Moet nu proberen wat meer uit bed te komen en af en toe een stukje te lopen maar ben zo bang dat ik daarmee weer wat in gang zet. Aan de andere kant mag ik morgen naar huis en kan het dan beter nu 'uitproberen' natuurlijk. Herkent iemand dit? Heeft iemand ervaring met dit middel?
Nou een nacht later ben ik nog steeds weeen vrij! Jeej!!! En dat na 1 gift! Verder niemand die dit gebruikt?
Wat fijn dat het over is! Vandaag weer lekker thuis? Hoop dat het gerommel nu wegblijft tot over 13 weken!
Ja ben thuis Hoop het ook maar dat zal niet het geval zijn verwachten de artsen. Maar hopelijk zorgt dit voor een paar dagen rust. Voordeel is dat ze nu weten dat dit goed helpt dus ze laten me niet meer zo lang door lopen als de vorige keer gelukkig...
Vannacht helaas weer feest. Nu voor een aantal dagen indocid mee naar huis gekregen, om in nood te gebruiken. Ervaringen met dit middel en/of voorweeen zijn meer dan welkom!
Hè hoi, Ik heb hier ervaring mee...in mijn laatste zwangerschap had ik een dreigende vroeggeboorte, wat overigens niet door weeën kwam. Ik heb toen onder volledige narcose een cerclage gekregen en pessarium met 20 weken. Na de ingreep heb ik 2 dagen om de 6u een indocid zetpil gehad. Dit hielp mij heel goed. Na de ingreep had ik namelijk wel weeën door het gerommel daar. Dit bracht alles tot rust en het is tot het eind weg gebleven. Geen problemen door gehad. Ik begreep toen wel van mijn gyn dat gebruik op de manier dat ik het kreeg, iets voor korte termijn moet zijn ivm mogelijke bijwerkingen. Doen je weeën veel voor je bmm? Of blijft dat nog goed gaan? Hoop dat je kleine nog een lang tijd blijft zitten... En het voor jou ook goed werkt! Succes in ieder geval Groetjes Mus
@mus: wat goed te lezen dat het zo goed is uitgepakt voor jou! Idd je mag het maar kort gebruiken en niet in het 3e trimester. Maar ja, zoals mijn gyn zegt: soms moet je kiezen tussen 2 kwaden, en als ons meisje nu al geboren wordt is dat slechter dan nu even dat spul gebruiken. Gisteravond had ik ondanks de indocid toch weer hevige voorweeen. Het hielp voor geen meter de eerste gift, werd alleen maar erger. Elke 2 minuten en waren ook pijnlijk, ctg sloeg ook weer flink uit. Mocht het toen na 2 uur nogmaals nemen, in combinatie met paracetamol, en dat hielp goed. Ik mag het nu 3x per dag gaan gebruiken indien nodig. De weeen doen gelukkig nog niks. Heb wel wat funneling, 1-2 cm wisselt een beetje, maar daaronder nog lange cervix. Maar ze weten gewoon niet wanneer dit omslaat in weeen die wel wat doen, en als je al ontsluiting hebt ben je te laat. Dus daarom moet ik elke keer weer komen.
Pff wat een spanning voor jullie...Hopelijk blijft ze nog lang zitten! Gelukkig dat de weeën verder nog niet veel doen dan. Ik zal voor je duimen...
Jeetje Madelein, lees je verhaal nu pas. Wat een spanning weer. Hopelijk wordt het snel rustiger meid. Iemand die ik heb gekend heeft weken in het ziekenhuis gelegen om zo een vroeggeboorte tegen te houden. Kreeg volledige bedrust voorgeschreven en mocht er alleen uit om naar de wc te gaan. Kindje is uiteindelijk iets vroeger maar gezond en wel geboren. Kan je zoiets niet vragen (lees afdwingen)??
@mus; ja dat is idd heel positief voor nu, hopelijk blijft het zo! Bedankt voor het duimen! @madelie: ja het blijft spannend hier... Heb een paar dagen opgenomen gelegen, maar is ook niet alles. Maar het zit er in dat ik de komende tijd vaker opgenomen ga worden. Heb nu de weeen remmers mee naar huis gekregen met de opmerking erbij dat ze zo hopen me nog een paar nachten thuis te kunnen laten slapen. Heb nu thuis ook volledige rust. Staat een bed beneden dus lig de hele dag plat. Alleen op voor toilet en douchen enzo. Hoop een volgende opname op deze manier zo lang mogelijk uit te kunnen stellen.
Gister toch de indocid moeten nemen. Vandaag gesprek met onze eigen gyn gehad, plan gemaakt. Wel super. Krijg nu temazepam erbij, zo hoopt hij het te doorbreken zonder dat ik indocid nodig heb. Dit kan natuurlijk alleen in de avond. Als ik overdag last heb moet ik wel de indocid nemen, samen met paracetamol. Vermaak me redelijk hoor . op boeken kan ik me slecht concentreren, dus lees vooral tijdschriften, series kijken op netflix, en zit veel op internet te neuzen naar kleertjes en spulletjes voor het kamertje enzo. Verder ben ik bezig met vilten beestjes maken voor een mobile voor boven de wieg, en als die af is wil ik een grote wolk maken met gekleurde druppels eruit. Die komt dan boven de commode. Daarna ligt er nog een project van het schilderen van kralen voor de lamp in het kamertje. Dat wordt een kale fitting met snoer waar verschillende maten houten kralen op geregen zijn. Die kralen schilderen we in pastel kleurtjes.