ben en jerry's!! spoed!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door malka, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    He allemaal!

komt mijn man uit zijn werk met een bak ben en jerrys: chocolate fudge brownie!!!! Ik super blij! Alleen, als je zwanger bent mag je toch geen brownie?? Ik zie dat er ei in zit, maar verder geen idee...
    Weet iemand het????? Ik heb er zo'n zin in!
    Nu weet ik dat dit onderwerp niet helemaal thuis hoort in dit gedeelte van het forum, maar mn vent heeft hem al op het aanrecht staan en dit gedeelte wordt het meest gelezen, en anders is het over een kwartier op! Dus wie kan me even snel helpen, zodat ik straks hopelijk lekker kan smullen????

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik heb gewoon brownies gegeten tijdens mijn zwangerschap hoor.. ;)

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar waarom zou je geen brownie mogen????

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    eet ze!

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je mag wel rauw ei, je moet er alleen mee uitkijken. Je kind krijgt er niks van, als t bedorven is word je zelf ziek en das nooit bevorderlijk als je zwanger bent. Maar ik zou t gewoon eten hoor!

Wist niet dat er rauw ei in brownies zat by the way.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

brownies zijn gewoon gebakken (soort cake) dus gewoon lekker eten

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier al kilo's brownie verorberd :D.

Denk dat het ermee te maken zou KUNNEN hebben dat er ei in zit en brownies nooit 100% doorbakken zijn. Maar volgens mij is het altijd wel voldoende verhit om de bacteriën eruit te halen.

En overigens: dingen zoals B&J-ijs enzo, daar zitten echt geen rauwe eieren in meid! Het is op z'n minst gepasteuriseerd ofzo, anders mag het helemaal niet als 'houdbaar spul' verkocht worden!

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar een brownie wordt toch gewoon gebakken in de oven??? Dan is het toch geen rauw ei???

9. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    oh echt!!!! ik dacht dat dat de oven niet in ging, en dus rauw was, net als arretjescake...
    Oh, ben zo blij met jullie meiden!!! Dat wordt smullen!!!
    thanx voor de snelle reacties, de deksel zit er nog op!

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Een brownie bak je (als je het goed doet tenminste ;)) nooit helemaal 100% door, dan blijft ie namelijk een beetje plakkerig, dat is juist het lekkere van een brownie!

Gewoon smullen hoor!!
    Geniet ervan *ikke is jaloers....* :D

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Brownies zijn vaak nog wat zachtig aan de binnenkant. Dus daar zou (in theorie) nog wat rauwig ei in kunnen zitten..

Maar in dat ijs is het vast gepasteuriseerd. Anders zou het ook niet zolang houdbaar zijn ;)

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik maak zelf heel vaak brownies. En dit gaat ongeveer 40 min. in de oven...

Lekker genieten van je Ben & Jerry's ijs!!!

13. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    heb er al zo'n zin in! nog even wachten tot ie iets zachter is...

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Klopt dat brownies 'nattig' van binnen horen te zijn; dit komt echter, als het goed bereid is, door de chocoladestukjes die je er in doet, die smelten in de oven zodat het lekker nattig/plakkerig wordt.:)
    (krijg trek!!!)

15. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap regelmatig gesmult van deze soort ijs. Dus lekker van genieten!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het gaat niet om of het bedorven is of niet, maar om de salmonella bacterie. Of het schadelijk is voor het kind weet ik niet, maar je kunt er zelf behoorlijk ziek van worden: misselijkheid, rillingen, koorts, buikkrampen, diarree en hoofdpijn.... als je dat risico wil lopen...

On topic: Brownies no problem :)

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Een ei stolt al bij een temp. van 68 graden (vergeef me als het een graadje meer of minder is...). Brownies gaan bij mij ongeveer 40 min. de oven in op 180 graden....

18. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    En bedankt, nu moet ik brownies gaan bakken!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja precies. Volgens mij stolt ei bij 63 graden en de salmonella bacterie gaat bij 70 graden dood. Hoe dan ook.... in de oven doen is voldoende.
    En trouwens, brownies hoeven niet per se met rauw ei gemaakt te zijn. Als je die zelfbak pakken van koopmans of zo neemt... dat is toch alleen water toevoegen? Lijkt me dat ze voor de productie van de stukjes brownie in B&J ijs ook zoiets doen.

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja precies, salmonella bedoelde ik ook :p
    Maar het is inderdaad dat je er zelf niet op zit te wachten en zeker niet als je zwanger bent, dus daarom moet je ermee uitkijken.
    Kindje houdt er niks aan over.

Deel Deze Pagina