Doorsnede hoofdje baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Blaak, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo

Ik vroeg mij eigenlijk af he, hoe groot is het hoofdje doorsnede ofzo als het word geboren? 2 weken terug zeiden ze in het ziekenhuis dat mijn baby nu van oor tot oor ongeveer 8 cm is. Is dat groot of normaal? Is dat de doorsnede van oor tot oor? Hoeveel cm per week groeit het hoofdje?
    Straks krijg ik een baby met een groot hoofd dan heb ik alleen maar nog meer schrik voor de bevalling..

Groetjes!

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid zet zulke vragen op een briefje voor je vk, die kan jou duidelijk vertellen hoe en wat...er zullen ongetwijfeld wel "standaards" zijn maar elke baby is anders net zo goed als de bouw van een kind..

bij mij lag het rompje zeg maar 3 wkn voor op de zw.duur maar daar moet je verder helemaal niet naar kijken...het zegt verder niets....

als er verontrustende dingen zouden zijn geweest had de vk of gyn je het echt wel verteld...

hoe ze dat bij jou berekend hebben weet ik niet bij mijn echo met 21 wkn was de omtrek van het hoofdje 17.8 cm maar dat is de omtrek hoe zij bedoeld van oor tot oor?

bel je vk gewoon op als je je zorgen maakt of iets duidelijk gemaakt wil hebben, want daar zijn ze voor, o.a. ook om je ongerustheid weg te nemen...

gr.smoekie

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hmm, van oor tot oor weet ik niet, maar bij had mijn kindje een omtrek van ong 38 cm bij de geboorte. En dat is best groot :) Je zou wat kunnen experimenteren met een meetlint om te kijken waar 8 cm doorsnede ongeveer op uit komt als je er een rondje van maakt (snap je 'm nog?)

Suc6 groetjes Rosa

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ze hebben vorige week de diameter bij mijn kleine gemeten.
    Was toen 36 weken en 6 dagen zwanger en de diameter van het hoofdje was 9 cm.
    En dat was allemaal netjes zij de verloskundige.
    Dus volgens mij loop jij ook prima op schema hoor, geen zorgen maken en anders even vragen aan de verloskundige.

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Oh ja, ze schatten de kleine in op 6 pond.

6. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Die van ons bij 35weken was 30 cm. En de kleine weegt nu nog geen 5 pond. Is een iets te kleine baby.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Als de diameter (oor tot oor) 8 cm is, dan is de omtrek ongeveer 25 cm. En bij 9 cm kom je bij een omtrek van ongeveer 28 cm.
    Dat is uitgaand van een cirkelvormige omtrek, wat bij benadering wel zo ongeveer zal kloppen.

8. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ok bedankt , maar toch vind ik als het geboren word huge haha volgens mij is de normale omtrek van de baby bij de geboorte rond de 35 cm las ik ergens. Auw haha

Babyaapje vindt dit leuk.
  9. Bri

Bri Niet meer actief

Gelukkig zitten de botdelen van het schedeltje nog niet vast, die schuiven over elkaar bij de bevalling. Dat maakt het ietsje beter te doen... Niet te druk over maken: pijn doet het toch, maar je bent niet de eerste die het gaat doorstaan!

10. Blaak

Blaak Niet meer actief

Das waar, mijn eerste werd met week 27 geboren. de doorsnede van het hoofdje weet ik niet eigenlijk ik denk dat dat rond de 7/8 cm geweest moet zijn dan. En als ik het goed uitreken, is de doorsnede bij een normaal gewicht baby ongeveer 10/11 cm doorsnede. Als je het zo bekijkt valt het eigenlijk nog wel mee.

Maar bij mijn eerste kindje bevalling, ging ook zo snel en had niet echt pijn ofzo toen het hoofdje geboren werd, ze floepte er ook meteen uit hihihih en ben zonder kleerscheuren er vanaf gekomen.

Ik hoop dat dat ook met deze gebeurd , al is deze natuurlijk wel normale grootte! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan :(

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier geen pijn bij het persen hoor! Ik voelde het wel, maar deed echt geen pijn, terwijl Eva dus best groot was en ik was 41 weken zwanger. Zou me er niet te druk om maken.

Deel Deze Pagina