Hallo allemaal, Ik werk op een sport/zwemschool. Daar moet ik in hoge temperaturen (38c) lesgeven, schrobben, en toezichthouden. Soms heb ik 4 a 5 groepen achter elkaar. Aan pauze kom ik niet want er is niet echt een ruimte voor en de klanten blijven in en uit lopen en wij werken met kassieres en toezichthouders/lesgevers. Vaak na het werken voel ik me zo leeg en op tot ik geen hongergevoel meer krijg en steken in mijn buik heb. Tijdens mijn lessen vaak misselijk en duizelig. Ben al aantal maanden ander werk aan het zoeken maar nu vanwege de zwangerschap blijf ik waar ik ben. Ze vonden mijn zwangerschap ook onprettig en de eigenaren en leidinggevende staan bekend bij de klanten en omgeving tot het moeilijke mensen zijn. Ik kijk elke keer erg tegen op om te gaan werk. Ik ben bang tot ik in moeilijkheden kom als ik meld tot ik minder ga werken. Hoe zit dat dan ook met het salaris? Weet niet goed wat ik moet doen. Ben bang tot ze mij als een zeikerd gaan zien.
Ik zou overleggen met een bedrijfsarts. Die kan bepalen of de omstandigheden waarin je werkt niet goed voor je zijn en dan moeten ze je aangepast werk geven en anders ga je de ziektewet in.
Dan moet je een afspraak maken bij de arbo je kan niet zomaar zeggen ik kom minder werken volgens mij.. Succes!
Overleggen met je baas, ik had het ook. Voel af omdat ik te moe was om te eten maar je moet toch echt aan jezelf en je kindje denken. Zorg dat je vooraf aan het gesprek met je baas goed op d hoogte bent van de Arbo regels. En ga er open naar toe met de insteek om samen te kijken wat er wel kan binnen d grenzen van wat je aan kunt
Als jij minder wilt gaan werken, moet je baas daarmee akkoord gaan! Enige reden waarom hij dat mag weigeren, is als hij daar zwaarwegende bedrijfsbelang is waarom het niet kan. Je moet trouwens wel al een jaar in dienst van deze werkgever zijn. Daarbij ben je als zwangere vrouw extra beschermt door de wet, je mag niet ontslagen worden. Wel balen voor je, want ik kan me voorstellen dat het vor heel wat stress zorgt... Succes ermee!
Gewoon tegen je baas zeggen dat het in ee zwangerschap niet trekt zoveel te werken!Zeg dat je minder wilt werken en aangepast werk wilt!Aangepast werk geven zijn ze verplicht te geven in je zwangerschap!En als er niet meegewerkt word gewoon ziek melden ivm zwangerschapskwalen!Dan word vanzelf het uwv ingeschakeld en word je gebeld over wat je hebt en hoe verder, en zou zeker een beetje aandikken anders heb je kans dat je alsnog aan het werk moet...Succes!
Als de arbo aangeeft dat jij niet zo veel meer mag werken zal je baas daar accoord mee moeten gaan. Bovendien worden alle ziekteuren ivm zwangerschap vergoed door het UWV dus het kost hem niets. Enkel de moeite om jou te vervangen. Maar goed, als je griep hebt moet dat ook. Dit geld ook als je nog maar kort in dienst bent en zelfs als je niet gemist zou kunnen worden! Zou wat zijn, sorry mevrouw u mag niet bevallen want het bedrijf kan u niet missen . Gewoon even overleggen met je vk en de arbo-arts. De meeste arbo's nemen advies van de vk gewoon over en soms moet je even langs. Het grote voordeel is dat ze geen risico nemen met zwangere vrouwen, dus meestal trekt je baas aan het kortste eindje! Sterkte meid, tis lastig maar wel belangrijk dat je nu aan je kindje en jezelf denkt.
Meid gewoon aan jezelf denken. Volgens mij zijn hoge temperaturen ook niet echt goed voor je zwangerschap. En je kunt echt wel minder gaan werken met behoud van salaris tijdens je zwangerschap. Dat moet je overleggen met de arbo en die is leidend! Succes
Niet zo blijven doorgaan maar een gesprek aangaan met je leidinggevende. En dan kijken wat de mogelijkheden zijn voor aangepast werk en/of minder uren gaan werken. Als je baas niet meewerkt dan zou ik me ziek melden en het verder regelen met de arbodienst/uwv. Zelf werk ik nu ook minder uren en ik krijg mijn loon gewoon zoals altijd. Mijn baas krijgt een vergoeding van het UWV waarmee hij vervanging heeft kunnen inschakelen. Je gezondheid en dat van je kindje gaan nu echt even voor!
Bedankt allemaal. Moet morgen op gesprek bij de verloskundige en dan kunnen we hopelijk een oplossing vinden. Ben het zat tot ik me meer slecht voel dan goed. Ik wil genieten en me gezond voelen
Dat is dan natuurlijk onzin. 38 graden is misschien niet altijd comfortabel maar kan geen enkel kwaad. Daar kun je je op kleden. Pauzes heb je gewoon recht op dus die zou ik sowieso nemen, anders kun je ook de arbo inschakelen, als daar moeilijk over wordt gedaan.