Erge obstipatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vogelmeisje, 27 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hoi Dames,

Ik heb een vraag, ik heb gedurende mijn zwangerschap weleens last van obstipatie. Vanmiddag was wel het toppunt, ik heb te weinig gedronken de afgelopen dagen en als ik terugkijk niet heel vezelrijk. Maar goed, het lukte niet en ik had enorme drang. Ik werd we helemaal duizelig van. Uiteindelijk na heel hard persen lukte het. Maar toen schrok ik omdat ik dacht dat de baby ook was gezakt, het voelde erg opgezet en Zo zag het er ook uit. Nu lijkt dit niet het geval dat het de baby is (beweegt ook gezellig in mn buik) Maar herkend iemand dit? Kan dit kwaad?
    Ik heb de water fles in ieder geval naast me staan. Maar schrok wel even..

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Waarschijnlijk aambeien? Je kan evt laxeerzakjes gebruiken om het wat soepeler te houden?

3. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier nog niet zo ver... maar ook last van obstipatie. Volgens de gyn veranderen de hormonen ook je darmen en hun werking tijdens je zwangerschap. Inderdaad was veel drinken en vezels binnen krijgen het advies. Ik drink nu dagelijks een glas vers geperst sinaasappelsap. Dat werkt. Sterkte!

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Even kijken met een spiegel of je idd geen aambeien hebt. Dat is niet zeldzaam helaas bij een zwangerschap.

De baby gaat nergens heen gelukkig bij hard persen bij obstipatie.

(Helaas ook hier met periodes flinke obstipatie au au au)

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Dankje voor je reactie. Echt zo'n genante vraag Maar ik dacht ik stel m toch Maar.
    Ik vermoed dat er van binnen iets gezakt is, het voelt niet als aambeien. En ook niet de baby. Nu heb ik over een paar dagen een controle afspraak bij de vk en zal het daar eens navragen. Meer van, Kan het kwaad voor de bevalling met alle kracht die daarbij komt kijken.

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik heb het helaas ook gehad gisteren en vandaag. Te weinig gedronken en heb zelfs de hap moeten bellen omdat ik ook die drang enorm had en het niet lukte. Ik heb voor mn gevoel flinke beschadiging van binnen. Met zelfs 3 microlax verdeeld over 2 dagen kwam het er niet uit. Wist me geen raad meer.. Aambei werd ook naar buiten gedrukt maar die is inmiddels geslonken. Wat jij denk ik voel zijn misschien aambeien van binnen, ze komen niet altijd naar buiten. Het voelt beurs tegelijkertijd. Neem elke dag vezelzakjes of lactolose siroop en drink veel water. Hier ben ik ook mee begonnen want wil dit noooit meer zo erg mee maken.
    Voor t persen bij de bevalling kan ik je geen antwoord op geven maar denk dat het wel mee valt. Aambeien kun je dan zowiezo krijgen door het persen. Hoop dst t mee valt!

7. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Het zou kunnen dat je inwendig een aambei opgelopen heb. Bij mij ging het met veel fruit wat beter.
    Ook zonder zwangerschap een heel bekend probleem zeker na de feestdagen. Vezels en veel vocht kunnen helpen. Microlax werkt wel maar probeer eerst van bovenaf iet te nemen, zal je de details besparen maar bij mij was het eerst stuk zachter waardoor je heel veel aandrang krijgt maar als de rest nog hard is zit je er nog mega lang op.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Let echt heeeel goed op voldoende vocht, goede vetten en vezels (de 3 V’s), vermijd ook echt de vezel-arme dingen (geen witte rijst, geen wit brood etc). Verder willen warme dingen ook nog wel eens helpen, dus bv een warm glas water ‘s ochtends op nuchtere maag.

9. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

's ochtends vind ik het witte broodje met appelstroop oh zo lekker maar als de stoelgang niet mee werkt gaat dat er als 1ste af

Deel Deze Pagina