Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en heb sinds een week echt enorm last van ischias. Dat gevoel is me niet vreemd, ik heb het vaker, maar dat is echt altijd zo weer over (komt dan door een verkeerde houding ofzo). Het is nu zo erg dat ik overal hulp bij nodig ben. Simpele dingen als de vaatwasser leeghalen en de was opvouwen gaan niet meer. En het wordt met de dag erger! Wat moet ik nou doen? Morgen een fysiotherapeut bellen? En dan? Gaat het dan over of ga ik gewoon een hele zure zwangerschap tegemoet?
hey hey, ik heb het ook vanaf het begin van mijn zwangerschap en met 7 weken net zo erg als wat jij omschrijft ik kon zelfs niet meer lopen soms ik wist toe nog niet wat het was na mijn 1ste bezoek aan de vk wel zij raadde mij ook aan om de fysio in te schakelen als het heel erg was maar nu ik meer naarmijn lichaam luister gaat het beter heb nu alleen savonds veel last ervan maar overdag gaat het goed verder helpt een warme kersenpitten zak of een warm bad heel goed misschien voor jou wel een goed idee om fysio in te schakel hier is het naar een paar weken minder geworden maar het kan ook zo weer terug komen... luister in ieder geval goed naar je lichaaam!
Dank je wel voor je reactie! Ik zal de warmte eens op gaan zoeken. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Vraag wel steeds m'n vriend om m'n bil te masseren, maar dat kan natuurlijk ook niet de hele dag Zal morgen in mijn pauze eens bij de fysio langs gaan, kijken wat ze daar zeggen... Herken het wel dat het 's avonds erger is dan overdag inderdaad. Heb nu echt constant last, overdag alleen met bewegingen als bukken en opstaan.
ik heb het oook savonds erger dan overdag hoor! ben je nog bij de fysio langs geweest?? al warmte geprobeerd? mijn man heeft me ook eens gemasseerd en die drukte per ongeluk te hard op de spier had ik nog meer lastmannen whahaha dusv ik gebruik nu mijn kersenpitten zakje savonds en laat mijn lief alleen nog maar wrijven het trekt ibj mij ook weleens door naar de kuiten bij jou dan?
Vandaag niet langs de fysio geweest. Geen tijd voor, druk op t werk Moet wel zeggen dat het vandaag een stuk beter ging. Was gister vrij en had redelijk veel in huis gedaan en vandaag moest ik werken (kantoorbaan). Zit dus wel verschil in wat je doet daags. Vandaag alleen wat meer last van mijn rug, lage pijn door het lange zitten. De pittenzak is echt een uitkomst! Dat was gister meteen al een verschil. Goede tip! Ik weet niet of het bij mij echt doortrekt naar de kuiten. Heb wel vaak kramp in mijn kuiten en spierpijn terwijl ik niks aparts doe. Dus dat zou er wel goed mee te maken kunnen hebben inderdaad. Heb het trouwens ook maar aan één kant, alleen links. Herkenbaar? Of heb jij het aan beide kanten? Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk!
Ik heb er ook veel last van gehad .Het begon bij mij ook al bij week 6 of 7 en omdat ik het bij mijn vorige zwangerschap ook had, maar dan vooral op het eind, heb ik deze keer vroeg aan de bel getrokken. De VK adviseerde fysiotherapie. Die constateerde een bilspier die zo erg verkrampte dat die mijn zenuw omklemde. Na twee keer langs te zijn geweest heb ik nu al tijden geen echte last meer. Wel soms wat kramp maar niet die zenuwpijn waardoor je bijna niet meer kan lopen. Bij mij ook alleen linkerbil pijn , ik heb trouwens ook alleen spataderen op mijn linkervoet.
ik heb hier ook last van. dacht steeds aan bekkenpijn, maar vond het maar raar dat ik alleen last had van de linkerkant. toen ik las dat het ischias is, weet ik wat ik wel en niet kan. heb verder gelezen dat er weinig tegen te doen is en dat je vooral rustig aan moet doen en niet alles in 1x. heb het al vrij lang, ook rond 8 weken ofzo. soms heel erg soms weinig. ze raden aan om niet op je buik en rug te slapen, maar op je zij. hittepit heb ik nog niet geprobeerd, dus ga dat maar eens doen, masseren helpt wel, maar wil niet elke keer manlief aan kijken.
Ik had zowel bekkeninstabiliteit als ischias, was echt een hel. Is de hele zwangerschap gebleven. Bij welke dingen heb je het meeste last van de ischias? Ik kon me amper aankleden. Dat deed ik dan zittend. Ik ging ook al tijdig naar de fysio. Nu helpt het me voor beiden als ik genoeg om mijn rust denk. En een warme pittenzak vond ik ook fijn. En massage ja Niet te lang zitten trouwens. Zo nu en dan opstaan en een rondje lopen. Anders verkramp je ook. Maar ik ging overal bij zitten dus
Dank voor jullie reacties! Als ik het zo lees ben ik er dus nog lang niet klaar mee... Ik heb het vooral als ik buk of krom sta. Bij de was opvouwen, vaatwasser leeghalen, stofzuigen, dat soort dingen. Dan voel ik het heel erg in m'n bil en bovenbeen, waardoor ik echt na een poosje niets meer kan. Als ik werk dan zit ik veel en dan voel ik het voornamelijk in mijn onderrug en trekt het een beetje door naar m'n bil. Merk wel dat nu ik veel rust overdag het gevoel een stuk minder pijnlijk is. Het is er wel, maar het stoort me niet zo. Ik wil het deze week nog even aan zien. Volgende week heb ik de intake bij de verloskundige, eens kijken wat zij er van zegt...
Ik heb t ook al vanaf een week of 10. Bij de fysio langsgeweest maar kreeg maar 12 behandelingen vergoedt en oefeningen hielp niet zei ze het enige wat ze kon doen was losmasseren en dan zou ik eigenlijk 2x per week langs moeten komen mja dat kunnen we niet betalen dus ben ik elke keer als het heel extreem was langsgeweest (lees kon niks meer autorijden al helemaal niet echt een ramp want fietsen mocht al niet). Daarna was het altijd weer even beter en heb een hoog laag bed geleend bij thuiszorg met indicatie en lig nu vaak ipv te zitten. Ook hebben we een pup ''aangeschaft'' hihi toen ik 5 maanden zwanger was dus elke keer korte stukjes wandelen afwisselen met liggen helpt bij mij erg goed!