Een te kleine Buik ?? Jonge Moeder.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ashh, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashh

Ashh Nieuw lid

20 dec 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Lezers... ik ben nogal ongerust..

ik ben nu 17 weken zwanger ik weet het nog niet zolang ook dit komt doordat ik nergens geen last van had , en heb nu voor mijn gevoel echt een klein buikje ( zou ook graag een foto ervan plaatsen ) hij voelt helemaal niet hard aan ofzo en het kost veel moeite om de baby te voelen met m'n handen , soms vraag ik mezelf af of het niet m'n darmen zijn die ik voel ipv de baby ook heb ik sochtends een heel klein flubbertje en voelt het heel slap aan ... Ik weet niet of dit normaal is ? heb pas volgende week een afspraak in het ziekenhuis en ben toch best nieuwschierig. Of het vaker voorkomt dat moeders een slappe buik hebben of dergelijke ben wel lang maar was voor mijn zwangerschap best slank .

Hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen .. :)
    Gr0etjess

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

bij sommigen komt het gewoon pas heel laat.
    bij mijn eerste zwangerschap zag je ook niet veel.
    de laatste weken ben ik het meeste gegroeid.

ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier bij de eerste pas laat een "buik" hoor. En nu bij de tweede.... "waar laat jij je kindje?", "oh. nou, je zou niet zeggen dat je al 22 weken bent", enz enz enz

Dat je je kindje nu nog niet voelt dan kan op zich kloppen hoor. Bij een eerste zwangerschap is het gemiddelde vanaf 20 weken... ik voelde de oudste met 18 weken (heel lichtjes)

Dus maak je niet al te druk, het komt allemaal goed :D

4. Ashh

Ashh Nieuw lid

20 dec 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de Reacties ...

het verschilt dus toch ...
    Is het normaal dat mijn buik ook zo zacht aanvoelt ...
    Normaal gesproken is het strak en hard toch ...
    hoe voelde jullie buik aan met 17 w ongeveer?

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

dat strakke komt vaak pas later hoor.
    als de baby wat minder ruimte heeft.

bij mij is ie nog niet zo heel lang strak hoor.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee hoor, pas in een later stadium wordt het strakker en harder, maar dat komt omdat er dan teveel in een kleine ruimte zit opgepropt :)

Ben nu 22 weken en mijn buik is nog steeds soepel.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik ben nu 15 weekjes en bij mij zit het nog net bij mijn schaambot zo`n idee heb ik..
    in ieder geval ik voel mijn baarmoeder nog niet.
    dus denk wel dat het normaal is ja..
    ook hier is het nog niet gegroeid ja boven bij mijn maagis het allemaal wat boller

oh ja dit is ook mijn eerste

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je buikje zegt niets over je baby, dus geen zorgen maken. De een toont sneller dan de ander, is net hoe je kindje ligt, je baarmoeder ligt en hoe lang je bent.

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    bij mijn eerste was echt super slank(nog wel hoor haha) maar toen zag je het pas laat ook vanwege sterkte buikspierne en ja sommige hebben gewoon echt een klein buikje maar dat zegt soms niks over d egrote van het kindje hoor!!

10. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik ben nu 19 weken zwanger en ik heb ook een klein buikje, ik ben ook slank (168/55 kg) ik voel wel (vooral 's ochtends als ik op mijn rug lig) duidelijk mijn baarmoeder in mijn buik, een bobbel die ongeveer tot mijn navel komt. Over het algemeen voelt die bobbel ook redelijk zacht aan, maar het is wel duidelijk een 'nieuwe bobbel' :)

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, iedere zwangerschap is zo anders. Ik voel mijn kindje overigens ook niet vaak, 's avonds wat geplop. Ik voel ook nog niks aan de buitenkant, als ik mijn handen er op leg.

Groet Roos

11. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook 1tje met een kleine buik (zoals iedereen t noemt hoor)

ben nu bijna 32 weken en had echt wel verwacht dat het nu wel goed zou gaan groeien.. maar neej hoor!
    de ene na de andere flauwekul opmerking krijg ik over mijn KLEINE buik... wordt er af en toe doodmoe van en vind het soms ook wel jammer maarja is niet anders... zolang de vk geen rede tot onrust ziet maak ik me eigen er ook maar niet te druk over...

ben ook best lang en voor ik zwanger raakte was ik super slank

1.79 en woog 61 kilo
    nu 72 kilo dus denk dat dit zich gewoon mooi verspreid ;)

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik hoor iedereen altijd zeggen dat de groei van je buik ook niks zegt over de groei van je kindje?

13. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    klopt ook ;) daarom maak ik me eigen niet druk...

ben lang en slank dus is logisch dat ik geen giga buik heb!...
    en moet eerlijk zeggen vind t ook helemaal niet zo erg hoor...
    wordt af en toe alleen moe van mensen die dat alleen maar kunnen zeggen ;)

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier nog een kleine buik hoewel ie nu eindelijk niet meer klein is, hoewel het er nog steeds uitziet of ik een bal heb ingeslikt of zo. Maar het heeft echt heel lang geduurd voordat andere mensen zagen dat ik zwanger was. Ik denk dat ik 6 maanden was of zo. Met 17 weken zag ik er vooral minder strak uit, duurde wel een tijdje voor het er echt zwanger uit zag. Ik ben ook lang en slank ik denk dat het toch daar mee te maken heeft. Dat slanke voelde voor mij eerst eigenlijk wat tegenstrijdig maar het is op zich wel logisch als je bedenkt dat je buik ook echt alleen baby en placenta enzo is en met 17 weken is je kindje nog zo klein.

Deel Deze Pagina