duizeligheid.... wat te doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MaryWoods, Jan 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Meiden,

ben iedere keer zo vreselijk duizelig dat ik echt alleen maar rustig stil kan zitten of liggen om er geen last van te hebben.. heel vervelend wat ik heb nu al voor de 2de keer een dag ziek gemeld de afgelopen 2 weken...
    En zo'n dagje echt helemaal niks doen helpt wel echt, maar ja, kan ik moeilijk iedere week doen ;)
    Heb ook het idee dat het steeds op vrijdag is (ik werk 4 dagen in de week: ma di wo en vrij). Kan het zijn dat die vrijdag net te veel is? En kan dat nu al??? Baal er wel een beetje van. Heb mn zoontje maar wel naar de opvang gedaan vandaag, zodat ik echt weer ff kan bijtanken...

iemand tips?

2. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik heb het heel erg bij het opstaan, even bij je HA laten prikken voor de ijzer.
    misschien heb je bloedarmoede

3. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Het kan inderdaad zijn dat of je bloeddruk te laag is of je ijzer. Ik had het met mijn bloeddruk en voelde me ook steeds zo duizelig. Wat bij mij wel hielp is rustig opstaan en af en toe zoute drop. Inderdaad even vragen of ze je ijzer willen prikken en je bloeddruk op willen meten, dan weet je in ieder geval of het een van die twee is.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    bloed is al geprikt bij gyn, maar uitslag nog niet binnen ;) Dacht ook aan lage bloeddruk maar die bleek goed te zijn!
    Dank jullie voor de reacties dames!
    Als er meer tips zijn... hou ik me aanbevolen ;)

5. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Mijn bloeddruk is ook wel goed, alleen wat aan de lage kant :D

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn bloeddruk is ook al de ganse zwangerschap goed, volgens de gyn (10/6cmHg) maar normaal is ie 12/7cmHg en dus nu nogal laag. Ook voel ik af en toe dat ik een bloeddrukval heb, in het begin had ik er erg veel last van. Heb het een keer gehad toen ik net in het ziekenhuis was en toen was ie maar 6/3cmHg!!! :$
    Man, dacht dat ik doodging!

Ik eet nu heel wat meer zout dan voor m'n zwangerschap, probeer op zowat elke maaltijd wat extra zout te doen en voldoende drinken. Probeer ook maar in gedachten te houden dat het véél gezonder is dat ie wat lager is dan te hoog... Ga wel tijdig zitten als je je zo duizelig voelt.

Lieve groetjes!

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    thanx meiden! zoute snoepjes halen dan maar ;)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik eet dan even een dropje, dat helpt goed!

Ik had het bij mijn vorige zwangerschap zo erg dat ik een keer een vol karretje boodschappen in de supermarkt heb laten staan en naar mn auto ben gelopen. Daarna durfde ik het huis niet eens meer uit. Was wel met 35 weken ofzo hoor.

9. YenD

YenD VIP lid

Aug 31, 2009
    6,343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik zat ook gelijk aan bloeddruk en ijzer te denken.
    Mijn bloeddruk was de laatste controle 90/40 en krijg hem haast niet omhoog.
    Ijzer was op het begin van m'n zwangerschap 6.4 en die zakt gemiddeld 1.0 punt.

Idd veel zout, dropjes of popcorn (zit weinig vet in)

succes!!

Share This Page