Ik wil toch eens even vragen of dit iets is om de vk voor te bellen. Zaterdag had ik een drukke middag (Sinterklaasinkopen ) en daarna had ik een pijnlijk/gespannen gevoel boven in mijn buik en ook enigszins aan de zijkant. Zaterdagavond bij rustig op de bank zitten, ging het wel weer weg. Gisteren kwam hetzelfde gevoel weer opzetten in de loop van de dag en vanochtend ben ik ermee opgestaan en ondanks dat ik het vandaag niet erg druk heb, gaat het niet over. Met vlagen is het een pijnlijk gevoel bovenin m'n buik, de zijkanten voelen gespannen ook een beetje richting m'n rug. Ik voel me ook wat benauwd. En vanochtend moest ik niezen, dus ik ademde automatisch snel in, dit gaf zo'n stekende pijn bovenin m'n buik, dat de nies spontaan weg was. Ik herken dit gevoel niet van de vorige zwangerschap en kan het niet zo plaatsen. Heeft de baby een groeispurt en komt alles in het gedrang? Heeft dit te maken met maagzuur? Of toch eerder met stress (waar ik wel wat last van heb)? Herkennen jullie dit? Is dit iets om de vk voor te bellen? Donderdag heb ik weer een reguliere controle. Oh ja, morgen 28 weken zwanger
Klinkt als harde buiken door drukte en wie weet ook wel in combi met wat zuur. Voor oefenweeën misschien wat vroeg, zou het wel in de gaten houden. Tegen mij wordt steeds gezegd laagdrempelig de vk te bellen. Goed luisteren naar je lijf verder, wel herkenbaar hoor toch iets teveel te doen
Klinkt mij in de oren als een bandgevoel. Dit kan een symptoom zijn van pre eclampsie. Bellen dus om dit te laten checken!