Vandaag even op de weegschaal gestaan maar ik ben gewoon nog 7 kilo boven mijn start gewicht terwijl ik 10 kilo was aangekomen. Er zijn er dus pas 3 vanaf.... Onze dochter is al een maand en ik geef borstvoeding. Het lijkt wel of mijn lijf nog in de zwanger modus staat... Hebben jullie dit ook gehad? Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuis weken wel heel veel liga's heb gegeten, ik leefde er zowat op. Brood en warm eten schoot er vaak bij in dus at ik in de auto 3 pakjes liga Baal nu wel behoorlijk dat ik mijn kleren niet pas!
Ik was (nog) maar 7,5 kg aangekomen en toch moet er nu nog 10 af! De borstvoeding liep hier slecht en de verloskundige adviseerde meer calorieën. Ben na de keizersnede 5 kg aangekomen! Maar ja na de eerste heb ik er echt een jaar voor nodig gehad. Dat gun ik mezelf nu ook maar....
9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren Tuurlijk kan je eerder al afvallen maar doe het nu rustig aan! Je lichaam heeft net een grote prestatie verricht en door nu te gaan sporten (afgeraden voor 6w, je baarmoeder kan sneller een verzakking krijgen dan bijv.) vraag je best veel van je lijf. Nu nog even herstellen, genoeg drinken, gezond eten is zoiezo goed! Echt flink dieeten lukt niet met bv omdat dan afvalstoffen in de melk kunnen zitten. Op een milde dieet kan wel over een poosje (volgens mij heb ik ooit gelezen dat je dan op z'n minst 1500 kcal binnen moet krijgen, vrouwen die bv geven en gem. actief zijn hebben wel al gauw 2500 kcal nodig). Als je minder eet merk je het ook al gauw aan je melk, de productie kan sterk omlaag gaan, daar zou ik dus wel goed op letten.. Ik zou me voor nu niet te gek maken over die kilo's!
Ik was 5 kilo aangekomen en dat was er erg snel af. Na 9 maanden was ik 15 kilo kwijt en dus 10 onder mijn startgewicht. Allemaal dankzij de stress, het ziekenhuisgedoe en het daardoor onvoldoende eten. Dat raad ik niemand aan, zorg goed voor jezelf en die kilo's komen dan vanzelf wel een keer!