33 weken, opgenomen,vroeggeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama40, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hallo,

Gisteren ben ik opgenomen in het ziekenhuis.
    Ik hou enorm veel vruchtwater vast doordat ons kindje een afwijking heeft aan de 12 vingerige darm.

Sinds vorige week verloor ik wat vocht, zondag werd gekeken en gezegd dat het geen vruchtwater was, gisteren bleek dit het wel te zijn. Ws een scheurtje in het vlies.
    En daarbij helder bloedverlies en al een paar weken veel harde buiken dus meteen een opname.
    Baarmoederhals was 2, terwijl deze zondag nog 3.2 was.

Ik was er wel al op voor bereid, ook op een mogelijke VWP. Die wordt niet meer gedaan, het zou niet de nodige verlichting gaan geven voor mij gewogen tegenover het feit dat het de weeën op kan wekken.

Ik heb gisteren en vandaag een injectie gekregen voor de longrijping van de baby, heb zelf 2x p/d een weeënremmer.

Aan de ene kant ben ik heel blij al in het zh te zijn nu,al komt de bevalling zo best heel dichtbij. En dat betekent ook meteen de operatie voor ons kindje.....

Ik lig op een kraamafdeling omdat de zwangerenafdeling vol ligt.
    En nu gaat mijn kamergenote zo naar de verloskamer want zij ligt al hevig te puffen.

Dus schrijf ik van me af, krijg het lichtelijk benauwd......

Ik hoop zo dat de kleine zolang mogelijk blijft zitten, meer doen om de weeën te remmen lijkt hier niet zo gangbaar.Er wordt gezegd dat er op een gegeven moment ook aan mijn lichaam en het kindje moet worden toegegeven en dat de kleine dan geboren moet worden.

Wel waardeloos dat ik vandaag geen arts heb gezien. Reden (na 4x vragen): wij liggen dus in het "verdomhoekje"(verkeerde afdeling) en het is daar zo druk. Nou, morgen eis ik gewoon een gesprek, wil wat meer duidelijkheid want ik lig hier nu 24 uur, heb vandaag CTGscan gehad en controles en meer niet.

Maar goed, de verpleging doet haar best en het eten is goed hier!!!

Bedankt voor het lezen,ben ik het even kwijt zo!

2. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat spannend, sterkte!

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Sterkte meid!! Rustig aan, niet teveel stressen. Liefs

4. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ach meis, sterkte! Wat een stress... heb zelf een verhoogde kans op vroeggeboorte en van 31 tot 32 weken in het ziekenhuis gelegen met longrijping. Zette niet door dus nu weer thuis op bed, maar de angst voor vroeggeboorte blijft hier dus leef met je mee!
    Ook niet fijn als je de hele tijd mag meegenieten met bevallingen van anderen of pasgeboren kindjes...
    Je bent in ieder geval nu op de goede plek voor jou en je kindje, mocht je gaan bevallen. En gelukkig heb je de longrijping binnen! En je bent al bijna 34 weken zie ik, volgens mij komt dat vrijwel altijd wel goed als kindjes dan geboren worden. Ze remmen in ieder geval niet meer na 34 weken, is mij verteld.

Maar inderdaad maar even aandringen op een gesprek met een arts morgen, dat geeft je misschien ook wat duidelijkheid en meer rust.

Maar wie weet hou je de kleine nog even binnen, elke dag is er weer een toch?

Heel veel sterkte!

5. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Veel sterkte! Hopelijk toch een arts morgen, je moet toch deftig onderzocht worden he!

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meid,

Wat naar voor je zeg! Heel veel sterkte en dat de baby nog maar goed mag groeien! En je bent in goede handen moet je maar denken..

7. Sterkte meis! Ik weet hoe je je voelt, heb zelf ook met vroege weeen gelegen met 26 weken.. Hou die kleine nog even binnen! Je bent nu hoe dan ook in goede handen mocht het toch doorzetten.
    Wel goed nieuws dat het eten in ieder geval goed is, ziekenhuishap is meestal zo vies ;)

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Heel veel sterkte gewenst!
    Hopelijk kun je je baby nog even een tijdje bij je dragen, elke dag nu is mooi meegenomen.
    Heb zelf een vroeggeboorte gehad met onze tweeling (32 weken) en ik moet zeggen ze deden het boven verwachting erg goed! Ze hebben maar 3 dagen in een couveuse hoeven liggen, wel intotaal 5 weken ziekenhuis.......... Hopelijk valt alles mee!

Nogmaals sterkte!

9. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

10. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Sterkte!

11. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Hey leef met je mee. lig ook in het ziekenhuis met kans op zwangerschapsvergiftiging maar ben nog geen 28 weken. Ik lig ook op een andere afdeling omdat de materniteit vol lag. en dan zien ze echt niet naar je om é. hier ook aan de monitor gelegen gisteren. ze zouden savonds nog terugkomen maar ik heb niemand gezien. Hoop voor jou dat het baby'tje nog even blijft zitten algoed dat je toch al bijna 34 weken bent. Hoop dat ik het ook zover trek. sterkte

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Och meid, wat een vervelende situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je jezelf heel rot voelt. Remmers hebben nut tot 33 weken. Hierna kunnen ze niet veel meer voor je doen om je bevalling te stoppen is mijn ervaring.

Ik kwam met 34 weken in het ziekenhuis met een spontane vliesscheur en er werd niets meer geremd. 7 uur later is onze dochter geboren. Die operatie is natuurlijk heel vervelend, zeker bij nog zo'n heel klein hummeltje. Met 34 weken zijn ze wel levensvatbaar en overleven ze wel, maar ze hebben wel een start in het ziekenhuis. Onze dochter moest in totaal 3 weken blijven. En als jouw kleintje ook die operatie nodig heeft, dan zal hij waarschijnlijk nog iets langer nodig hebben om te herstellen.

Het is een verdrietige en nare start. Zo wil je niet met je gezinnetje beginnen natuurlijk. Ik hoop dat je jouw kleintje nog zo lang mogelijk binnen mag houden. Elke dag meer in de buik, is er weer 1 minder in het ziekenhuis.

En o ja, echt een andere kamer eisen hoor. Dit is helemaal niks. Zo maak je jezelf alleen maar druk!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    In een streekziekenhuis zullen ze inderdaad niet meer remmen na de 34 weken. Spannend meid. Helpen de remmers wel goed?
    Ik ben zelf mijn vorige zwangerschap opgenomen met 28 weken met weeën en door de remmers nam de kracht van de weeën wel af en heb ik nog 10 weken weeën gehad maar het effect op mijn baarmoeder was minimaal, in 10 weken tijd zat ik uiteindelijk op 4 cm ontsluiting en hebben ze toen mijn vliezen doorgeprikt.
    Hopelijk kun jij je kindje ook nog even binnen houden, elke dag is mee genomen!
    34 weken is gelukkig niet heel vroeg meer, maar nog steeds beter voor je kindje om lekker in mamas buik te blijven natuurlijk!
    Heel veel sterkte!

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Veel sterkte!!

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Jee meid, heel veel sterkte hoor, jij moet nog even! Ik duim voor je dat de kleine nog een poosje bij je blijft zitten!!!! Succes

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dank jullie wel!!

Ik ben 3 dagen korter in verwachting dus volgende week dinsdag pas 34 weken ipv morgen.

Net scan gehad, geen harde buiken! Hartslag van de kleine is wat lager dan gemiddeld maar wel constant en het beweegt ook goed.Ook iets minder maar wel krachtig,kan door de medicijnen komen.

Vanmorgen om 9 uur meteen de arts aan mijn bed,ik was de 1e!!! Goede uitleg gekregen van hem.Daarna de scan en tijdens de scan kwam alles ineens naar boven. Liggen huilen dus en wat voel je je dan alleen....

Hele lieve zuster die een zoon met het downsyndroom heeft.
    Dat is bij ons natuurlijk ook nog de onzekerheid of onze uk dit heeft.
    Ben altijd positief gebleven en afwachten maar maar het komt zo dichtbij nu......
    Kreeg goede steun van haar met een gesprekje,lieve meid!!!

Pfff, zo lekker een boterham eten en dan even slapen hoop ik!!!

17. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed afloopt! Kan me voorstellen dat het heel eng is allemaal...

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Owwww meid pffff, herken je gevoelens zo goed... :( Huil het eruit, dat lucht vast wat op.. Wat een enge tijd zo he.
    Typ het lekker van je af hier!!

19. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Succes meid!!!! enne eet smakelijk ;)

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055