Kun je al zwangerschapsdiabetes hebben ontwikkeld bij 14 weken zwangerschap? Al snel nadat ik wist dat ik zwanger was, kreeg ik wat meer dorst dan normaal, maar zeker niet buitensporig. Ik vond het wel passend bij een zwangerschap. Maar de laatste tijd (ik weet niet meer precies hoe lang, doordat ik er nu pas op aansla) werd ik ‘s nachts en ‘s ochtends vaak wakker met een extreem droge mond. Sinds een paar dagen is daar nu extreme dorst bijgekomen. Terwijl ik geen grote drinker ben normaal en al helemaal geen water.. Maar nu drink ik sloten water weg en blijf ik maar dorst houden. Verder hoofdpijn en erge nachtzweten. Maar wellicht staat dit er los van. Ik belde er vandaag de verloskundige over en ik moet nu morgenvroeg een diabetestest doen. Maar komt dit voor al zo vroeg (nu 14,5 week) in de zwangerschap? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Goed dat je een test laat doen. Vriendin van mij kwam er in het eerste trimester achter dat ze zwangerschapsdiabetes had, dus het kan zeker. Zelf heb ik wel ervaring met erge dorst en droge mond in het begin van mijn zwangerschap. Ook getest, maar had geen diabetes. Met 20 weken werd het minder, maar bij mij kwam het ergens na de 30 weken weer terug. Nogmaals getest, maar toch echt geen zwangerschapsdiabetes.
Ja had ik ook deze zwangerschap. En echt geen pre-diabetes want ik test elk jaar gezien ik 10 jaar terug ook zwangerschaosdiabetes had. Ik kreeg met week of 9-10 heel erg dorst dus gelijk koolhydraten wat meer gaan spreiden. Dagcurves waren daarmee goed maar de OGTT test met 16 weken was wel duidelijk afwijkend. Met dieet gaat het prima. Gewoon even navragen bij vk dan kunnen ze wat eerder op suiker testen.
Heb vanochtend de suikertest gehad. Heb geen zwangerschapsdiabetes. De vraag is nu alleen: Wat wel? Want slecht voel ik me!
Nou je bent 14 weken zwanger en als je zwanger bent kan je je beroerd voelen. Na 9 maanden zwangerschap wordt dat beter en vaak na 16/17 ook wel bij de meeste vrouwen … voor de dorst gewoon meer drinken. Fijn dat suiker goed was!