Hey allemaal, Ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen. Ik ben 28 jaar en probeer een kindje te krijgen met mijn verloofde. In sept 2015 onverwachts zwanger geraakt door koperspiraal, wat eindige in spontane miskraam. Vanaf toen is het beetje gaan kriebelen. Juli 2016 zijn we begonnen met proberen en gelijk zwanger 15 aug positieve test. Hele vroege echo gehad op 6 wk vanwege onduidelijheid buitenbaarmoederlijke zwangerschap met spiraal. Toen zagen we mooi kloppend hartje. Echo met 8 weken was kindje bijna niet gegroeid en klopte hartje nog langzaam, op 11 weken gecurreteerd voor missed abortion. Na de curretage zijn we gelijk weer gaan proberen en nu zou ik woendag ongesteld moeten worden, nu voel ik me eigenlijk al sinds afgelopen woensdag zwanger, gister een test gedaan die was heel licht positief. Vanochtend weer een die was al duidelijker positief, maar durf niet echt te geloven dat dit goed komt vorige zwangerschap zoveel complicaties gehad, curretage was niet goed gelukt, zat nog weefselresten in mijn baarmoeder etc. ik hoop gewoon ervaringen van andere mensen te kunnen lezen. Durf nu gewoon niks te hopen Liefs Sara
Allereerst van harte gefeliciteerd,snap dat het extra spanning met zich meebrengt... Helaas kan je van te voren niks vertellen over hoe een zwangerschap verloopt en zal je geduld moeten hebben en een beetje vertrouwen hebben in je lichaam... Misschien kan je vast je gyn bellen en uitleggen dat je angstig ben en kan je voor een vroege echo komen? Dat bied ook geen garantie maar misschien een beetje geruststelling voor jezelf... Sterkte en duim dat alles goed mag verlopen!
Hey sara, Ik herken je onzekerheid heel goed, Het is misschien inderdaad een idee een afspraak te maken bij gyn wat hierboven beschreven word. Als alles er dan goed uit ziet neemt het misschien wat onzekerheid weg?.. iniedergeval een beetje hoop ik.. Ik wens je heel veel succes en geluk deze zwangerschap!
Hey, Dank je wel voor lieve reacties. Ik heb vandaag weer getest en die was toch duidelijk positief. Dus begin nu wel te geloven dat het echt zo is. Voor de rest moet ik voor echo komen vanwege vermoeden buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij 1e keer. Nu was de vorige zs de echo buitengewoon goed op 6 weken en met 8 weken fout. Dus denk dat het me weinig gerust stelt wat dat betreft. Ik probeer nu gewoon met de dag te leven en positief te denken. En de momenten dat dit niet lukt zoek ik jullie op haha.