Zwangerschaps inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Malika1989, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Sinds vandaag ben ik onder begeleiding van de gynaecoloog ivm grotere baby.
    Kleine uk is 2 weken verder, dus ik wordt ingeleidt over 2 a 3 weken.

Maandag weten we meer hoe en wat.

Nou is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met het inleiden?
    Hoe gaat het precies te werk etc.

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben ingeleid omdat ik ook een groot kindje zou hebben en omdat ik erg veel vocht vasthield waardoor het voor mijn lichaam beter was om hem te halen (zwangerschapsdiabetes).

Mij hebben ze eerst 3 x gestript, begonnen vanaf 38 weken. Maar mijn baarmoedermond was al deels verweekt en ik had al 2 cm ontsluiting.
    Vervolgens hebben ze mij met 38+5 de vliezen gebroken en mij aan de weeën opwekkers gelegd.

Na een half uur had ik al om de minuut weeën. Dus niet echt om heel vrolijk van te worden. Uiteindelijk heeft het nog ruim 22 uur geduurd en is hij met een keizersnede geboren (en ik onder narcose want de ruggenprik werkte bij mij niet).

Mijn mannetje zou ook een groot kindje zijn. Tijdens de bevalling werd gezegd dat hij 'zeker over de 4 kg' zou zijn. Hij was uiteindelijk 3700 gram. Dus niets aan de hand.

Keizersnede was noodzakelijk omdat hij een sterrenkijker was en ik hem vast had geboord in mijn bekken met persen. Hij kreeg de bocht niet gemaakt. Lag dus niet aan het feit dat hij 'groot' zou zijn.

De weeën opwekkers e.d. vond ik wel erg heftig. Zeker omdat ze binnen no time volle bak aanwezig waren. Daarbij werkte de ruggenprik bij mij niet goed en voelde ik de weeën nog. En het duurde lang omdat de ontsluiting lang duurde omdat hij fout lag.

Succes met de laatste loodjes.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38

Deel Deze Pagina