Hoe vertellen aan familie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kayke, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik ben nu 4 weken en 2 dagen zwanger.
    De zwangerschap kwam net op tijd, want binnen enkele weken is het oud en nieuw!
    Met kerstavond gaan we bij mijn familie eten en met oudejaar eten we bij zijn familie. Dus volgens mij het perfecte moment om het te zeggen, niet?
    En ook meteen de meter en peter kiezen.
    De peter zou mijn 15-jarig broertje zijn en de meter zou de zus van m'n vriend zijn (ze kan namelijk geen kindjes krijgen). Ik zou hen gewoon een cadeautje geven met 'Wil jij mijn meter-peter zijn?? Dan weet iedereen gelijk dat er een familielid bijkomt! :)

Hoe vertellen jullie het aan de familie??
    Kayke

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Gefeliciteerd!
    Bij de eerste met kerst sokjes in de cadeaumand voor onze ouders gedaan.
    Bij deze hebben we een agenda van volgend jaar cadeau gedaan op de eerste verjaardag van onze dochter met een foto van onze dochter in het venstertje voorop en het lintje bij de uitgerekende week. Op de uitgerekende dag stond: opa en oma, moeten jullie eens horen....vandaag wordt misschien mijn broertje of zusje geboren.
    Dit hebben we beide keren gegeven waar iedereen bij was. Allebei de keren echte tranentrekkers, een groot succes dus!

Veel plezier met vertellen!

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Gewoon verteld haha waren super verrast en blij!

Bij.'volverwachting' heb je slabbetjes met peter en meter teksten

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben het ook "gewoon" verteld. De blijdschap was er niet minder om!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn schoonfamilie hebben we het gewoon verteld (eerst iedereen zittend en stil krijgen, was nog best lastig ;) ). Voor mijn ouders hadden we gebakjes gehaald en toen lieten we die zien, mijn man zei;'We hebben iets te vieren....' Ik maakte af;'We krijgen een baby!' :D

6. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had voor onze ouders en mijn zusje speentjes en rompertjes ingepakt, verdere uitleg was niet nodig ;) hihi

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij hadden voor mijn ouders een heel mooi baby fotolijstje met een gedichtje erin (we hebben het overigens met Pasen gegeven, ws ook een speciaal moment!). Mijn vader las het voor en mijn moeder had het bij de 2e regel al in de gaten!

Voor mijn broer had ik een t-shirtje laten drukken met de tekst: ome stijn, wil jij mijn bedje maken? Hij is namelijk timmerman :)

8. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    ik heb een brief uit naam van de kleine gegeven

zal hem wel ffe posten :)

Hoi opa en oma !

Hier ben ik dan !
    Papa en mama hebben 2 jaar hun best voor mij gedaan en eindelijk mogen ze dan vertellen dat ze mij gaan mogen verwachten omstreeks 5 mei 2012.

Ik hoop dat jullie dan ook op de gang wachten totdat ik mijn eerste kik geef..

Wat ik ook graag zou willen is dat jullie een trotse opa en oma zijn .

Allemaal kusjes van

De kleine(zoals mama mij noemt)
    En de boef (zoals papa mij noemt)

nou hij is wel erg groot maar ja dit was ook een echt tranen trekker :)

9. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik mijn ouders 'Opa en oma Pluis' gegeven van Dick Bruna.

De tweede keer had ik roze en blauwe cupcakes gemaakt. Bij mijn zus had ik chocolade met roze en blauwe muisjes.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

wij hebben het aan de fam vertled met 11 weken toen we de eerste echo in handen hadden daarna vrienden enz

11. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn ouders weten we wel hoe we het gaan doen, maar voor mijn broer weet ik het niet! iemand een idee??;)

12. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Bij mijn ouders gewoon verteld. De verrassing was groot genoeg! (Hoewel ook wel deels verwacht omdat ze wel ongeveer wisten wanneer we naar het ziekenhuis waren geweest).

Bij mijn schoonouders hebben we het verteld op de verjaardag van mijn schoonvader. Hij kreeg een shirtje met Lief.
    Het kwartje viel niet meteen, want mijn schoonmoeder bleef het maar hebben over een of ander knuffelbeest met kersenpitten die ze aan mijn schoonvader had gegeven. Dus haar eerste reactie was dat het voor dat ding was. :(
    Schoonzus was daar al meteen bij dus die wist het meteen.

Mijn broers en zus uiteindelijk via de telefoon verteld. We hadden met 7 weken de eerste echo en daarna meteen naar mijn moeder gebeld. Die was zo ontdaan dat even wat traantjes moest laten. Net op het moment dat mijn broertje daar naar binnen liep. Dus toen kon ze het niet meer voor zich houden... Vond ze heel erg, maarja, is nou eenmaal zo gelopen. Dus toen maar even de rest opgebeld anders vond ik het ook lullig... :p

13. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Inderdaad een tranentrekker, toen ik dit las zaten ze bij mij ook hoog. Zal wel aan de hormonen te wijten zijn hahaha.

14. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik ben volgende week jarig en alleen mijn ouders, schoonouders en onze broers komen, we zetten dan deze cupcakes op tafel en dan zal het wel duidelijk zijn:

15. samkids

samkids Niet meer actief

De allereerste keer waren we met mijn ouders uit eten en toen we aan het wachten waren op het voorgerecht zei ik "oh ja, ik moet jullie nog feliciteren!" waarop mijn ouders heel verbaasd keken. Toen zei ik "want jullie worden opa en oma".

De keren daarna met minder 'poeha' verteld. Afgelopen weekend gingen we bij mijn ouders eten en mijn moeder had carpaccio als voorgerecht. Toen ik zei dat ik dat beter niet kon eten, wist ze genoeg.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier zwanger van de vierde en het is voor ons een kado, we zouden bij 3 kinderen stoppen en nu blijk ik zwnager te zijn van nummer 4.
    Ik ben nu 7 weken zwanger en willen het vertellen al sik de eerste echo gehad heb met 9 weken.
    Bij de andere 3 hadden we het al eerder verteld, zo rond de 6 weken, maar nu willen we het toch even gehiem houden voor de opa's en oma;s.

Hoe we het aan mijn schoonouders gaan vertellen weet ik nog niet, want die zullen niet zo blij zijn, vrees ik.

Mijn ouders willen we het in ieder geval vertellen met het maken van een taart of cupcakes.

17. samkids

samkids Niet meer actief

Oxbow, jammer dat je schoonouders niet blij zullen zijn. Vinden ze dat jullie gezin al druk genoeg is?

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

nummer 3 hadden ze al niet verwacht en moest en ze hele erg aan wennen en dat zal nu niet anders zijn.
    Ze laten al regelmatig vallen dat 3 echt wel genoeg is enz.

Maar ja ons verrassingskindje is bij ons welkom en dat is het belangrijkste.

19. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden mijn moeder het boekje van Carry Slee gegeven met de titel "Mam je wordt oma". Erg leuk om in te pakken en dan op het gezicht te letten als ze het uitpakt!

20. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Het is jullie kindje, jullie zijn er gelukkig mee!! Geniet van je zwangershap, hopelijk volgt er toch nog een leuke reactie van je schoonouders.

Deel Deze Pagina