Zwangerschaps klachten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Isabelx23, 13 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabelx23

    Isabelx23 Nieuw lid

    13 mrt 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    He allemaal.
    Ik zit met heel veel vragen en ik weet ook niet zo goed bij welk onderwerp ik het moet plaatsen. Ik heb eind December te laat de prikpil gehad. Kort daarna heb ik seks gehad. Vorige week ben ik langs de huisarts geweest want ik had vlokken in mijn urine. Ik had ook een soa test gehad die was gelukkig negatief. Uit mijn urine kwam ook niks van een ontsteking of iets.voor de zekerheid is er ook een zwangerschapstest afgenomen ook die was negatief. Sinds Maandag heb ik klachten die ik niet ken. Gevoelige tepels/borsten bultjes op mijn tepel, en pijn in mijn onderbuik en nog steeds vlokken in mijn urine. Omdat ik de prikpil gebruikt wordt ik niet ongesteld. Ik had van de assistente begrepen dat als je niet weet hoe je cyclus is etc... je het beste een zwangerschapstest kan doen na 6 weken van je laatste gemeenschap. Vandaag is dat 6 weken. Ik heb net (eind middag) weer een test gedaan en die was negatief. Later las ik in de bijsluiter dat ik het staafje 3 seconden in de urine moest houden en ik had het 10 seconden gedaan. Morgenochtend probeer ik het nog maar een keer. Heeft iemand hier ervaring met de klachten die ik benoem? Ook met de prikpil etc... ik merk aan me zelf dat ik er erg onrustig over ben omdat mijn klachten erger lijken te worden sinds deze week. En kan het heel veel kwaad als je de test te lang in de urine houd? Of maakt dat eindelijk niet zoveel uit? Hopelijk weet iemand meer
     
  2. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.675
    3.085
    113
    Vrouw
    Hi , ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar ik denk niet dat jij zwanger bent geraakt door de prikpil heen. Ik denk dat jouw klachten een psychologische aard hebben. In de zin van , je bent bewust dat je laat was met de prik van de pil en dat je in die zelfde periode ook onbeschermd seksueel contact hebt gehad. Dus jouw klachten kunnen komen door ‘angst’ om zwanger te zijn geraakt door het te laat prikken. Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met vlokken in de urine. Bultjes op de tepels hoeft niet per se door zwangerschap te zijn. Ik heb veel zwangerschappen gehad, waarvan 1 geboren gezonde kind en 1 die tot nu toe goed gaat, en geen bultjes op tepels gehad. Dat zijn de zogenaamde ‘Montgomery bultjes’ . Ik denk dat gezien jouw test vandaag weer negatief was jij dus ook echt niet zwanger bent. De test die je morgen wilt doen zou ik bewaren voor over twee dagen. Als er iets mocht zijn van zwangerschapshormoon zou die per 2-3 dagen stijgen en zou je over 2-3 dagen een duidelijke tweede streep horen te zien. Als die test over een paar dagen ook weer negatief is, kan je het met een gerust hart achter je laten en vertrouwen dat je niet zwanger bent.

    Ik heb jaren geleden aan de prikpil gezeten en ik herken wel dat lage buikpijn en gevoelige/pijnlijke borsten. Want het is uiteindelijk wel hormoon wat je toegediend krijgt. En dat doet uiteindelijk ook wat met je lichaam!
     
  3. Isabelx23

    Isabelx23 Nieuw lid

    13 mrt 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik dacht zelf ook al dat het misschien een angst is.
    Bedankt voor je reactie nu heb ik ook de bevestiging wat ik zelf al dacht.
    Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina