hallo dames, ik lees overal dat de baby wel pakt wat ie nodig heeft, dat je je niet druk hoeft te maken ed. maar ik heb daar mn twijfels over, is dat echt zo? ben daar best 'bang' over. ik ben een hele slechte eter, ik ben gauw misselijk en als ik dan toch door eet, tegen mn zin, want ik moet vitamientjes binnen krijgen komt het er zo uit (sorry) ik slik hiernaast wel kruidvat vitaal zwanger maar eet bijna nooit warm lukt gewoon niet. meestal eet ik boterham ben altijd een moelijke eter geweest, at veel bij mac en kentucky nou zit ik met de vraag waarvan moet je baby het dan pakken als je niks gezonds eet heb al eerder dit jaar een MA gehad en ben bang mn baby weer kwijt te raken omdat ie niks gezonds binnen krijg en hierdoor niet kan groeien wie kan me wat wijzer maken hierover? gr, nisa
Ik heb de eerste 3 maanden ook bijna niets gegeten door misselijkheid. Ik vrat alles waar ik maar zin in had om maar iets binnen te krijgen. Dat was een poosje fruit, maar ik heb ook wel even geleefd op pizza en Mac. De kleine frummel groeide er prima om door, en ligt mooi op schema. De 20 weken echo zag er ook prima uit, dus ik denk dat het kindje inderdaad wel krijgt wat hij nodig heeft!
Bij mijn eerste was ik ook zo ziek en kreeg ook niks binnen, later in de zwangerschap had ik erg veel voorkeur naar slechte dingen, maar ik kreeg een gezonde dochter hoor! Dus het klopt wel hoor!
Ja mijn gynaceoloog en verloskundige zeggen ook beiden: het kindje pakt wel wat ie nodig heeft.... Ik ben de eerste weken erg ziek geweest en heb er zelfs door in het ziekenhuis gelegen maar het kindje groeit goed en pakt idd gewoon wat hij / zij nodig heeft! Ik zou je er niet al teveel zorgen over maken... Wel proberen regelmatig kleine beetjes te eten en als je zo misselijk blijft misschien vragen om zetpillen? Emesafene heeft bij mij in ieder geval goed geholpen....
In de eerste weken groeit het kindje vooral op wat er in de vruchtzak zit, daarom kan het geen kwaad als je in de eerste weken niet goed eet. Langzamerhand krijgt het kindje steeds meer vanuit de placenta totdat het volledig door de placenta word gevoed. Je kindje eet niet letterlijk wat jij eet en in dit stadium is het natuurlijk ook nog maar weinig. Je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken. En voor de rest, als je wel graag brood eet misschien kan je je brood dan beleggen volgens de schijf van 5? Dan weet je zeker dat jij tijdens je zwangerschap ook voldoende binnenkrijgt wat zeker bijdraagt aan een fijne zwangerschap (qua jezelf goed voelen). Vind je het zelf nu een probleem dan dat je niet goed eet? En trouwens, ook in mac zitten de benodigde voedingsstoffen alleen zit je dan sneller aan het max aantal caloriën dat je per dag nodig hebt (kijk maar eens op de verpakking )
ow dat van de vruchtwater wist ik niet, dankjewel en ja ik vind het wel een probleem dat ik niet goed eet ik voel me hier heel slecht door en natuurlijk schuldig ik ben in mei gestopt met werken en ben sindsdien thuis dus heb eigenlijk de hele dag tijd om iets gezonds te eten alleen het klinkt misschien stom maar ik vind het heel moeilijk om te eten als mn man het klaarmaakt gaat het wel beter maar hij werkt de hele dag en dan hem te vragen om nog eens te koken als die thuiskomt vind ik weer niet eerlijk maar hij kookt toch uitzichzelf paar keer in de week. ik krijg het al benauwd bij het ZiEN van eten echt ik vind dit situatie heel erg en weet niet wat ik ermee moet.... maar ik zal kijken naar dat van beleggen van boterhammen misschien dat het me lukt (dankjewel want voel me heel schuldig)
hey meid ik heb echt gespuugd vanaf week 7 tot nu nog dagelijks tot week 30 echt tot gal aan toe en mvr heeft geen last van gehad ze groeit goed en is nu stevige tante al het komt goed zorg wel dat je die pillen slikt deed ik ook en zorgen dat die tijdens spugen niet eruit komt, liefs
Tijdens beide zwangerschappen heb ik heel veel overgegeven (tot aan de bevalling toe), ben beide keren ook enorm veel afgevallen. Ook ik maakte me beide keren zorgen of dat het kindje wel genoeg kon pakken. Maar geloof me, dat is echt zo! Dàtgene wat jij binnenkrijgt/houdt pakt hij dan (naja, niet letterlijk, maar de voedingsstoffen) en wat er eventueel overblijft is voor jou. Mijn gyn gaf beide keren de tip om gewoon te eten watje lekker vindt (en zwangerschapsvitaminen slikken), als je maar eet. Hier ook onder andere Emesafene gebruikt, hielp wel ietsjes
je moet je echt niet schuldig voelen nu hoor. JE hebt met je misselijkheid al genoeg om te voelen! Je hebt in je lijf een reserve van vitamines en mineralen. Daarvan gaat je baby aan de snoep. Ik heb zelf hyperemesis gehad en weken niets/nauwelijks gegeten. De baby groeide prima, en doet dat nog steeds maar bij mezelf merkte ik van alles. Ik voelde me na maanden heel slap, mijn haar viel uit ik ging heel bleek zien....kortom, mijn reserves waren op. Ik ben toen op advies van de vk een multi-zwanger gaan slikken, en daarnaast een vit. b forte. Na een aantal dagen voelde ik me toen ook weer beter. Doe gewoon wat je kunt dat is meer dan genoeg, echt waar!
Ik eet vanwege hyperemesis ook heel slecht. Vanaf week 6 ben ik al aan het overgeven. Warm eten heb ik al maanden niet meer gehad. Ik heb bij de apotheek verrijkte voeding (shakes) gehaald en probeer met groentensapjes toch nog wat vitamines binnen te krijgen. De baby groeit bij mij ook prima. Daarentegen is aan mijzelf goed te zien dat ik allerlei tekorten krijg. Ik zie eruit als een spook
bedankt meiden jullie zijn echte steun voor me geweest ben blij dat het toch goed met jullie en jullie baby is gegaan ik heb as dinsdag opnieuw een echo als ik zie dat het goed gaat met mn baby zal ik me veeeeeel beter voelen vandaag ben ik precies 10wk vandaag hoorde ik tijdens mn vorige zwangerschap dat het hart was gestopt ik denk dat dit ook een groot rol speelt ik voel me gewoon heel onzeker, vraag me ook dagelijks af of mn baby überhaupt nog leeft... na dinsdag zal ik pas gerust ademhalen ik kan het momenteel niet loslaten...
he meid heel veel sterkte en succes. je moet niet te veel stress krijgen he is niet goed. en ik kon in het begin ook niets eten. en eet nu echt niet meer gezond omdat ik zo zin in lekkers heb. ik eet wel 2 broodjes en warm eten op en dag maar daar om heen ook veel chocola en ijs en mac frietjes hahaha maar ons beepje is ook nog groter en zwaarder dan gemiddeld dus bij die van ons kan het ook geen kwaad. hij/zij groeit er niet minder om hihi geniet van je zwangerschap meid het is zomaar om. liefs
Gaat fruit wel goed? Dan zou ik proberen dat iets extra te eten. En of je nu brood of avondeten eet, dat maakt echt niet uit. Iets van kaas erop of wat vleeswaren en dan is het prima! Ik eet dus haast geen avondeten meer.... ik probeer wel wat meer fruit te eten. Dus 3 a 4 stuks fruit op een dag en dus geen groente. Wel af en toe een cherry tomaatje ofzo, of wat sla. Vandaag gevuld stokbrood op, met een uitje, knoflook, gehakt en wat kruiden. Toch wel een beetje gezond (en nu ik er weer aan denk moet ik er niet aan denken om het te eten!) Bij Eva had ik trouwens hetzelfde, en ze was 53cm en 4350 gram bij de geboorte (met 41 weken), dus niets tekort gekomen!
Hey Nisa, Het is inderdaad raar maar toch echt waar! Wat de meiden allemaal al zeiden is echt zo, de baby groeit echt wel ookal houdt jij zelf niks binnen. Ik ben daar ook maar weer een bewijs van; ik ben van week 8 tot week 23 extreem misselijk geweest. Ik heb 5 keer in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Wonderbaarlijk genoeg ging het met de baby elke keer heel goed terwijl het met mij steeds slechter ging . Nu ben ik bijna 36 weken zwanger en is de baby iets groter als gemiddeld! Dus probeer je niet teveel zorgen te maken het komt waarschijnlijk echt wel goed! Grt Vanilia
Hey Nisa. Herken je gevoel heel erg goed. Ook ik eet veel te weinig gezond. Gelukkig eet ik wel fruit, maar groente amper. Mn partner werkt de laatste weken steeds tot 's avonds laat en dan heb ik geen zin/energie om alleen voor mezelf te koken. Dan eet ik dus brood of vaak zelfs niks. Voel me er ook heel schuldig door en dan denk ik dat de kleine straks misschien niks lust doordat ik zo weinig variatie in mn eten heb. Hoop ook dat het waar is en dat ze genoeg goede stoffen binnen krijgen. Tot nu toe groeit mijn boef ook goed dus dat is wel fijn Hopelijk krijg je de volgende keer bij je vk goed nieuws, zal voor je duimen! Liefs
bedankt dames, ja fruit dat lust ik, ik eet alle soorten fruit hmmm lekker; druiven, vijgen, appels, perzik, meloen alleen groente tja dat luk niet echt of ander warm eten ow kaas op brood dat gaat maar geen vleesbeleg (durf ik niet) ben bang dat het schadelijk zal zijn(klinkt dat stom?) omdat ook al is het bewerkt vlees het naar mijn gevoel net als halfgebakken vlees lijkt, of haal ik teveel in mn hoofd
Vleesbeleg kun je rustig eten hoor! alleen geen filet americain (rauw), rosbief (rauw) en niet te veel leverworst/pate (max 1 boterham per dag). Osseworst weet ik niet, voor de zekerheid eet ik het maar niet. Kipfilet, rookvlees, ham, spek, cervelaat, salami... ga zo maar. Je mag dat allemaal hebben. En dat je wel fruit kunt binnen houden is super: zoooo gezond, vooral als je er een beetje mee varieert. Krijg je nog wat vezels binnen ook, wel zo fijn. Sterkte meid! Enne... je kindje zal prima groeien, maar je moet ook voor jezelf zorgen. Als jij vochttekort krijgt of echt hard gaat afvallen, is dat voor jou niet zo best. Toch even naar de HA voor dat middel tegen misselijkheid? Hoor van veel vrouwen dat ze er veel baat bij hebben gehad. Bij mij is de misselijkheid gelukkig over, net als de vorige keer bij een week of 13/14. Hoop dat het voor jou ook snel beter gaat!
ik spuug alleen als ik tegen mn zin eet, anders niet (gelukkig) dus wat binnen komt blijft binnen , maar er komt zo weinig binnen heb tot heden maar 4of5 keer overgegeven en dat vind ik heel netjes vorige zw schap was dat minstens 1keer op een dag ik zal denk ik wat vleesbeleg in huis halen sinds ik dit topic heb geopend gaat het veel beter ook met het eten maar ben er nog niet tevreden over. ik zit net te bedenken dat mensen die je eigenlijk helemaal niet kent je zoveel goed kunnen doen ben blij dat deze site er is en dat jullie er zijn
Het is prima hoor als je wel genoeg fruit eet! En genoeg brood en wat variëren met beleg, is voor jezelf ook lekkerder Nog een tip trouwens misschien (hier werkt het wel ): ik eet nu best vaak soep, dat smaakt me meestal prima. Vandaag en gisteren uiensoep op, binnenkort weer een groentensoepje en tomatensoepje. Lekker met een stokbroodje erbij. Wel zelfgemaakt, want die soep uit blik/zak smaakt zo bewerkt en zout. Ik ben vooral in het begin van deze zwangerschap best misselijk geweest, maar gelukkig nooit hoeven overgeven. Maar ik eet dus ook echt niets wat me tegenstaat, omdat ik weet dat het dan eruit gaat komen...
heb niet alles gelezen hoor, maar het is echt waar dat je kindje neemt wat het nodig heeft. tot aan week 34 was ik maar 4 kg gegroeid. de laatste weken kwamen er nog 3 bij door het vasthouden van vocht. ik had wel een dikke buik hoor. maar het gewicht was allemaal van de baby vruchtwater enz enz. echt heel goed eten deed ik ook niet. ik lette er alleen wel goed op dat ik mijn vitamines en zo binnen kreeg. en wat meer fruit dan normaal. ik at trouwens wel gewoon waar ik zin in had. in het begin van mijn zwangerschap heb ik alles aan elkaar gespuugd. alleen vet eten hield ik binnen(raar ik weet het) dus soms had ik zo'n trek omdat er niets in de maag bleef zitten dat ik rustig om 10 uur smorgens een broodje hamburger zat te eten mijn dochter had een geboorte gewicht van 2895 gram maar was 2 weken te vroeg door een ingeleide bevalling. dus als ik het uitgedragen had was ze waarschijnlijk wel iets zwaarder geweest.