he hallo ik zit met een brandende vraag en wie weet heeft iemand ervaring hiermee, ik ben over 2 dgn 40 weken zwanger, en nog steeds is de kleine niet ingedaald, dit is mijn 3 e zwangerschap, en meteen de zwaarste, niets loopt zoals het lopen moet, vannacht heel veel last van weeen gehad, eindelijk dacht ik, het gaat gebeuren, maar het heeft niet veel effect gehad, 1 cm ontsluiting.... en ze kon het hoofdje niet voelen, strippen had ook geen zin zei ze, wel was de baarmoedermond weker, maar kon nog altijd nog meer weker worden, ik ben zo onzeker... straks is er iets met de kleine waardoor ze niet goed indaald, mijn oudste zoon die was heel strak omstrengeld, floepte ook steeds terug als ik aan het persen was, dat zou dit toch niet kunnne zijn of? nou ik hoop dat iemand raad heeft xxxxx
Ik heb gehoord dat het indalen ook pas tijdens de bevalling kan gebeuren. je moet dan wel extra uitkijken als je vliezen eerst breken hoorde ik...
Is het niet handig om even de situatie zoals die rond de bevalling met je zoon was, even te bespreken met je VK? Dan kan zij je vertellen of dit erop lijkt, of juist helemaal niet... Indalen op zich schijnt ook wel pas op het moment van bevallen te gebeuren, dus daar zou an sich niet zoveel mis mee moeten zijn. Maar wij kunnen dat hier wel roepen allemaal: je VK kent jouw specifieke situatie en kan op basis van je vorige bevalling de juiste beslissingen nemen. Ff bellen dus?
Ik ben vorig jaar op 27 juli bevallen van ons dochtertje. Ik ben 's avonds op 25 juli langs geweest bij mijn gynaecoloog en toen zei hij dat de baby nog niet echt was ingedaald. De dag nadien ben ik in de namiddag gaan wandelen. 's Avonds mocht ik terug gaan naar de gynaecoloog en door de wandeling was ze wel meer ingedaald. Die avond zijn de weeën begonnen. Er kan dus maw. vlug verandering in komen hoor.