Zwangerschaps ketting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chocoholic, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Op bijvoorbeeld Welkom! - Zwangerschapsketting.nl: Zwangerschapskettingen, bola's en babybels zie je veel van deze ´bolletjes´ met een belletje erin. Sommigen hangen hem na de geboorte aan het ledikantje van het kindje.
    Ik heb wel eens gehoord dat deze helemaal niet goed voor je zouden zijn?? Dat het kindje er helemaal gek van zou worden. :(

Dragen jullie zo'n ketting? Of juist helemaal niet? En (als je m draagt) vanaf wanneer?

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    dat t niet goed is is klinklare onzin
    want als het kind naar geluid trekt, dan blijft t altijd omhoog liggen met t hoofd bij je hart...

of het t hoort weet ik niet ik heb m soms om
    maar eigenlijk zeer weinig want vind t vrij onpraktisch omdat t lange koord me steeds in de weg zit :D

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb hem bij mijn vorige zwangerschap niet gedragen.
    moet ook eerlijk zeggen dat ik ze vrij weinig zie bij zwangere..
    vroeger werden ze meer gedragen..

heb indd ook gehoord dat beebie's het niet altijd prettig vinden, zou ik zelf ook niet prettig vinden hahahaha..

dus nee, ik ga hem niet kopen, heb wel een ketting van mimoneda met een munt met babyvoetjes op...maar deze maakt (gelukkig) geen geluid!!

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik heb m aan mijn schoonzusje gegeven voor haar eerste zwangerschap. Hij hing bij haar idd ook vaak in de weg, maar ze had m toch regelmatig om.
    Een zwangere vriendin van mij kwam er toen mee dat het niet goed zou zijn. Vond het al vreemd, omdat ik hem bij de Prenetal gekocht had voor mn schoonzusje. Nu twijfel ik zelf om er over een tijdje een te kopen. Vind ze wel erg leuk! Om er nu al mee te gaan lopen is wel erg vroeg haha!

Enne.. ze zijn er ook zonder belletje he ;)

5. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb er wel een, aan een zilveren ketting. Vibd t n hele mooie. Ik draag m echt als accessoire, dus bij bepaalde kleding. Maar niet als belletje voor de uk. Heb ook niet t idee dat de baby anders is dan anders, wanneer ik m om heb. Het is een druk ding!

6. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had jaren geleden, toen ik nog op school zat een ketting (van H&M), waar een bolletje aanhing. Iemand zei toen tegen mij dat dat een zwangerschapsketting was, wist ik veel ;)
    Uiteindelijk die ketting weggedaan, waar ik nu achteraf spijt van heb. Die was zonder geluid, maar zou toch een mooi effect hebben gegeven, zo bovenaan je buik.
    Een ketting met geluid erin lijkt mij persoonlijk helemaal niets!

7. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Het geluid is volgens mij ook meer om het kindje juist niet in een stuitligging te laten liggen, maar dat ie naar het geluid toe gaat. Vandaar dat je m ook laag zou moeten dragen.
    Of het allemaal werkt, weet ik echt niet.

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    het geluid (als ze t horen) is voor geruststelling
    geluid heeft niets te maken met wel of geen stuit ligging
    zoals ik zeg, als t naar geluid gaat, gaat t naar je hart
    een kind gaat in principe altijd met t kopje naar beneden gewoon omdat dit hoort...

want het zwemt ook vaak naar je handen...
    dus dat zou betekenen als je je hand altijd bovenop je buik egt je kind in stuit gaat liggen? :p

onzin dus...

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had het gevraagd aan m'n VK en die zei dat het geen kwaad kon. Het geluid is zo zacht, de geluiden om je heen zijn veel harder dan het geluidje uit de ketting. Ik krijg ik ook elke keer commentaar op m'n ketting, (begin me er nu ook flink aan te irriteren moet ik zeggen) Dat de kleine daardoor in de stuit gaat liggen, dit is overigens nooit bewezen.

10. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik draag er geen, omdat ik er echt helemaal niks mee heb en het zelfs een beetje zweverig vind.
    Helemaal erg als vrouwen die nog niet eens een buik hebben er al mee gaan lopen (net als met van die buikbanden).
    Geen gezicht, maar dat is mijn persoonlijke mening en als een ander dat graag wil dragen zie ik niet in waarom ze dat niet zouden doen ;)

11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dat ben ik wel met je eens hoor, van dat dragen ´zonder´ buik. Als ik een ketting of buikband zou kopen, dan echt pas over een paar maanden hoor.
    Staat dan ook nog eens leuker als je een goeie buik hebt!

12. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik heb er wel 1. Vind het een erg leuke accessoire. Draag m niet iedere dag want hij is bv aan het bureau of in de keuken bij jet aanrecht een beetje irritant. Maar voor een avondje uit of een feestje ideaal!

13. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Ik heb zo'n balletje met belletje erin van een goede collega van mij gehad toen ze hoorde dat ik zwanger was (ik was toen 4 weken zwanger). Het balletje komt uit bali en heeft zij van haar broer gehad toen zij zwanger was van haar tweeling. Nu heeft ze het aan mij gegeven omdat het misschien 'geluk zou kunnen brengen' zei ze. Ik heb het vanaf dag 1 om, niet omdat ik geloof dat het nou ECHT geluk brengt maar omdat ik het een bijzonder kado vind. Ik heb de ketting dus elke dag om, soms irriteerd de ketting mij wel omdat ie idd zo laag hangt. Ik geloof ook wel dat mijn kindje dit geluid hoort (of gaat horen). Maar goed ik ben verder echt niet zweverig ofzo hoor haha.

14. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn gevoel zegt dat je kindje daar helemaal gek van wordt. Zelf heb ik er 1 gekregen tegen het einde van mijn 1e zwangerschap. Ik heb hem 1 dag gedragen en die zelfde avond braken mijn vliezen 2 weken te vroeg. Ik denk dat mijn zoon er ook gek van werd hahaha

Deel Deze Pagina