pff ff me ei kwijt en wat vraagjes..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lovecouple, Sep 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    Hoi Meiden,

Ik ben a.s. woensdag 37 weken zwanger. Ik ben me zwangerschap totaal nog niet zat, alleen heel erg nieuwschierig hoe ons meisje eruit zal zien.:)

Ik ga heel positief de bevalling in, omdat ik niet bang ben voor wat er allemaal komen gaat. Ik laat alles op me af komen en zie wel wat ik allemaal kan verwachten.;)

Nu is het alleen zo dat ik al 6 nachten heel slecht slaap.. Na 4 nachten nauwelijks slapen, heb ik de 5e nacht wel goed geslapen, maar gister begon het weer.. Gister de hele boel thuis schoon gemaakt, de hele dag druk geweest. Toen dacht ik bij mezelf.. laat ik eens alvast een kraammatras op me bed leggen, STEL dat me water breekt, dan komt het daarin en niet in me matras. Nou ik gekeken in die kraamdoos, zitten er matrasbeschermers in van 90 bij 60 cm. veel te klein dus.. Heb ik een zijltje gevonden die is 1m bij 1,50m. Dus ik gister dat zijltje op me matras gelegt, die andere 2 kraammatrasjes eroverheen, vast gezet met speldjes en me hoeslaken er overheen en klaar.
    Heb ik vanacht zoooo een K*T nacht gehad.. helemaal niet geslapen door dat gekraak van dat zijltje pffffffffff..... dus die gaat er straks meteen weer onderuit!! :x

Verder had ik zaterdag het gevoel alsof ik een echte wee had.:$ Ik ging even naar de boodschappen winkel, moest maar een paar dingetjes hebben. En toen ik terug liep naar de auto moest ik even helemaal bijkomen in de auto. Ik kreeg pijn in me rug. Ben snel naar huis gereden, en toen zouden mijn vriend en ik samen even naar het postkantoor gaan. De rit van huis naar het postkantoor kreeg ik pijn in me rug.. dat trok door naar me buik, en daarna trok het weg en heb ik er geen last meer van gehad.. Zou dit een echte voor wee geweest kunnen zijn?

Daarbij word ik er ook gek van, dat ik zo vaak per dag moet poepen (sorry voor dit onderwerpje).:(
    Ik heb al vanaf kleins-af-aan last van me darmen. Kon altijd moeilijk naar de wc, moest altijd jus'dórange drinken, bruin brood en veel vezels eten. Sinds ik zwanger ben kan ik gewoon goed naar de wc. In ieder geval dagelijks. Maarrrr.... Nu de laatste 2 weken ofzo moet ik echt gewoon 5 keer per dag ofzo naar de wc. Ik word er helemaal gek van. Soms voel ik ook de drang alsof ik naar de wc moet, zit ik eenmaal, komt er niks:x pff zoo frustrerend.
    Iemand die ook zo vaak poept? en weet hoe het komt?

Gister dacht ik ook echt.. Het gaat nu mischien gebeuren. Ik was dus de hele dag druk geweest. Had me gedoucht en ging lekker naar bed (20:00 uur) Ik was zoo moe en die kleine zat vast tegen me ribben aan, dus dacht ik ga even lekker liggen.. irriteerde me al dood al dat zijltje, maar goed.. tv gaan kijken.. maar kon weer niet slapen.. ben ik later weer bij me mannetje op de bank gaan zitten, thee gezet, hebben we samen 2 koppen thee gedronken.. maar ik voelde me niet zo heel lekker.. Die kleine zat hoog, en ik had zo'n gevoel alsof ik over meost geven. en last van me rug. Dit heeft de hele avond wel even geduurd.. Toen ik weer naar bed toe ging kreeg ik weer pijn onder met keren.. (heeft even geduurd want heb nu nergens last meer van) Ik heb een spier in me been die loopt naar me bil.. die doet soms zo pijn, ik kan niet eens op die been staan.. zwaaar irritant!! en vanmorgen was ik eventjes in slaap gevallen, maar kreeg het zo warm, dat ik wakker werd, ging even plassen, krreeg ik weer even buikpijn, ds ik weer terug naar de wc, meost ik dus weer poepen... Had ik net me ogen open kon ik weer naar de wc.. ooh dat is zooo irritant.

Ik heb ook is op het forum zitten lezen over vruchtwater enz.. Ik heb nu bijna wel elke nacht, dat ik water verlies (wat zal het zijn? urine? vocht? vruchtwater?) Als ik naar de wc ga, en ik ga terug naar bed, dan duurt het een half uurtje ofzo, en dan is me vagina weer nat. Dan moet ik weer van bed af om het af te vegen. Als ik het dan afveeg, is het meestal gewoon helder en ruikt het wel een beetje. Ik heb gelezen dat vruchtwater helder is, en dat daar witte vlokjes in zitten. Het is meerendeels snachts dat ik er last van heb, want overdag dan heb ik er niet zo last van. (dat komt denk ik doordat ik er overdags meer op let, en snachts niet zo op kan letten).

Pfff dat ben ik effe kwijt zeg... nou voor degene die me mischien een beetje kan helpen hiermee.. zou ik dat heel fijn vinden. In ieder geval alvast bedankt voor het luisterend (oog)

2. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik herken wel wat je schrijft. Ik slaap ook al weken niet.... komt gewoon omdat m'n buik zo groot is dat omdraaien enzo steeds moeilijker gaat, krijg er harde buiken van, of omdat ik moet plassen ofzo. Elke keer is er wel iets waardoor ik wakker word of het lukt gewoon niet om te slapen....

Dat van die zijltjes uit het kraampakket heb ik hier vaker gelezen. Veel andere meiden hebben een zijl bij de Hema gehaald, daar waren ze allemaal erg blij mee. Misschien een idee om die te halen?

Ik denk niet dat je een echte wee hebt gehad, eerder een oefen- of voorwee. Als je je zorgen maakt kan je ook je VK bellen...

Ik moet ook steeds naar de wc om te poepen! haha :D Ook vaak als ik nog maar net wakker ben... en als ik dan klaar ben, moet ik na het handen wassen als weer plassen (drie druppels...) Je stoelgang werkt gewoon anders tijdens de zwangerschap, de meeste krijgen juist last van verstoppingen. Dus ik vind het wel best dat ik wat vaker kan...;)

Ik herken ook wel wat je schrijft over de pijn in je been. Soms heb ik het idee dat mijn been helemaal wordt afgekneld ofzo. Doet dan zo'n pijn dat ik het even niet meer weet. Meestal ga ik dan even op mijn rug liggen met een kussen onder dat been, dat helpt wel een beetje.

Als je zorgen maakt over of het vruchtwater is dat je verliest zou je een inlegkruisje in kunnen doen en dat laten onderzoeken door je VK. Ik heb zelf dat ik steeds wat urine verlies. Wat ik net al schreef, na wc bezoek meteen weer moeten plassen en dat steeds. Heb dan een paar druppels die achter zijn gebleven en die zo'n nat gevoel geven.... Voor het slapen gaan ga ik dan ook zo'n 7 keer naar de wc voor die paar druppels (houd dan nog een beetje een nat gevoel hoor) zodat ik pas rond 1 uur wakker wordt om weer te plassen....

Ik hoop dat je wat aan m'n reactie hebt. En als je je zorgen blijft maken om dingen zou ik het gewoon even met de VK bespreken, daar is ze ten slotte voor!

Succes!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat slecht slapen is normaal. je hebt nog mazzel dat je er nu pas last van krijgt ;)
    ook de pijn in je been is heel erg herkenbaar, ik had dat ook regelmatig, heel vervelend! een stevige massage van vriendlief hielp altijd wel goed :)

vaak poepen kan een voorteken zijn van de bevalling, dus dat kan heel gunstig zijn!

en die pijn, als het een echte wee was geweest was er niet bij eentje gebleven. dus nee, het was geen echte wee jammer genoeg.

over het vruchtwater zou ik voor de zekerheid de vlos even bellen.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hè lastig he dat slechte slapen. Ze zeggen dat het komt zodat je alvast kan wennen aan de slapeloze nachten :s. Yeah Right... Misschien dat je overdag een powernap kan doen? Wellicht ben je dan iets minder moe...

en dat poepen... tjsa, ik herken het wel van mijn laatste zwangerschap. Volgens mij komt het omdat je baarmoeder ook actief is en dan worden je darmen geprikkeld (andersom kan trouwens ook)

Ik denk eerder dat je een voorwee/oefenwee hebt gehad. echte weeën zetten nl door. Heb je ook wel eens last van harde buiken?

voor die spier in je bil zou ik nog even een fysio inschakelen, lijkt nl op ischias alleen dan tijdelijk. Komt omdat je kindje de boel verdrukt. Ik heb het ook gehad en krijg het nu weer... helaas.

Hoe ruikt jouw water, zoet? dan kan het vruchtwater zijn en moet je het je vk even laten ruiken, ruikt het eerder zurig dan kan het ook een schimmeltje zijn. Je vaginaleslijm veranderd gedurende de hele zwangerschap en kan dus ook zo dun als water worden dus als je twijfelt even iets opvangen in een maandverbandje en even je vk laten kijken.

Share This Page