Help! zomerbaby. Wat aanschaffen qua kleding?

Discussion in 'De babyuitzet' started by kimpent, Mar 29, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimpent

kimpent Lid

Sep 23, 2017
    27
    13
    3
    Female
    Hey hoi,

29 mei ben ik uitgerekend van ons tweede meisje, maar nu heb ik een kleertjes dilemma. Wat schaf je nou precies aan voor een zomerbaby? Gelijk kleertjes met korte mouw of juist niet?
    Zijn er mama's die in mei zijn bevallen en mij een beetje advies kunnen geven hierin? Ik weet het namelijk echt niet.
    Mijn eerste dochter is bijna 5 jaar geleden geboren op 13 april. Er lag vlak voor mijn bevalling toen zelfs nog sneeuw. Dus dat was qua eerste kleertjes niet zo moeilijk.

En hoeveel hebben jullie gekocht van elke maat? Wij verwachten niet een heel groot kindje. Ze liep met de 28 weken groei echo iets achter, volgende week weer een groei echo om te kijken hoe ze tot nu toe gegroeid is.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,230
    28,215
    113
    Mijn baby is van half juni. Toen hij geboren werd was het buiten 37 graden. Hij had na geboorte wel een rompertje met lange mouwen aan, een pyjamaatje aan en een mutsje op. Je weet tenslotte niet of ze hun warmte al kunnen vasthouden.
    Na een uurtje kon het mutsje al af. Zijn pyjamaatje heeft hij 1 dagje aangehad, daarna was het rompertjes met korte mouwen met soms een dun broekje.

Het ligt helemaal aan het weer. Het kan in Mei 25 graden zijn, maar het kan ook 17 met regen zijn. Ik zou voor beide temperaturen een paar kleertjes kopen.

Ik had 10 rompertjes (5 lange mouw, 5 kort), 3 vestjes, 5 broekjes, 5 sokjes en 5 pyjamaatjes dacht ik. Ik heb niet meer kleertjes nodig gehad want hij droeg eigenlijk alleen maar rompertjes.

3. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83
    kimpent likes this.
  4. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

Mar 14, 2014
    488
    189
    43
    Female
    NULL
    Alkmaar
    Ik ben 1 juli uitgerekend.
    En heb 5 lange rompers en 5 kort.
    Pakjes van luchtig katoen en meerdere vestjes en een jasje.
    Geen gevoerde dingen of velours gekocht omdat het zo warm is..
    Wel voor de winter al meerdere leuke setjes gekocht.

kimpent likes this.
  5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ben begin juni uitgeteld, vond het ook moeilijk. Dus heb vanalles wat voorzien.
    Rompers, shortjes, lange broekjes, tshirts, longsleeves, pyjama's met en zonder voetjes, boxpakjes met korte mouw/broek

kimpent likes this.
  6. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Dochter is van 22 mei. Die droeg de eerste weken nog lang spul omdat ze erg klein en licht was en haar temperatuur wat schommelde. Maar een maand later hadden we geloof ik een hittegolf en toen lag ze buiten in een romper zonder mouwen. Hangt echt van het weer af, ik zou gewoon van alles een beetje op voorraad hebben. Lange mouw, korte mouw. En niet teveel echt dik spul.

kimpent likes this.
  7. kimpent

kimpent Lid

Sep 23, 2017
    27
    13
    3
    Female
    Dank jullie wel! Ga ook nog even in het andere topic lezen. Inmiddels al wat dingetjes online aangeschaft :)

8. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hier is de jongste ook van mei. Heeft heel lang in lange mouwen rompers en shirts/vestjes gezeten.

9. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Hier een July meisje.
    ze heeft vooral lange mouwen rompers met broekje aangehad.
    op heel warme dagen (28 a 30) korte mouwen romper met broekje. Dr t--shirtjes heeft ze bijna niet aangehad hihi

10. Cookies

Cookies Actief lid

Jun 18, 2016
    482
    224
    43
    Mijn meisje is van eind juni, en ik heb van alles een beetje gekocht, later aangepast op wat het handigst was.

Als ik eerlijk ben nooit rompers met lange mouw gebruikt, alleen kort of spaghetti. Veel dunne cardigan vestjes en zo laagjes gemaakt.
    Moet ik er wel bij zeggen dat het 30 graden was toen ze geboren is, en ze zich goed op temp kon houden vanaf het begin.

Share This Page