Nou was ik altijd al geen held in lang staan bij bijvoorbeeld feestjes en concerten. Mijn hele rug ging er op een gegeven moment van verkrampen. Pijnlijk. Maar niets bijzonders verder, want verder nooit geen last van gehad. Maar nu.. 23 weken zwanger en na een half uurtje lopen en winkelen (in een babywinkel toevallig), ben ik al aan mijn max. Als ik maar vaak kan veranderen van houding gaat het beter. Heb bijvoorbeeld een zittend beroep, maar aan het einde van de dag heb ik dezelfde pijn. Als ik dan probeer wat te lopen/staand werk te doen, gaat het weer beter. Het begint op de toppen van mijn heupen en straalt hoe langer ik wacht steeds meer uit naar onderrug. Het voelt niet scherp, maar eerder als een zeurende/krampende pijn. Ik heb gegoogled, maar het lijkt niet op bekkenpijn, of toch? Herkent iemand deze klachten?
Nee hoor . Ik heb al vanaf week 9 bi en na een drukke dag gisteren heb ik niet alleen ontzettend last van mijn schaambeen, maar ook van zeurende pijn in rug en heupen. Kan amper fatsoenlijk lopen en slapen is ook een drama.
Ik heb dit ook, overdag in mindere mate, maar ik kan niet meer normaal slapen hierdoor. Na 3 uurtjes slaap word ik wakker met pijn in m'n onderrug, pijn in m'n heupen en dat straalt uit naar m'n bovenbenen die dan verkrampt aanvoelen. A.s woensdag moet ik voor een groei echo en dan ga ik het toch eens vragen, ik had dit al bij de laatste 4 controles aangegeven bij mijn huisarts die mij zwangerschpascontrole deed en hier geen reactie op gaf, maar ik ben nu toch klinisch geworden en vraag het wel aan de gynaecoloog.
Ik zou toch even naar de fysio meis! BI begon bij mij in week 11, week 16 kon ik geen auto meer rijden, en vanaf week 24 100% ziektewet (ook zitten beroep) Het begon bij mij ook in mn lage onderrug! Je bekken wordt voor en achter bijeen gehouden met banden, achter zit je staartbeen er tussen, voor je schaambeed (beide losse botjes), als die banden te los worden ga je last krijgen van het "schuren" van die twee losse botjes. Om de boel bij elkaar te houden, en steviger te staan, ga je vanzelf spieren aanspannen of anders gebruiken... Dat doe je automatisch, daardoor kun je dus zo'n verkrampt gevoel krijgen, of andere klachten die je niet meteen bij BI zou plaatsen... Ik had krachtverlies in een been, en in het andere (wat dus overbelast werd) een knoop op mn bilspier zo groot als een tennisbal... Bleek ook gewoon van de BI te komen... Zelfs al is het geen BI, toch verstandig even naar de fysio te gaan, want dit soort klachten kun je misschien voorkomen of verminderen door een kleine aanpassing in je houden oid... Succes er mee!
Ik had dit ná mijn bevalling, zo'n 1,5 maand erna begon het. Volgens de fysiotherapeute viel het onder "hormoongerelateerde bekkenklachten".
Poeh, ja, ik vond het al een beetje griezelig. Ik weet wat bekkenproblemen kunnen inhouden door mensen in mijn omgeving. Ik hoop het niet. Ondertussen belast ik mezelf zo min mogelijk en ik zal denken aan het advies van de fysio. Het is toch belangrijk niet te lang door te knoeien met klachten, dat ben ik met jullie eens... maar.. het ging allemaal zo goed potverdorie