Tja, het zat er aan te komen he?!? Elke nacht zo'n 3/4 keer moeten plassen. Half wakker naar beneden strompelen. En je vooral goed vasthouden... Omdat ik de afgelopen 2 nachten erg slecht geslapen had, was ik afgelopen nacht, werkelijk waar, als een blok in slaap gevallen. Wel met korte gladde sokjes aan want ik had het me toch koud! Maar goed... Rond 03:00 word ik wakker en wil naar de toilet gaan. Helaas hebben wij geen toilet boven dus moet ik elke keer naar beneden, via onze nogal aparte trap. (Steil, hard hout en rond afbuigend.) Ik weet nog dat ik uit bed stap en me écht nog helemaal in slaap voelde. Al wrijvend in mijn ogen loop ik al half tegen onze slaapkamer deur aan. (Toen had er al een belletje moeten gaan rinkelen! ) Ik denk nog bij mezelf 'Goh, ik ben echt nog niet wakker' en loop naar de trap. Ik weet dat ik de eerste stap zet, me vast wil pakken aan de reling en toen.... niets meer voelde onder mijn voeten... Ik ben ongeveer 24 treden (godzijdank op mijn rug!) naar beneden gegleden. Voordat ik mijn man kon roepen hoorde ik hem al uit bed springen (En dat terwijl hij normaal gesproken helemaal níets hoort of merkt! ) Toen hij beneden kwam zag hij mij op handen en knieën zitten en een enorm rode/blauwe rug. (Hij zei later dat het eerste wat hij dacht goddank was. Dat ik op mijn rug gevallen was en niet op mijn buik.) Ik ben even onder de douche gestap omdat ik me erg rot voelde. Duizelig, misselijk en koud. Waarschijnlijk voornamelijk van de schrik. God, wat voelde ik me ellendig! En nog! Het eind resultaat is een blauwe rug, blauwe kont. geschaafde linker bovenbeen, dikke blauwe rechter alleboog, pijnlijke handen en linker voet/enkel. Natuurlijk enorm slecht geslapen de rest van de nacht en nu vooral héél pijnlijk!
yeetje das niet niks! ppff dat doet auw en dan ben je er gelukkig goed vanaf gekomen! en ja je beebje ook? ben je nog wel voor controle geweest?
Wat zal je een pijn hebben zeg! Blauwe plekken blijven ook zo allej . . . lang zitten. Als mij dit was overkomen, zou ik voor de rest van mijn zwangerschap lekker een emmer naast mijn bed zetten voor de nachtelijke toiletbezoekjes.
Maar een po boven op de slaapkamer, of een emmer, ik ging echt niet tig keer de trap op en af in de nacht.. Met als gevolg dat je eraf valt.
Jee, dat is schrikken zeg. Ik had ook een emmer met deksel naast mijn bed staan. Niet zo fijn om 's ochtends te legen, maar die tig keer naar beneden is ook niks.
Haha, die emmer met deksel komt er ook! Ik ben niet voor controle geweest. Mijn man heeft vanacht de huisartsenpost gebeld en die zei dat ik er op moest letten dat ik geen buikpijn kreeg. Zo wel moest ik terug bellen. Vanochtend de VK gebeld en die zei het zelfde, en dat ik ook moest letten op eventueel bloedverlies of vruchtwater. Verder moet ik het rustig aan doen en vooral veel rust houden. Dus lig ik nu op de bank met de laptop op schoot. Althans liggen... zo goed en kwaad als het gaat.
Jee zeg wat een schrik! Gelukkig is het goed afgelopen. Doe maar lekker rustig aan Wij hebben ook een wc beneden en ik hou me altijd aan de leuning vast, ben ooit al bijna een keer voorover gevallen toen was ik nog niet zwanger. Maar we hebben gelukkig wel vloerbedekking op de trap dat scheelt. groetjes
Jeetje meid dat was schrikken bij jullie vannacht. Je zal je eigen inderdaad erg ellendig voelen nu. Gelukkig is het met de baby oke, die zal ook wel gedacht hebben: wat een nacht avonturen houdt mijn mama erop na Ik wens je enorm veel beterschap en hopelijk wordt de pijn snel wat minder. Liefs mariska
Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Mijn tip, laat je man vandaag even langs de thuiszorgwinkel gaan en een postoel lenen, die je gewoon boven kunt neerzetten, dan hoef je ook niet met een emmertje te klooien (voordat je daar ook mee omvalt) en je kunt hem (zonder de po eronder) ook gebruiken als douchestoel (kan handig zijn ) In ieder geval heel veel beterschap en je lekker laten verwennen door manlief hoor. Groetjes Anita
Jeetje, wat zul je geschrokken zijn zeg meid! Idd nog een geluk dat je op je rug bent gevallen. Sterkte met de blauwe plekken en idd misschien is zo'n po-stoel een idee?
Beterschap Meid! Dat zul je wel nodig hebben! Gelukkig gaat alles goed met de baby. Jij knapt ook wel weer op! Lekker rustig aan en je laten verwennen door je mannetje....
Poeh dat is ook niet niks... ik kan niet zien hoe ver je bent (kan op mijn werk de meeste banners niet zien), maar ik ben met 20 weken ook gevallen, niet van de trap, maar gewoon zomaar op straat, struikelend over niets. Ik heb nog de littekens ervan op mijn knieeen en ellebogen, ik had me gelukkig goed opgevangen... Wij hebben een net afgelakte trap, gelukkig niet glad, maar nog geen leuning (al een jaartje niet, sinds we met ons huis bezig zijn). Het gaat tot nu toe nog goed, maar ik ben wel bang een keer mijn evenwicht te verliezen. Als het goed is komt de trapleuning vandaag en die zit er dan vanavond ook op, toch wel een fijn idee. Zo'n emmer is ook wel handig misschien, maar hoe doen jullie dat dan, zit een beetje laag en ongemakkelijk toch? Zo'n postoel is misschien wel handig straks, maar ik heb er (nog) geen problemen mee om 's nachts naar beneden te gaan. Sterkte in ieder geval! groetjes, Snoopy
ze is 24 weken zwanger las ik net op een ander forum Pfff 'gelukkig' dat het zo goed is afgelopen je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk hartstikke pijnlijk is, sterkte!