Hoe weet je dat je ontsluiting hebt? Ik ben over 2 dagen 38 weken en mijn vk heeft tot nu toe alleen maar aan mijn buik gevoeld, heeft niets gezegd over de ontsluiting. Wat ik lees kan nest goed zijn dat ik al ontsluiting hebt, maar hoe weet ik dat?
Daar kijken ze pas naar als er bijvoorbeeld noodzaak is voor een ingeleide bevalling, of als je overtijd bent of zo, maar zelfs met 1 of 2cm ontsluiting kun je nog weken rondlopen, dus het heeft voor de vk geen zin om dat nu al te controleren. Succes en sterkte met de laatste loodjes!
niet maar dat hoeft ook niet nergens voor nodig. mocht de bevalling beginnen of ze willen je strippen oid dan kom je er wel achter maar eerder is het niet nodig het wil ook niks zeggen over het verloop van je bevalling, helaas
Ik ben aankomende donderdag 38 weken zwanger en ik krijg dan bij de verloskundige wel een inwendig onderzoek. Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht omdat ik hier altijd las dat ze dat niet doen. De verloskundige gaat dan kijken of de baby op een goede manier is ingedaald en of er eventueel al ontsluiting is. Ik vind het wel erg spannend.
bij mij hebben ze het met 42 weken gedaan maar ook met 40 weken omdat ik dacht dat ik vruchtwater verloor