Hoi allemaal, Via het forum "zwangerschap" ben ik hier naar toe verwezen. Ik ben nu 14+4 zwanger van de derde. En woon nog niet zo land in Duitsland. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een tekorte baarmoederhals heb (3cm) Heb van mijn gyn progestan tabletten gekregen. Moet rustig aan doen en mag geen gemeenschap hebben. Kan iemand mij misschien in het NL uitleggen wat dit precies inhoudt....is het erg dat ik met 14,5 week al een baarmoederhals van 3cm heb, Wat doet het Progestan precies..... Hoe rustig moet ik doen....heb zoon van 6 en van 4... Mijn medische duits is namelijk scheisse!!! Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bedankt!!
Ik heb het zelf niet gehad, en ben er zeker geen expert van. Maar ik weet wel dat als je nu een verkorte baarmoederhals hebt je een hogere kans hebt op een vroeggeboorte (maar dat begreep je volgens mij zelf ook al..) Progesteron - Wikipedia Helpt dit een beetje? Succes! En over rustig aan doen met je andere kindjes, heb je buren/vrienden/familie in de omgeving die je veel kunnen helpen door de kids over te nemen o.i.d.? Sterkte