hoe betrouwbaar is gtt test?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door tido, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb afgelopen week de GTT test gehad. Mijn ochtendsuiker was 4,5 maar 2 uur na het suikerdrankje was het 10.5.:$
    Gister ben ik bij de gynaecoloog geweest en as maandag moet ik naar de diabetesdietiste.

Nu heeft mijn schoonvader, die ook mijn buurman is, ook diabetes. Ik heb van hem het apparaatje geleend en ik prik minimaal 3 keer per dag en geen enkele keer een verhoogde waarde alles tussen de 4,5 en 6. Ik eet en drink wat ik normaal dus ook doe.
    Nu is dus mijn vraag : hoe betrouwbaar is eigenlijk de GTT test?

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Waneer heb je glucose zelf gemeten? Hoe laat na het eten? Ik had gtt gedaan en met de glucose meter thuis was ook dezelfde resultaat gehad. Ik had zwssuiker.

3. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    verschillende tijden. voor het eten, na het eten, na een glas cola en tussendoor en gister toen ik chips gezondigd heb :D

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    :D de beste manier is om een dagcurve te maken. Je prikt 1.5uur na ontbijt, na de lunch, en na avondmaaltijd. Bij mij was 6,9 de maximale waarde die ik mocht hebben.

Bij normale mensen waarde tussen 4-8 is normaal. Bij zwangere vrouwen, max 7. Het verschilt per zkh.

5. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 vaste tijden hou ik zowiezo aan en tussendoor nog

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik had na de gtt een waarde van 10,7. Wel net twee dagen ervoor een prednisoninjectie gehad en die ontregelt de bloedsuikerspiegel. Door die 10,7 zit ik wel in het zwangerschapsdiabetesprotocol en moet ik nu tot en met maandag een dagcurve bijhouden. Ik moet nuchter prikken voor ontbijt, 1,5 uur na ontbijt, voor de lunch, 1,5 uur na de lunch, voor diner, 1,5 uur na diner en voor het slapen gaan. Mijn waardes zitten tussen de 3,9 en 6,8 dus ik vermoed en heb de goede hoop dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb. Dinsdag hoor ik of ik wel of geen insuline moet gaan spuiten.

Deel Deze Pagina