Verloskundige, Ik heb al een aantal weken veel last van vaak moeten plassen. Nu weet ik van mijn laatste echo (twee weken geleden) dat de kleine op mijn blaas ligt dus heb ik er niet teveel bij stil gestaan. Hiernaast heb ik in de nacht wanneer ik wakker wordt een hele harde buik, meestal gaat die weer over zodra ik ga plassen. Nu vraag ik mij twee dingen af is het normaal dat de kleine rond deze tijd (zo laag?) op mijn blaas ligt? &zijn die harde buiken normaal? Of kan het een blaasontsteking zijn? Ik heb morgen een controle bij de verloskundige, dus vond ik het onnodig om nu te gaan bellen naar de waarneemster. Ik dacht eerst even zo proberen. Alvast bedankt!
hoi ja, een kindje kan heel laag op de blaas liggen. Dat heeft niet te maken met de zwangerschapsduur, maar met de voorkeur van het kindje. Je blaas en baarmoeder liggen tegen elkaar aan, als je blaas vol of leeg is heeft dat invloed op de positie van je baarmoeder, je baarmoeder reageert daar soms op door hard te worden. Geen probleem, hoort erbij. Mirjam