HELLUP! Vreetbuien!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lise32, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    Hoi

Is er hier iemand die goede tips heeft tegen het voorkomen van vreetbuien? Ik heb het gelukkig niet elke dag. Maar gisteren bijvoorbeeld heb ik 4 donuts achterover gedrukt en daarna ook nog een ijsje. Ik vind het echt zo erg en ben als de dood dat ik veel aan ga komen.
    Ik wil hier dus echt vanaf maar kan, als de vreetbui voor de deur staat, het echt niet onderdrukken.
    Alle tips zijn welkom!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb geen tips, want heb het zelf ook! maar maak je geen zorgen over je gewicht, ik ben pas 1 kilo aangekomen tot nu toe met 24 weken en 3 dagen. volgens de vk kan het ook geen kwaad als je je groenten maar eet.

toch een tip: heel veel water drinken en veel volkoren producten stillen de trek.

3. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Nou hier zijn 4 donuts en een ijsje echt niet veel hoor!
    Je moet eens zien wat ik weg eet tijdens een vreetbui.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor, als je niet dagelijks zoveel snoept zul je er ook niet veel van aankomen. En sommige komen heeeel veel aan met enkel gezond eten.. Het is zo verschillend. Gewoon lekker normaal eten en je af en toe goed laten gaan haha.

4. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    4 donuts? Wat dacht je van een heel pak gevulde koeken? :p
    Het is gewoon de natuur, moet je maar denken, dus af en toe kan je je lekker uitleven in het koekjesschap in de supermarkt.
    Ik probeer thuis wel zoveel mogelijk gezonde snoepdingetjes in de kast te leggen, maar als ik zo'n bui heb wil ik echt geen wortel of stukje komkommer :) dus wordt het toch weer taart of koek.
    Een collega zei trouwens dat als je steeds zoete dingen eet tijdens je vreetbuien, dat betekent dat het een meisje wordt... :)

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Haha nou ja, hier schijnt dat te kloppen!

6. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ik heb nu dat ik savonds als ik in mn bed lig hele erge honger krijg! kan zo 2 / 3 boterhammen naa binnen werken, probeer het vaak niet te doen maar soms ben ik er misselijk van dat ik wel moet!
    S'avonds met de warme maaltijd kan ik niet echt super veel eten en daarna meestal erg het zuur, dus ja waarschijnlijk komt het daardoor... Maar het is echt vervelend..
    Gelukkig heb ik geen echt vreetbuien qwa snoep koek of dat soort dingen.
    Maar denk net dat het echt kwaad kan, iedere dag lijkt me wel iets wat niet goed voor de kilo's is maar je hebt het toch niet in de hand! of je nou gezond eet of veel snoept!

Zou het dan betekenen dat ik een jongen krijg, als ik naar de stelling van hierboven kijk?:D

7. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    Heerlijk gevoel dat ik niet de enige ben haha.. Bedankt voor de grappige reakties

8. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    oh ik heb sinds gisteren ook weer vreetbuien, daarvoor weer even niet. Ik krijg ook met avondeten niet zoveel naar binnen behalve wat groenten omdat ik daar ook mega het zuur van krijg, dus krijg je later op de avond weer trek, erg gevaarlijk, dus nu maak ik maar smoothies van veel vers fruit, dat vult ook en ik krijg er niet het zuur van. Soms een beetje vanillevla erdoor vult extra en helpt tegen het zuur!
    Ik heb net trouwens ook schandelijk zitten "vreten" voor mijn doen, nl een hotdog én een kaasbroodje van de hema, een flinke portie italiaans ijs erachteraan, een koekje, een liga, een paar dropjes en krijg nu alweer de neiging om de kast in te lopen oops!
    Ik ben overigens 30 weken zwanger en nog maar 3 kilo aangekomen. Buiten die vreetdingen krijg ik wel alles nog binnen wat ik binnen moet krijgen, of zoveel mogelijk ;)

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nou deze stelling gaat hier niet op. Ik heb mij toch wat appelgebak weg gegeten :rolleyes: Maar krijg toch echt een jongetje.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha herken het wel hoor! Ik schans soms ook heel wat naar binnen. Vooral zoetigheid. Las net dat vooral snoep eten zegt dat je ee meisje krijgt. In mijn geval klopt dat.
    Gelukkig eet ik ook elke dag wel fruit en genoeg groente en aardappelen anders had ik me echt schuldig gevoeld. Maar het blijkt veel voor te komen. Zolang je zorgt dat je alle voedingsstoffen naar binnen krijgt zou ik me er niet zo druk om maken.

11. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Heb hier ook last van, troost me met de gedachte dat ik mezelf op dieet zet als ik bevallen ben en dat ik heel veel ga wandelen met de kleine. Wat je kunt doen ipv iets zoets te eten is muesli met magere melk nemen, is ook nog ns gezond! Werkt bij mij als ik zin in iets zoets heb!

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hihi ik herken het wel.
    Ik had dit een paar dagen voordat mn nod zou zijn,dus voor ik wist dat ik werkelijk zwanger ben.
    Kroketten,kipcorns waren favoriet en nu moet ik er niet aan denken :)
    Probeer je in te houden hihi

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    jaaaaaaa hier nog een en idd ik eet veel zoet en wij krijgen een meisje.......wie weet!!lekekr laten gaan je merkt zlef wel wanneer het te hard gaat......liefs sjaantje

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    hier ook vreetbuien. Af en toe kan ik echt niet stoppen met eten :) en dan inderdaad koek en snoep. De la ligt hier ook altijd vol met snoep en koek, vooral als ik dan weer een keer boodschappen heb gedaan. Echt niet normaal soms. En fruit eten? Ho maar.. heb er nooit zin in, toevallig laatst weer aardbeien op (lekker zoet! :) ) maar verder niet. Probeer wel op mn groente te letten en af en toe wat extra vit C.

Ben trouwens tot nu toe 6 kilo aangekomen, dus maak me nog niet teveel zorgen.

15. sonjadanielle

10 mrt 2009
    10
    0
    0
    zwanger zijn :P
    almere
    jeetje...ik ben al zo'n 20 kg aangekomen
    ik ben gestopt met roken en ja , dan ga je vervangen
    heel fout, maar ja anderszijds...zwanger ben je niet voor altijd
    dus genieten en jezelf verwennen kan ook geen kwaad
    ik snoepte best veel...veel zoet, zelf op brood terwijl ik een hartige eter ben.
    nu bijna 37 weken en nog steeds buien, hoewel het wel afneemt....nu helemaal gek op negerzoenen :) mmm lekker haha , die pondjes raak je wel weer kwijt en goeie motivatie om te sporten en bewegen na de bevalling.
    en als je bortvoeding gaat geven verbrand je schijnbaar ook aardig wat vetten.
    nu gewoon genieten en eraan toegeven , je lichaam vraagt er niet voor niets om
    veel liefs sonja

Deel Deze Pagina