Gisteren bij een verjaardag... Daar lag prachtig gepresenteerd op een mooie schaal...Heerlijke stokbroodjes met...Gerookte ZALM......Gewoon de ordinaire uit de voorverpakking... Ik kon het niet langer weerstaan...en heb er geloof ik wel 10 van gehad ..... Hebben jullie dat ook wel eens, dat je soms gewoon even MOET toegeven...Kijk bij filet american vindt ik het wat anders, maar zalm...Jammie...
Ik geef toe aan koekjes, dropjes etc maar niet aan iets waarvan duidelijk is dat het schadelijk kan zijn voor de baby..
zalm is niet duidelijk schadelijk...De mogelijkheid is er idd, echter heb toch het idee dat wanneer zalm gerookt is, er nog minder kans is op... en dan nog....Ik ben er ook groot om geworden, toen mijn moeder 3x in de week zalm ana het eten was... Tzou wel erfelijk zijn ik ben me ervan bewust dat ik waarschijnlijk een discussie op gang ga brengen, dus laat maar komen 8)
Als de mogelijkheid er is, waarom zou je het risico dan uberhaupt willen nemen? En een risico neem je zeker wanneer je 10 van die dingen op eet..
Filet is ook niet duidelijk schadelijk, maar dat laat je wel staan. ik neem ook niets wat ik nu niet "mag". Die 9 mnd hou ik wel weer vol hoor ..
Ik heb ook wel eens een hapje zalm hoor! Kijk, zaken als filet americain e.d. daar blijf ik beslist van af. hoop dat je genoten hebt. Groetjes Femke
Ik heb altijd zoiets van, 9 van de 10 keer gaat het goed... Maar je zou maar net die ene zijn! Je vergeeft het jezelf nooit, denk ik...... (ik niet tenminste ) Maar goed, dat is mijn mening!
De kans dat ik een of andere enge ziekte zou krijgen is net zo groot.... De kans dat ik mixamatose ga kijgen is groter.. De kans dat er salmonella in goed doorgekookte kip zit, is groter.. ik leef verder zo gezond als een vis (hoe toepasskelijk), ik rook niet, drink niet, doe niet aan drugs, en zo kan ik nog wel ff door gaan.... Internet is ene prachtige uitvinding echter 25 jaar geleden toen dit er nog niet was, en mensen niet van alle "daar moet je van afblijven"forums/sites op de hoogte zijn...Tja die zwangerschappen zijn toch ook goed gegaan... Heb laatst gelezen dat in die tijd van de 50 duizend zwangerschapen er geen een kindje tussen zit waarvan bewezen is dat die gehandicapt is geworden van "slecht"eet gedrag van de mama.... De baby in mijn buik is nu allang gevormd en hoeft alleen nog maar te groeien... ik ben van mening dat een toasje zalm op zijn beter is, dan een iemand die bv rookt... pff wat een getyp
Nu noem je ook wel een uiterste, hoewel ook daar de meningen weer over verdeeld zijn. Ik ben het met je eens dat je tegenwoordig op veel risico's wordt gewezen, anderzijds ben ik blij dat die informatie beschikbaar is en neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Ach, als je er zin in hebt...waarom niet? Alles met mate. Ik eet ook gewoon zoute drop en heb momenteel iets met Nesquick. Lekker vol suiker..nou en. Over alles is wel wat te zeggen. En trouwens, ik heb vorige week ook nog een broodje gerookte zalm gegeten bij de visboer en ik heb echt niet het idee dat het daar niet met vieze handen of op een of ander plank terecht is gekomen hoor als ik dat zo zie achter de balie. Het ligt er maar net aan wie het betast. Dus het fabeltje dat het bij een visboer wel beter zou zijn geloof ik ook niet. Gewoon doen wat je niet laten kan. De kinderen in Japan worden ook geboren op een dieet van sushi dus..er valt voor alles wel wat te zeggen. Groetjes, Marijn
Marijntje zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.... Ik neem ook liever het zekere voor onzekere Wendy, echter ga me zwangerschap er nit compleet door laten beinvloeden...en vrouw mag tijdens haar zwangerschap toch ook van het leven genieten?/ en dus een keertje zondigen in een broodje zalm....Waar ligt de lijn anders? Zoals Marijnjte het ook al zegt...Een visboes kan ook gewoon de zalmfilet uit de voorverpakking hebben getrokken, of zijn handen niet goed hebben gewassen na het wc gaan... iemand die 3 boterhammer leverpastei eet, zou lang niet zoveel kritiek over zich hene krijgen... Begrijpen jullie een beetje waar ik heen wil gaan?
nee eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waar je heen wilt met dit toppic. je wilt blijkbaar een discussie starten over wel of niet eten van bepaalde dingen. Er is natuurlijk niemand die jou verbied om dingen te laten staan, als jij zalm wil eten moet je dat vooral doen, ik denk dat er niemand op de hele wereld is die ook maar 1 dag zal treuren om het feit dat jij 10 toastjes met zalm hebt gegeten. Je kan alleen straks niet zeggen als je kindje geboren word en er is iets mis dat je niet gewaarschuwd bent. En argumenten van vroeger ging het ook altijd goed tja die vind ik eigenlijk een beetje slap, hoe weet je dat nou, omdat je dat ergens gelezen hebt, tja... wie zegt dat dat waar is? Je moet wel bedenken dat die onderzoeken niet voor niks zijn gedaan en dat we blij moeten zijn dat we sommige dingen nu weten en er dus rekening mee kunnen houden. En wat is nou 9 maanden op een mensenleven? het gaat hier wel om je kindje he
Van het weekend nog aan een paar biertjes... Maar ach, je bent dan wel samen zwanger, ik mag ze als man toch nog wel hebben? Mijn vrouw echter, die laat alles staan wat je beter niet kunt eten. Chocolade die het normaal geen week uithield in de kast ligt al een tijd te wachten om opgegeten te worden. Bij brie en roomkaas wordt de verpakking slechts 3 keer gelezen voor het het mandje in gaat... Bewonderingswaardig hoe ze er mee om gaat, want we kunnen best wel gezellige eters zijn
That`s my point anyway...we laten het hier maar bij, dit wordt toch een eindelose discussie wat ik niet als bedoeling had....