We hebben het er steeds meer over of we een kraamfeest zullen houden of weken / maanden lang met visite te zitten. Nu ben ik reuze benieuwd wat jullie doen of hebben gedaan vandaar deze poll. Als jullie een kraamfeest hebben gehouden na hoeveel weken???
Ik denk toch dat ik het gezelliger vindt om af en toe iemand te laten komen (maar dit wel goed in te plannen zodat je ook dagen vrij hebt) Dan heb je de tijd voor die visite en is het niet zo druk. Ben benieuwd wat de rest denkt!
Hoi Fleur Wij hebben niet veel familie. Ik denk zo bij elkaar zo'n 10 mensen. Maar mijn moeder is zowiezo bij de bevalling en dan verder wil ik het de eerste dagen rustig houden. En dan ja het liefs dan allemaal tegelijk dan ben ik er van af Maar als ik zeg jullie mogen nog niet komen dat ze dat niet leuk vinden. Ik kijk het wel even aan hoe ik me voel ja toch, misschien kan ik het allemaal wel al aan, zo veel mensen komen er toch niet. Heb je en grote familie zou ik zeker de eerste 10 dagen rust nemen Liefs Manon.
Wij hebben hele grote families, en om nou een feestje voor 300 man te organiseren, nee geen zin in. Dan komen ze maar wanneer het uitkomt aan twee kanten.
Ik heb niet zo'n groot appartement dus zie het niet zitten om iedereen tegelijk te laten langskomen Bovendien kun je denk ik ook meer aandacht aan iemand geven als ze afzonderlijk langskomen. En het is voor de baby ook rustiger.
Lijkt me wel reuze gezellig hoor een kraamfeest, maar ik moet er persoonlijk niet aan denken dat je kleine op dat moment op zo'n feest echt heen en weer gaat! Iedereen komt natuurlijk om de kleine te bewonderen en ook zou iedereen maar al te graag even de kleine op schoot willen hebben! Logisch ook, maar dan heb ik liever wekenlang visite zodat ik het tenminste in de gaten kan houden en het bezoek dan persoonlijk kan spreken dan dat ik zelf ook nog heen en weer moet rennen om iedereen te voorzien van een hapje en een drankje en dan ook nog eens op de kleine te moeten letten... Leuk idee voor een kleine familie misschien, maar ik moet er persoonlijk niet aan denken! Gr. Miranda.
wij laten de visite komen als de kraamhulp er nog is, en niet allemaal tegelijk. wil graag borstvoeding proberen en weet van de vorige keer met mijn dochter dat als ik gestressed ben dat het slecht wil.. wij verdelen het sowieso over die tijd dat de hulp er is, en bellen voor dat ze langskomen.... klinkt streng, maar ja, je hebt je rust wel nodig in die tijd..
Denk kraamfeest, zo'n 8 a 10 weken na de bevalling van bv half 3 tot half 6. Onze vrienden en familiekring is ook giga... dan ben ik over een jaar nog bezig, Alleen opa, oma tante, oom en allerbeste vriend/vriendin mogen meteen komen.
Gewoon kraambezoek vind ik gezelliger en ik heb bij vrienden gezien die een kraamfeest hielden dat de mensen die daar waren ook nog een keer op kraamvisite kwamen dus dat was dubbel op. Ik laat ze gewoon op kraamvisite komen maar dan niet elke dag iemand gewoon een beetje plannen zodat we ook een dagje rust hebben en voor ons zelf.
Ik ga voor de visite apart laten komen. je kunt zelf regelen hoe druk je het maakt. bovendien gaf een vriendin van mij een kraamfeest maar dan komen er zoveel mensen dat je de blijde vader en moeder + kindje nauwelijks ziet laat staan spreekt. Sowieso ben ik meer van de kleine groepjes.
Ik heb gekozen voor gewoon visite laten komen. Anders heb je alles in 1 keer en daarna niks meer. Zoals hierboven al gezegd, je spreekt niet iedereen en bovendien lijkt het me veel te druk. Of je moet het doen als je weer helemaal bent bijgekomen, maar ja, dan is de kleine al weer een stukje ouder.
ik ben ook niet iemand van de kraamfeesten, maar toch zijn ze ook weer makkelijk als je denkt aan de mensen die toch graag willen komen, maar waar je niet echt op zit te wachten om daar de hele middag/ avond mee door te brengen.....!? Ach, we hebben nog de tijd om hier rustig over na te denken, maar als we gewoon voor kraamvisite kiezen, dan goed gepland en evt. kleine groepjes mensen bij elkaar plannen of zoiets dergelijks...?! gr. rachelle